بله؛
اپلیکیشن های روبینو و روبیکاx متعلق به مجموعه روبیکا بوده که میتوانید از طریق فروشگاه های نرم افزار اندروید بازار و مایکت به صورت رایگان دریافت و نصب کنید.

اگر هنگام فعال‌سازی رمز دو مرحله‌ای، ایمیل خود را ثبت کرده باشید، می‌توانید با انتخاب گزینه «فراموشی گذرواژه» هنگام ورود، رمز را از طریق ایمیل بازیابی کنید. در غیر این صورت:
  • با شماره گیری کد دستوری *999# گزینه 2(پشتیبانی) و سپس گزینه ۲ (غیرفعال کردن تأیید دو مرحله‌ای) را انتخاب کنید.
  • اگر سیمکارتی بجز ایرانسل و همراه اول دارید لطفا با پشتیبانی روبیکا 99977 تماس بگیرید.
  • برای پاک کردن تاریخچه‌ی گفتگو با یک مخاطب، ابتدا در فهرست گفتگوها روی نام ایشان چند لحظه نگه دارید تا در وضعیت انتخاب قرار بگیرد، سپس از منوی سه‌نقطه در بالای صفحه، گزینه‌ی «پاک کردن تاریخچه» را انتخاب کنید.
    به بخش تنظیمات روبیکا( علامت چرخ دنده در بالای بخش خانه یا پیامرسان) بروید، با لمس علامت دوربین می‌توانید تصویر پروفایل‌تان را تغییر دهید.
    پیش از هر چیز، بخش هرزنامه و مسدودشده‌ها (Spam & blocked) را در پیامک‌های گوشی بررسی کنید.
    عدم دریافت کد فعال‌سازی می‌تواند به یکی از دلایل زیر نیز باشد:
    1_تعلیق موقت یا مسدودشدن حساب کاربری
    2_اختلال موقتی در سیستم (چند ساعت بعد مجدداً امتحان کنید)
    3_اشتباه وارد کردن شماره تلفن
    بله؛
    از طریق نسخه وب روبیکا می‌توانید وارد شوید. هنگام ثبت‌نام یا ورود، کد فعال‌سازی به شماره تلفن همراه شما پیامک می‌شود و برای دریافت آن، نیازی به گوشی هوشمند نیست.
    روی پیام مورد نظر چند لحظه نگه دارید، سپس از بالای صفحه روی نماد سطل زباله بزنید ، در ادامه تیک گزینه‌ی «همچنین حذف برای ...» را فعال کرده و گزینه‌ی «حذف» را انتخاب کنید.
    برای ثبت نام در روبیکا، ابتدا باید سوپر اپلیکیشن روبیکا را روی تلفن همراهتان نصب کنید.
    پس از دانلود و نصب، وارد برنامه شوید و شماره تلفن همراهتان را در کادری که نمایش داده می‌شود، وارد کنید. یک کد به صورت پیامک برای شما ارسال می‌شود که با وارد کردن آن، می‌توانید استفاده از روبیکا را آغاز کنید.
    اگر از گوشی‌های اندرویدی استفاده میکنید بهتر است نسخه اندروید 4.9 به بالا داشته باشید.
    کاربران ios میتوانند نسخه ی موجود در سایت سیب اپ و یا سایت سیبچه را نصب کنند. همچنین نسخه ی وب اپلیکیشن روبیکا در دسترس همه ی کاربران android و ios قرار دارد.
    بله؛
    با نصب آخرین نسخه روبیکا، اپلیکیشن اختصاصی روبینو و Rubika X (نسخه پیام‌رسان روبیکا) می‌توانید تا 3 حساب کاربری را به صورت همزمان مدیریت کنید.
    برای افزودن شماره جدید وارد بخش تنظیمات شده و از منوی سه نقطه، حساب ها، گزینه ی «افزودن حساب کاربری» را بزنید.
