5 شکایت رایج کاربران در تماس‌ با پشتیبانی روبیکا

واقعا چه مشکلاتی باعث می شود کاربران با پشتیبانی روبیکا تماس بگیرند؟ این سوالی بود که از خودمان پرسیدیم و در جستجوی جوابش، سراغ بچه‌های واحد پشتیبانی روبیکا رفتیم. مشکلات پرتکرار در تماس‌ها و تیکت‌های کاربران و توصیه‌هایی برای پیشگیری از آنها یعنی همان «علاج واقعه قبل از وقوع» را در ادامه می‌خوانید.

  • 1. رمز دو مرحله‌ای
  • موضوع رمز دو مرحله‌ای در لیست سوالات از پشتیبانی روبیکا بسیار پرتعداد است. رمز دو مرحله‌ای برای حفاظت بیشتر از حساب کاربری تعبیه شده اما خیلی‌ها آن را فراموش می‌کنند و دسترسی به حساب کاربریشان را از دست می‌دهند. شما به راحتی می‌توانید این مشکل را از طریق سامانه USSD حل کنید. کافی است با همان شماره‌ای که در روبیکا ثبت نام کرده‌اید کد #999* را شماره‌گیری کرده و گزینه دوم یعنی «پشتیبانی» را انتخاب کنید...

  • 2. هک شدن
  • نکته جالب در مورد هک شدن، که لازم است آن را اینجا توضیح بدهیم این است که شما احتمالا اصلا هک نشده‌اید؛ یعنی اسم اتفاقی که برای اکانت شما افتاده «هک» نیست. در واقع به احتمال زیاد، در اثر بی‌احتیاطی کاربر یکی از اتفاق‌های زیر افتاده است:

    - رمز ارسالی توسط روبیکا در اختیار فرد دیگری قرار گرفته است (مثلا کد را برای فردی دیگر فوروارد کرده‌اید یا خوانده‌اید)

    - شخص دیگری به گوشی تلفن همراه شما دسترسی پیدا کرده و رمز ارسالی را برداشته

    - یک اتفاق بد دیگر که ممکن است باعث این وضعیت شده باشد، بدافزارها هستند. ممکن است به جای روبیکا بدافزارهایی با اسامی روبیکا طلایی، روبیکا صورتی و... را نصب کرده باشید. یک دسته دیگر از بدافزارها هم هستند که پیامک رمز ارسالی را می‌خوانند. در واقع در این حالت گوشی تلفن همراه شما هک شده نه روبیکایتان!

    برای جلوگیری از این اتفاق‌ها توصیه می‌شود:

    - بگذارید یک بار دیگر هم تاکید کنیم؛ پشتیبانی روبیکا در تماس با شما نیازی به کدی که برای شما پیامک می‌شود، ندارد. پس اگر کسی ادعا کرد که از پشتیبانی روبیکا با شما تماس می‌گیرد و باید کد را برایش بخوانید به هیچ عنوان او اعتماد نکنید.

    - روبیکا را فقط از سایت روبیکا، کافه بازار یا مایکت نصب کنید و به هیچ عنوان اگر کاربری برایتان نرم‌افزاری با عناوین مشابه روبیکا فرستاد، آن را نصب نکنید.

    - اگر حدس می‌زنید شخص دیگری به روبیکای شما دسترسی پیدا کرده برای اطلاع از اینکه حساب کاربری شما در چه دستگاه‌هایی فعال است و غیرفعال کردن دستگاه‌هایی که مورد تایید شما نیست می‌توانید از طریق سامانه USSD 999#* اقدام کنید. کافیست با همان شماره‌ای که در روبیکا ثبت نام کرده‌اید کد #999* را شماره‌گیری کنید. گزینه 2 (پشتیبانی) و سپس گزینه 1 (غیرفعال کردن دستگاه‌های فعال) را انتخاب کنید. این روش فعلا فقط برای سیم کارت‌های همراه اول و ایرانسل جوابگو است. بنابراین، اگر سیم کارت رایتل دارید، لطفا در ساعات اداری با پشتیبانی روبیکا تماس بگیرید.

  • 3. مسدودی
  • مسدودی، دلیل و راه رفع آن موضوع دیگری است که باعث می‌شود کاربرها با پشتیبانی روبیکا تماس بگیرند. انتشار محتوای مستهجن و فحاشی طبق آمارها رایج‌ترین دلایلی هستند که باعث مسدودی کاربرها شده‌اند. متاسفانه در حال حاضر امکان رفع مسدودی در روبیکا وجود ندارد اما به زودی این امکان به روبیکا اضافه خواهد شد. هر کاربر هم فقط یکبار امکان استفاده از گزینه رفع مسدودی را خواهد داشت. در این باره به زودی بیشتر توضیح می‌دهیم.

