5 فیلم خاطره‌انگیز و محبوب که می‌توانید در بخش فیلم و سریال روبیکا ببینید

نوستالژی یک احساس غم و شادی همزمان است؛ نوعی دلتنگی و تعلق خاطر نسبت به اشیا، اشخاص یا مکان‌هایی است که در گذشته با آنها مرتبط بوده‌ایم. فرقی نمی‌کند متولد چه دهه‌ای باشید، خاطره‎‌بازی معمولا برای نسل‌های مختلف جذاب است و فقط موضوع آن از نسلی به نسل بعدی تفاوت می‌کند. تماشای فیلم‌های قدیمی، موقعیت نوستالژیکی است که خیلی‌ها را به یاد گذشته می‌اندازد. خیلی از ما با دیدن فیلم‌های قدیمی این حس شادی و غم توامان عجیب را تجربه می‌کنیم و «یادش بخیر»ی نثار روزها و روزگاری که گذشته می‌کنیم. در این پست، سراغ 5 فیلم خاطره‌انگیز بخش فیلم و سریال روبیکا می‌رویم که برای نسل‌های مختلف، خصوصا دهه شصتی‌ها خاطره‌انگیزند و می‌توانند حس نوستالژی شما را حسابی قلقلک بدهند.

اجاره‌نشین‌ها (1366)

یک فیلم نوستالژیک درجه یک، که هر چقدر هم آن را ببینیم قدیمی و تکراری نمی شود. «اجاره‌نشین‌ها» را کارگردان مطرح کشورمان، داریوش مهرجویی ساخته و قصه آپارتمانی در حاضیه شهر تهران و ساکنان آن را روایت می‌کند. آپارتمان مشکلات جدی دارد، نیاز به تعمیر دارد و فرسودگی آن برای ساکنان مشکلات جدی ایجاد می‌کند. این فیلم با زبان طنز به مسائل عمیق فلسفی و اجتماعی پرداخته و تماشای آن هم مفرح است و هم بیننده را به فکر وا می‌دارد. جمعی از چهره‌های تکرارناشدنی سینمایی ایران مثل اکبر عبدی، عزت ا... انتظامی، حمیده خیرآبادی و سیاوش طهمورث در اجاره‌نشین‌ها بازی کرده‌اند.

دزد عروسک‌ها (1368)

«دزد عروسک‌ها» را بدون شک می‌توان یکی از بهترین ساخته‌های سینمای کودک ایران به حساب آورد. این فیلم موزیکال با بازی آزیتا حاجیان، اکبر عبدی و ابراهیم آبادی، داستان لیلا و بهرام و مادرشان را به تصویر می‌کشد که در تلاش برای خرید خانه هستند و با صاحبخانه بدجنسشان «خورخور» مشکل دارند. شرایط جوری پیش می‌رود که لیلا تصمیم می‌گیرد عروسک‌هایش را که علاقه زیادی به آنها دارد برای کمک به مادرش بفروشد اما... «دزد عروسک‌ها» یک فیلم نوستالژیک مخصوصا برای بچه‌های دهه شصت است؛ بچه‌هایی که هم خیلی این فیلم را دوست داشتند و هم بسیاری از آنها با دیدن فیلم و گریم متفاوت آزیتا حاجیان در نقش «عجوزه شهر» حسابی می‌ترسیدند. دزد عروسک‌ها به کارگردانی محمدرضا هنرمند ساخته شده و محصول سال 1368 است.

مریم و میتیل (1371)

فیلم «مریم و میتیل» را بازیگر شناخته‌شده کشورمان، مرحوم فتحعلی اویسی در سال 1371 ساخته؛ چهره‌ای که او را بیشتر با بازی‌های شیرینش در سریال‌های طنز تلویزیون به خاطر می‌آوریم. مریم و میتیل اما فضای متفاوتی دارد و داستان مریم، دختری جنگ‌زده را روایت می‌کند که خانواده خود را در جنگ از دست داده است. او حالا 6 ساله است و در پرورشگاهی در تهران زندگی می‌کند. فرشته و همسرش روبروی پرورشگاه زندگی می‌کنند و مریم دوست دارد فرشته مادرش باشد. فیلم، داستان تلاش مریم برای اینکه فرزندخوانده فرشته شود را روایت می‌کند.

رویای نیمه‌شب تابستان (1373)

قلی (با بازی اکبر عبدی) در دوران جنگ جهانی اول در یک خانواده سنتی تهرانی زندگی می کند. مجموعه ای از اتفاقات دست به دست هم می‌دهند تا او داخل پاتیل یخ در بهشت بیفتد، یخ بزند و در سال 1373 به هوش بیاید. رویای نیمه شب تابستان فیلمی به کارگردانی داریوش مودبیان است، مصطفی شایسته تهیه‌کنندگی آن را بر عهده داشته و محصول سال 1373 است. این فیلم یک پیشنهاد خاطره انگیز به خصوص برای دهه شصتی‌هاست.

سام و نرگس (1379)

«سام و نرگس» فیلمی نوستالژیک است که حال و هوای اواخر دهه 70 و ابتدای دهه 80 را به یادها می‌آورد. فیلم، محصول 1379 است و کارگردانی و نویسندگی آن را ایرج قادری برعهده داشته است. سام و نرگس اولین حضور محمدرضا گلزار در سینما محسوب می‌شود که پیش‌تر از آن فقط در دنیای موسیقی فعالیت داشت و در آن سال‌ها نوازنده مشهوری بود. این فیلم، داستانی عاشقانه را روایت می‌کند که در آن سام و نرگس به هم علاقمند می‌شوند و با چالش‌هایی در راه رسیدن به یکدیگر دست و پنجه نرم می‌کنند. در این میان، برادر نرگس، عبِد کشته می‌شود و...

تماشای فیلم‌های خاطره‌انگیز در سرویس فیلم و سریال روبیکا

اگر خاطره‌باز باشید، فیلم و سریال‌های نوستالژیک زیادی را می‌توانید در سرویس فیلم و سریال روبیکا پیدا کنید و با تماشای آنها از مرور خاطرات گذشته لذت ببرید. استفاده از سرویس فیلم و سریال روبیکا نیاز به خرید اشتراک ندارد و دست شما برای خاطره‌بازی، حسابی باز خواهد بود.

روبیکا
یک «مهمونی» به میزبانی آقای مجری و چند عروسک‌ شیرین
«مهمونی»، یک برنامه عروسکی و گفتگومحور است که ساخته تازه ایرج طهماسب یا همان آقای مجری خودمان است. این برنامه عروسکی جذاب برای پخش اختصاصی از پلتفرم‌های روبیکا و نماوا ساخته شده و امکان تماشای آن بدون نیاز به خرید اشتراک در روبیکا فراهم است.
سریال جادوگر؛ یک کمدی پربازیگر
«جادوگر» یکی از سریال‌های پرمخاطب این روزها در روبیکاست. پخش جادوگر از اواخر اردیبهشت آغاز شده و تابحال 6 قسمت از آن از طریق پلتفرم‌های فیلیمو، نماوا و روبیکا منتشر شده است.
4 کارتون پرطرفدار در روبیکا
انیمیشن، یکی از ژانرهای پرطرفدار بین همه گروه‌های سنی است. در هر سن و سالی که باشیم، کارتون دیدن لطف خاص خودش را دارد و کودک درونمان را شاد می‌کند. در این پست به معرفی 4 کارتون پربیننده در اپلیکیشن روبیکا می‌پردازیم.