    برای مدیریت این مورد به تنظیمات روبیکا بروید، سپس از بخش حریم خصوصی و امنیت می‌توانید از طریق گزینه‌های «پیوستن به گروه‌ها و کانال‌ها» در حالت دلخواه قرار دهید . سایر تنظیمات مرتبط با حریم خصوصی و امنیت از همین منو در دسترس شماست.
    تایید دو مرحله‌ای، رمزی است برای افزایش ایمنی حساب کاربری که شما آن را تنظیم می‌کنید و هنگام ورود به اپلیکیشن از طریق دستگاه جدید، علاوه بر کد پیامکی از شما خواسته می‌شود.
    برای فعال کردن تایید دو مرحله ای به تنظیمات اپلیکیشن بروید و از بخش حریم خصوصی و امنیت گزینه «تایید دو مرحله‌ای» را فعال کنید.
    در روبیکا می‌توانید کسانی که شماره موبایل یا تصویر پروفایل شما را می‌بینند، محدود کنید.
    برای اینکار به بخش تنظیمات اپلیکیشن بروید.و از بخش حریم خصوصی و امنیت نمایش شماره موبایل و تصویر پروفایل خود را محدود کنید.
    برای پاک کردن تاریخچه‌ی گفتگو با یک مخاطب، ابتدا در فهرست گفتگوها روی نام ایشان چند لحظه نگه دارید تا در وضعیت انتخاب قرار بگیرد، سپس از منوی سه‌نقطه در بالای صفحه، گزینه‌ی «پاک کردن تاریخچه» را انتخاب کنید.
    در ابتدا در نظر داشته باشید کد ورود به روبیکا را در اختیار هیچ کس قرار ندهید
    حالا با همان شماره ایی که در روبیکا ثبت نام کرده اید کد دستوری *999# را شماره گیری سپس گزینه 2 (پشتیبانی) و سپس گزینه ی 1 (غیرفعال کردن دستگاه های فعال) را انتخاب نمایید.با این کار، دسترسی همه‌ی دستگاه‌ها به حساب کاربری شما قطع خواهد شد.
    درصورتی که سیم کارتی بجز ایرانسل و همراه اول دارید لطفا با پشتیبانی روبیکا 99977تماس بگیرید .
    همچنین برای امنیت بیشتر حساب کاربری خود میتوانید از تنظیمات روبیکا بخش حریم خصوصیو امنیت ، تایید دومرحله ای را فعال کنید.
    اگر هنگام فعال‌سازی رمز دو مرحله‌ای، ایمیل خود را ثبت کرده باشید، می‌توانید با انتخاب گزینه «فراموشی گذرواژه» هنگام ورود، رمز را از طریق ایمیل بازیابی کنید. در غیر این صورت:
  • با شماره گیری کد دستوری *999# گزینه 2(پشتیبانی) و سپس گزینه ۲ (غیرفعال کردن تأیید دو مرحله‌ای) را انتخاب کنید.
  • اگر سیمکارتی بجز ایرانسل و همراه اول دارید لطفا با پشتیبانی روبیکا 99977 تماس بگیرید.
  • این امکان در روبیکا وجود دارد و کاربران از تنظیمات روبیکا بخش حریم خصوصی و امنیت به این گزینه دسترسی دارند.
    این موارد در خصوص حذف حساب کاربری شایان توجه است:
    درصورت حذف حساب کاربری، مجدد امکان ایجاد حساب کاربری خواهید داشت.
    بعد از حذف حساب کاربری، کانال ها و گروه‌هایی که ایجاد کرده اید، بدون سازنده میشوند و سایر ادمینها به فعالیت در آن ادامه میدهند.
    سایر اطلاعات حساب کاربری شامل روبینو، گفتگوهای خصوصی و... حذف خواهند شد و غیر قابل بازیابی هستند.
    برای تماشای فیلم و سریال می‌توانید از اینترنت همراه اول، ایرانسل، رایتل،مخابرات، مبین‌نت، تالیا و شاتل‌موبایل استفاده کنید.