  • 4. محدودیت
  • یکی از مشکلات پرتکرار دیگر در تماس‌ها موضوع «محدودیت» است. این مشکل زمانی رخ می‌دهد که کاربر به طور غیرعادی از امکانات اپلیکیشن استفاده کند. مثلا با سرعت بالا تعداد زیادی پست را لایک کند، کامنت‌های زیادی بگذارد یا پیام‌های متعددی به افراد مختلف بفرستد. در این صورت، سیستم شک می‌کند که شما ربات هستید. این حالت معمولا در پیامرسان روبیکا و زمانی اتفاق می‌افتد که کاربر یک پیام را برای تعداد زیادی از مخاطبانش فوروارد می‌کند (مثلا برای تبلیغ گروهی که تازه تاسیس کرده)

    راه حل: این مشکل بعد از گذشت مدتی خودبخود رفع می‌شود و معمولا نیازی به تماس با پشتیبانی نیست. در ضمن، توجه داشته باشید که احتمال دارد در صورت تکرار، مدت زمان محدودیت اکانت افزایش پیدا ‌کند.

  • 5. کسب درآمد
  • کسب درآمد یکی از موضوعات همیشگی تماس‌ها با پشتیبانی و تیکت‌های روبیکاست. معمولا در تماس‌ها یکی از موارد زیر مطرح می‌شوند:

    - اشکال در فرایند احراز هویت

    در فرایند احراز هویت، گاهی فرد نام و نام خانوادگی خود را دقیق وارد نمی‌کند. گاهی هم اسمی که کارت بانکی به نامش صادر شده با اسم کامل شناسنامه‌ای فرد تفاوت دارد (مثلا پیشوند یا پسوند نام فامیل شما در کارت قید نشده است). همچنین، گاهی به خاطر انحلال یک بانک یا ادغام بانک‌ها با یکدیگر، شماره شبا تغییر می‌کند و دیگر معتبر نیست و بنابراین، نیاز است شماره شبای دیگری در اختیار ما قرار بدهید.

    - تاخیر در واریزی

    تغییر سقف واریز مجاز توسط بانک مرکزی مساله‌ای است که باعث شده این روزها پرداخت‌های سرویس کسب درآمد در بعضی موارد با یکی دو روز تاخیر نسبت به بازه دو هفته‌ای اعلام‌شده انجام شود. این موضوع بعضی کاربران را نگران می‌کند و باعث می‌شود با پشتیبانی تماس بگیرند. مذاکره با نهادهای ذیربط برای حل این مشکل در حال انجام است و امیدواریم به زودی بتوانیم این مشکل را حل کنیم.

قبل از تماس با پشتیبانی روبیکا ابتدا اقدامات زیر را انجام دهید!

اول؛ سوالات متداول را بخوانید!

خیلی وقت‌ها سوال شما قبلا در بخش سوالات متداول روبیکا پاسخ داده شده و با مراجعه به این بخش در زمان کمتر و سریع‌تر می‌توانید راه حل را پیدا کنید.

دوم؛ تیکت ثبت کنید

تیکت زدن از طریق ربات@supportbot در پیامرسان روبیکا راه آسانتر و سریعتری برای رسیدن به جواب است که معطلی کمتری دارد مثلا ممکن است خط‌ها شلوغ باشند و شما مجبور شوید چند دقیقه پشت خط منتظر بمانید.

روبیکا
«نتیکت» یا آداب معاشرت مجازی
نتیکت یا آداب معاشرت در فضای مجازی، یکسری اصول برای سر و سامان دادن به ارتباطات و تعامل‌های مجازی است. در این پست به مرور بعضی از این اصول می‌پردازیم.
اختتامیه روبیشو برگزار شد
اختتامیه اولین دوره از مسابقه استعدادیابی «روبیشو»، سه‌شنبه 7 تیر 1401 با داوری هنرمندان و اینفلوئنسرهای سرشناس ایرانی برگزار شد و برندگان جوایز هیجان‌انگیز این مسابقه که یک دستگاه پژو 206 هم جزو آنها بود، معرفی شدند.
5 فیلم خاطره‌انگیز و محبوب که می‌توانید در بخش فیلم و سریال روبیکا ببینید
نوستالژی یک احساس غم و شادی همزمان است؛ نوعی دلتنگی و تعلق خاطر نسبت به اشیا، اشخاص یا مکان‌هایی است که در گذشته با آنها مرتبط بوده‌ایم.