    همچنین با سایر اینترنت ها میتوانید با خرید اشتراک فیلم‌ها را با تعرفه نیم‌بها تماشا کنید.
    اگر از VPN (فیلترشکن) یا برنامه های تغییر IP استفاده میکنید برای تماشای فیلم و سریال آن را قطع کنید.
    اگر در بخشهای مختلف روبیکا در بازه زمانی کوتاه به صورت غیرمعمول فعالیت پرتکرار و بیش از حد داشته باشید سیستم شما رو به عنوان اسپم شناسایی میکند و در استفاده از همان بخش دچار محدودیت میشوید و پیغام «استفاده بیش از حد مجاز» دریافت میکنید.
    برای برطرف شدن موضوع مدتی در بخشی که محدود هستید فعالیت نکنید.
    پست‌ها بر اساس معیارهای متنوعی مانند موارد زیر توسط هوش مصنوعی انتخاب و در بخش ویترین قرار می‌گیرند.
  • جذابیت محتوا برای مخاطبین
  • مفید بودن محتوا
  • فعالیت مستمر روزانه صفحات
  • در ابتدا در نظر داشته باشید کد ورود به روبیکا را در اختیار هیچ کس قرار ندهید
    حالا با همان شماره ایی که در روبیکا ثبت نام کرده اید کد دستوری *999# را شماره گیری سپس گزینه 2 (پشتیبانی) و سپس گزینه ی 1 (غیرفعال کردن دستگاه های فعال) را انتخاب نمایید.با این کار، دسترسی همه‌ی دستگاه‌ها به حساب کاربری شما قطع خواهد شد.
    درصورتی که سیم کارتی بجز ایرانسل و همراه اول دارید لطفا با پشتیبانی روبیکا 99977تماس بگیرید .
    همچنین برای امنیت بیشتر حساب کاربری خود میتوانید از تنظیمات روبیکا بخش حریم خصوصی و امنیت ، تایید دومرحله ای را فعال کنید.
    راهنمای تعریف نام کاربری (شناسه کاربری یا آیدی)
  • باید به زبان انگلیسی ثبت کنید.
  • حداقل تعداد نام کاربری باید 7 کاراکتر باشد.
  • نام کاربری نمی تواند با عدد شروع شود.
  • کاراکترهایی مثل نقطه. ، اتساین@ خط مورب/ ستاره* هشتگ# مساوی= علامت سوال ؟ معتبر نیستند.
  • به جز ابتدا و انتهای نام کاربری میتوانید از آندرلاین _ استفاده کنید.
  • به طور معمول با توجه به ثبت بسیاری از شناسه ها توسط سایر کاربران باید از کاراکترهای متفاوت و بیشتری استفاده کنید.
    اگر هنگام فعال‌سازی رمز دو مرحله‌ای، ایمیل خود را ثبت کرده باشید، می‌توانید با انتخاب گزینه «فراموشی گذرواژه» هنگام ورود، رمز را از طریق ایمیل بازیابی کنید. در غیر این صورت:
  • با شماره گیری کد دستوری *999# گزینه 2(پشتیبانی) و سپس گزینه ۲ (غیرفعال کردن تأیید دو مرحله‌ای) را انتخاب کنید.
  • اگر سیمکارتی بجز ایرانسل و همراه اول دارید لطفا با پشتیبانی روبیکا 99977 تماس بگیرید.
  • اگر صفحه روبینو یا کانال در پیام‌رسان روبیکا داشته باشید، می‌توانید با انتشار مطالب و محتوای جذاب در آنها در روبیکا کسب درآمد کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر به کانال کسب درآمد در روبیکا مراجعه کنید.
    پیش از هر چیز، بخش هرزنامه و مسدودشده‌ها (Spam & blocked) را در پیامک‌های گوشی بررسی کنید.
    عدم دریافت کد فعال‌سازی می‌تواند به یکی از دلایل زیر نیز باشد:
    1_تعلیق موقت یا مسدودشدن حساب کاربری
    2_اختلال موقتی در سیستم (چند ساعت بعد مجدداً امتحان کنید)
    3_اشتباه وارد کردن شماره تلفن
    برای انجام تماس صوتی و تصویری از مسیر زیر اقدام کنید:
    تماس صوتی :در صفحه گفتگوی مخاطبتان از بالای صفحه روی علامت گوشی تلفن بزنید.
    تماس تصویری :بعد از شروع تماس صوتی با لمس گزینه شروع ویدیو در پایین صفحه،تماس خود را به حالت تصویری تغییر بدهید.
    لازم به ذکر است که،گزینه گوشی تلفن در صورتی نمایش داده می شود که کاربر مقابل از بخش تنظیمات گزینه تماس ها را غیرفعال نکرده باشد( تنظیمات > حریم خصوصی و امنیت > تماس ها).
    همچنین برای تماس تصویری مستقیم میتوانید وارد پروفایل مخاطبتان شده و از بالای صفحه علامت دوربین را انتخاب کنید.
    برای انتقال مالکیت وارد کانال/گروه شده و مراحل زیر را انجام دهید:
    1- وارد کانال یا گروه شوید و نام آن را لمس کنید.
    2- از بالای صفحه روی نماد مداد بزنید و بخش «مدیران» را باز کنید.
    3-یکی از ادمین‌ها را انتخاب کرده و از منوی سه‌نقطه کنار نام او، گزینه‌ی «ویرایش اختیارات» را انتخاب کنید
    4- گزینه‌ی «انتقال مالکیت» را انتخاب کنید.
    5-ادمین جدید باید وارد کانال/گروه شود، روی نام و سپس نماد مداد بزند و گزینه‌ی «دریافت مالکیت» را انتخاب کند.
    نکته: با این انتقال، مالکیت کانال و صفحه‌ی روبینوی متصل به آن به همراه درآمد برداشت‌نشده به ادمین جدید منتقل خواهد شد..
    ابتدا مطمئن شوید که جدیدترین نسخه‌ی روبیکا را نصب کرده‌اید. پس از دانلود صدا (ویس)، روی نماد A کنار آن بزنید.
    تیک آبی به سازمان های رسمی، برندهای معتبر، اشخاص حقوقی و حقیقی معروف تعلق می گیرد. در صورتی که مشمول هر یک از موارد ذکرشده هستید جهت دریافت راهنمایی با پشتیبانی روبیکا 99977 تماس بگیرید.
    دلایل احتمالی این موضوع میتواند یکی از موارد زیر باشد:
  • فرد مورد نظر کاربر روبیکا نیست.
  • کاربر شما را مسدود کرده است. در این حالت پیام «امکان ارسال پیام وجود ندارد» یا «نوشتن پیام مجاز نیست» نمایش داده می‌شود (رفع مسدودیت فقط توسط همان کاربر ممکن است.)
  • از طریق نوار پایین صفحه اپلیکیشن، به بخش خانه بروید و گزینه کانال‌های پرطرفدار را انتخاب کنید. همچنین میتوانید در پیام رسان از بالای صفحه ذره‌بین را لمس و موضوع مورد علاقه خود را جستجو کنید، پس از جستجو تعدادی از کانالها برایتان نمایش داده می‌شود.
    همچنین کانال هایی در بخش کانال های مشابه توسط هوش مصنوعی پیشنهاد میشوند.
    برای بایگانی کردن، روی گفتگوی مورد نظر چند لحظه نگه دارید ،بعداز اینکه گفتگو در حالت انتخاب قرار گرفت در بالای صفحه علامت فلش را انتخاب کنید .
    برای خارج کردن گفتگو از بایگانی، صفحه پیام رسان را به سمت پایین بکشید فایل گفتگوهای بایگانی شده در بالای صفحه پیام رسان ظاهر میشود، وارد گفتگوهای بایگانی شده شوید و گفتگوی مورد نظر را به سمت چپ بکشید ،از بایگانی خارج میشود.
    در نظر داشته باشید که فقط مالک کانال/گروه امکان ایجاد یا تغییر لینک دارد مسیر ساخت لینک کانال:
    وارد کانال شوید > روی نام کانال بزنید > علامت قلم بالای صفحه > نوع کانال میتوانید لینک کانال را مشاهده کنید لینک را تغییر دهید و یا جهت اشتراک گذاری کپی کنید.
    در صورت عمومی بودن کانال از قسمت لینک عمومی، آیدی مورد نظر خود را بسازید. مسیر ساخت لینک در گروه:
    وارد گروه شوید > روی نام گروه بزنید > علامت قلم بالای صفحه > مدیریت لینک دعوت
    لینک گروه خود را مشاهده کنید، لینک را تغییر بدهید یا جهت اشتراک گذاری کپی کنید.
    برای ایجاد گفتگوی صوتی:
  • وارد کانال/گروه شوید.
  • روی نام یا تصویر آن لمس کنید.
  • از منوی سه‌نقطه بالا سمت چپ گزینه «شروع گفتگوی گروهی» را انتخاب کنید.
  • همچنین در گروه‌ها می‌توانید روی نماد تلفن در بالای صفحه بزنید و گفتگوی صوتی را آغاز کنید. (این امکان فقط برای ادمین‌ها فعال است.)
    برای انتخاب نام کاربری موارد زیر را مدنظر داشته باشید :
  • باید به زبان انگلیسی باشد.
  • حداقل باید 7 کاراکتر داشته باشد.
  • نام کاربری نمی تواند با عدد شروع شود.
  • کاراکترهایی مثل نقطه. ، اتساین@ خط مورب/ ستاره* هشتگ# مساوی= علامت سوال ؟ معتبر نیستند.
  • به جز ابتدا و انتهای نام کاربری میتوانید از آندرلاین _ استفاده کنید.
  • به طور معمول با توجه به ثبت بسیاری از شناسه ها توسط سایر کاربران باید از کاراکترهای متفاوت و بیشتری استفاده کنید.
    صفحه اول روبینو قابل انتقال نیست برای انتقال سایر صفحات این مراحل را انجام دهید :
    1- صفحهٔ روبینو و کانال را بهم متصل کنید. (با انتخاب نام کاربری (آیدی) مشابه برای کانال و صفحه میتوانید آنها رابه هم متصل کنید)
    2.وارد کانال شده و روی نام کانال بزنید.
    3.وارد بخش «مدیران» کانال شوید.
    4-یکی از ادمین‌ها را به‌عنوان مالک بعدی انتخاب کنید.
    5- گزینه‌ی "انتقال مالکیت" و سپس "تغییر مالک" را انتخاب کنید.
    6- ادمین جدید باید روی نام کانال بزند، سپس نماد مداد را انتخاب کرده و گزینه‌ی «دریافت مالکیت» را فعال کند.
    نکته: در این فرایند مالکیت کانال و صفحه روبینوی متصل به همراه درآمد برداشت‌نشده به ادمین جدید منتقل می‌شود.
    از نوار پایین صفحه روبیکا به بخش ویترین بروید و در نوار جستجوی بالای صفحه، نام صفحه مورد نظر را با حروف انگلیسی جستجو کنید.
    همچنین اگر فرد یا کانال مورد نظر، جزو مخاطبان شما در پیام‌رسان باشد، میتوانید به صفحه گفتگو یا کانال بروید، نام یا تصویر پروفایل کاربر یا کانال را در نوار بالای صفحه لمس کنید و از میان گزینه‌هایی که نمایش داده می‌شود، مشاهده صفحه روبینو را انتخاب کنید.
    در هر صفحه میتوانید تا ۱۰۰ هایلایت ایجاد و اضافه کنید.
    برای اضافه کردن هایلات جدید میتوانید در صفحه روبینو خودتان روی گزینه "جدید" بزنید و یا از منوی سه نقطه، گزینهٔ افزودن هایلایت رو انتخاب کنید و بعد با انتخاب استوری ها، عنوان و تصویر اول هایلایت، تیک ذخیره را در بالای صفحه بزنید.
    برای ویرایش یا پاک کردن کلی هایلایت، روی هایلایت مورد نظر چندثانیه نگه داشته و گزینهٔ مورد نظر خودتونو انتخاب کنید.
    برای ساخت صفحه دوم ابتدا وارد روبینو شوید، از قسمت بالای صفحه نماد آدمک را انتخاب کنید، روی نام کاربری صفحه تان و سپس افزودن صفحه بزنید.
    ترافیک مصرفی شما برای استفاده از سرویس روبینو (صفحات روبینو و ویترین)، در اپراتورهای همراه اول و ایرانسل، به‌صورت تمام‌بها محاسبه خواهد شد.
    برای حذف دنبال‌کنندگان باید کاربر مورد نظر را مسدود کنید.
    مسیر انجام این کار:
    صفحهٔ کاربر مورد نظر را باز کنید > از منوی سه‌نقطه در بالای سمت چپ > گزینهٔ «مسدود کردن»
    برای جستجو به بخش ویترین بروید، در بخش جستجو گزینه «هشتگ» را انتخاب کنید و عبارت مورد نظر خود را بنویسید. اگر عبارت مورد جستجوی شما بیش از یک کلمه دارد، بین کلمات، زیرخط یا آندرلاین (_) بگذارید.
    البته؛ توصیه می‌کنیم برای رسیدن به نتایج بهتر، تعداد کلمات جستجو را محدود کنید. عبارت مورد جستجوی شما بهتر است حداکثر از 3 کلمه تشکیل شده باشد.
    پست‌ها بر اساس معیارهای متنوعی مانند "جذابیت محتوا برای مخاطبین"، "مفید بودن محتوا"و به ویژه "فعالیت مستمر روزانه صفحات"، توسط هوش مصنوعی انتخاب و در بخش ویترین قرار می‌گیرند.
    اگر صفحه روبینو یا کانال در پیام‌رسان روبیکا داشته باشید، می‌توانید با انتشار مطالب و محتوای جذاب در آنها در روبیکا کسب درآمد کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر به کانال کسب درآمد در روبیکا مراجعه کنید.
    در صورتی که درآمد شما به ۵۰۰,۰۰۰ ریال رسیده باشد، همیشه می‌توانید از طریق بخش خانه روی سرویس "کسب درآمد" بزنید و در پیشخوان کسب درآمد وضعیت درآمد کسب شده، احراز هویت و تسویه‌حساب و.... خود را بررسی کنید.
    در حال حاضر، حداقل مبلغ قابل واریز به حساب کاربران 50هزار تومان است. برای اطلاعات بیشتر، قوانین کسب درآمد در روبیکا بخوانید.
    در صورتی که درآمد شما به ۵۰۰,۰۰۰ ریال رسیده باشد، می‌توانید وارد پیشخوان کسب درآمد شوید و در بخش اطلاعات هویتی مشخصات مورد نیاز (مالک شماره) را ثبت کنید.
    در بخش خانه میتونید از سرویس های بالای صفحه روی گزینه بازی بزنید
    برای استفاده از سرویس آموزش وارد بخش خانه شوید و از بالای صفحه در بخش سرویس های من به سرویس آموزش دسترسی دارید. در این سرویس می‌توانید از محتوای آموزشی تحصیلی (از ابتدایی تا کنکور و تیزهوشان) استفاده کنید.
    بله،
    سرویس سفارش غذای آنلاین دربخش خانه (بالای صفحه) در سرویس های من قراردارد، پس از انتخاب محدوده‌ی آدرسی که قرار دارید، رستوران هایی که در محدوده‌ی شما هستند نمایش داده میشود میتوانید با مشاهده‌ی منوی آنها، محصول مد نظر را به سبد خرید اضافه کنید، با تکمیل فرآیند خرید و پرداخت اینترنتی، سفارش شما ثبت خواهد شد.
    بله،
    این سرویس در بالای بخش "خانه" و قسمت «سرویس‌های من» قرار دارد. کاربران می‌توانند محتوای این سرویس را به‌صورت آنلاین گوش دهند یا دانلود کنند.
    این سرویس شامل دسته‌بندی‌های متنوعی از جمله موسیقی، مداحی، پادکست و ... است.
    امکان خرید بلیت سینما در بخش سرویس های من بخش خانه اضافه شده است
    با ورود به این سرویس و تکمیل اطلاعات کاربری امکان خرید «بلیت سینما» و یا تئاتر را دارید.
    پس از نصب آخرین نسخه روبیکا، می‌توانید از بخش تنظیمات به کیف پول دسترسی داشته باشید.
    موجودی کیف پول برای استفاده در سرویس‌های مختلف روبیکا از جمله بلیت سینما، غذا، فروشگاه پلاس، شارژ و بسته اینترنت و ... قابل استفاده است. موجودی کیف پول در حال حاضر امکان برداشت ندارد.
    در صورتی که مبلغ خرید خود را از طریق کیف پول روبیکا پرداخت کنید، روبیکا بابت سفارش به شما کد پیگیری میدهد و خرید امن شما را تضمین میکند.
    برای مطالعه شرایط و عضویت در فروشگاه پلاس از اینجا شروع کنید.
    خرید امن مزیت استفاده از کیف پول روبیکاست
    در صورتی که خرید خود را از کیف پول روبیکا انجام بدهید، روبیکا بابت سفارش به شما کد پیگیری میدهد و خرید امن شما را تضمین و پشتیبانی میکند.
    کاربرانی که صفحه روبینو خود فروش کالا یا خدمات دارند میتوانند با تکمیل فرم ثبت نام درخواست خود جهت تبدیل به صفحه فروشگاهی را ثبت کنند.
    توجه داشته باشید که صفحه اول روبینو قابل انتخاب به عنوان صفحه فروشگاهی نیست.
    علامت سه نقطه در گوشه کادر «نوشتن پیام» در پایین صفحه پخش زنده را لمس کنید و گزینه بستن پیام‌ها را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه، پیام‌های قبلی پخش زنده نیز دیگر نمایش داده نخواهند شد.
    در روبیکا شما از دو طریق می‌توانید پخش زنده داشته باشید؛ پیام‌رسان و روبینو.
    در پیام‌رسان روبیکا به صفحه گفتگوی دونفره، گروه یا کانالی که مدیر آن هستید، بروید. در قسمت پایین گفتگو، علامت سنجاق را لمس کنید و از میان گزینه‌هایی که نمایش داده می‌شود، پخش زنده را انتخاب کنید. با انتخاب گزینه شروع، پخش زنده شما آغاز می‌شود.
    در روبینو، علامت دوربین در گوشه بالای سمت چپ صفحه را لمس کنید یا به قسمت «استوری شما» بروید. با حرکت دادن نوار پایین صفحه، حالت Live را انتخاب کنید. با لمس دکمه شروع، پخش زنده شما آغاز می‌شود.
    نشانگر تعداد مخاطبان در بالای صفحه پخش زنده را لمس کنید. از میان مخاطبان، فردی که قصد اخراج او را از پخش زنده دارید، انتخاب کنید و در جواب پیامی که نمایش داده می‌شود "باشه" را لمس کنید.
    اگر پاسخ پرسش‌تان را دریافت نکردید، با پشتیبانی روبیکا تماس بگیرید.