اختتامیه روبیشو برگزار شد

اختتامیه اولین دوره از مسابقه استعدادیابی «روبیشو»، سه‌شنبه 7 تیر 1401 با داوری هنرمندان و اینفلوئنسرهای سرشناس ایرانی برگزار شد و برندگان جوایز هیجان‌انگیز این مسابقه که یک دستگاه پژو 206 هم جزو آنها بود، معرفی شدند.

اختتامیه دوره اول مسابقه استعدادیابی روبیشو، سه‌شنبه 7 تیر برگزار شد. مراسم اختتامیه روبیشو به صورت زنده از پیام‌رسان روبیکا پخش می‌شد و در آن با حضور داوران، برندگان این رقابت معرفی شدند. در مسابقه روبیشو، شرکت‌کنندگان در رشته‌های خوانندگی، بازیگری و بلاگری با داوری تعدادی از خوانندگان مطرح ایرانی و تولیدکنندگان برتر محتوا در فضای مجازی به رقابت پرداختند. چهره‌های شناخته‌شده‌ای مثل ناصر زینعلی، سهراب پاکزاد، گرشا رضایی، میلاد قاسمی‌خواه، عرفان علیرضایی، محمدامین کریمپور، مهیار حسن، محسن بروفر، المیرا خانی، مهرداد شفیعی داوری روبیشو را بر عهده داشتند. روبیشو یک بخش مردمی هم داشت که در آن، مخاطبان ویدیوهای برگزیده را از نگاه خودشان انتخاب ‌کردند.

روبیشو؛ یک مسابقه استعدادیابی متفاوت!

روبیشو یک مسابقه استعدادیابی آنلاین است که روبیکا آن را با هدف شناسایی و معرفی استعدادهای ناب ایرانی در فضای مجازی طراحی کرده و برگزار می‌کند. امسال، اولین دوره از روبیشو برگزار شد و امیدواریم با همراهی و استقبال علاقمندان، برگزاری آن را حتی بهتر و پرهیجان‌تر از امسال در سال‌های آینده ادامه بدهیم.

اولین دوره از مسابقه روبیشو 13 اردیبهشت 1401 کار خود را آغاز کرد. روند مسابقه به این ترتیب بود که شرکت‌کنندگان، ویدیویی از خودشان در حال هنرنمایی و به نمایش گذاشتن استعدادشان در رشته‌های بازیگری، خوانندگی و بلاگری در شبکه اجتماعی روبینو و با هشتگ روبیشو منتشر می‌کردند. این ویدیوها در ادامه توسط هیات داورانی که اینفلوئنسرهای مطرح فضای مجازی عضو آن بودند، مورد قضاوت قرار گرفتند. به علاوه، عموم مخاطبان هم این امکان را داشتند تا به ویدیوهای منتخب خودشان از طریق تماشا، پسندیدن یا کامنت گذاشتن برای پست در صفحه روبینوی ویدیوهایی که توسط روبیکا نامزد دریافت جوایز مردمی شده بودند، رای دهند.

آمار و ارقام روبیشو

روبیشو با استقبال مخاطبان مواجه شد و در مدت برگزاری آن، بیش از 74 هزار محتوا با هشتگ روبیشو در شبکه اجتماعی روبینو به اشتراک گذاشته شدند. از میان این تعداد محتوا، 524 محتوای برتر در ارزیابی اولیه مشخص شدند و به بخش داوری راه پیدا کردند. از میان آثاری که به بخش داوری راه پیدا کردند، در مراسم اختتامیه روبیشو 12 نفر به انتخاب هیات داوران در بخش‌های بازیگری، خوانندگی و بلاگری به عنوان برگزیده معرفی شدند. از میان 524 شرکت‌کننده برتر روبیشو ، 9 نفر به قید قرعه انتخاب شدند و جوایزی به آنها تعلق گرفت. برنده جایزه بزرگ این رقابت یعنی یک دستگاه پژو 206 نیز با قرعه‌کشی در میان تمام 74 هزار شرکت‌کننده مشخص شد. همچنین، در بخش رقابت مردمی، 3 شرکت‌کننده که ویدیوهایشان بیشترین همراهی مخاطبان را داشت (بر اساس میزان Engagement و آماری مثل تعداد بازدید، لایک و کامنت)، به عنوان برگزیدگان بخش مردمی معرفی شدند.

جوایز هیجان‌انگیز روبیشو

اولین دوره از مسابقه روبیشو جوایز هیجان‌انگیزی داشت. یک دستگاه پژو 206 جایزه ویژه مسابقه روبیشو بود که برنده آن با قرعه‌‌کشی بین بیش از 74 هزار شرکت‌کننده این مسابقه مشخص شد. آیفون 13، پلی استیشن 5، میکروفون، هدفون، اپل واچ و رینگ لایت جوایز دیگر این کمپین بزرگ بودند.

بخش‌های متنوع مسابقه روبیشو


بخش خوانندگی

بخش خوانندگی رقابت روبیشو با داوری گرشا رضایی، سهیل یارا و ناصر زینعلی که از خوانندگان مطرح ایرانی هستند، برگزار شد. در این بخش، هر یک از داوران صاحب یکی از ویدیوها را که از نظر آنها یک استعداد در زمینه خوانندگی بود، به عنوان برگزیده اعلام کردند و یک آیفون 13 ، یک عدد میکروفون و یک دستگاه هدفون به برندگان تعلق گرفت.

بخش بازیگری

مهیار حسن، محمدامین کریمپور، عرفان علیرضایی و میلاد قاسمی‌خواه واینرهای فضای مجازی هستند که داوری بخش بازیگری رقابت روبیشو را بر عهده داشتند. به داوری آنها، در بخش بازیگری جوایزی مثل پلی استیشن 5، هدفون و آیفون 13 به صاحبان ویدیوهای منتخب اهدا شد.

بخش بلاگری

در بخش بلاگری، محسن بروفر، مهرداد شفیعی (مستر تابه)، آرزو کاشانی و المیرا خانی داوران بخش بلاگری اولین دوره از روبیشو بودند. به داوری این داوران، منتخبان بخش بلاگری انتخاب شدند و جوایزی مثل آیفون 13 و هدفون به آنها تعلق گرفت.

روبیکا
چگونه یک فود بلاگر موفق بشویم؟
از زمان ظهور اولین سرویس‌های وبلاگ‌نویسی در اینترنت و در ادامه آن، شکل‌گیری شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک و اینستاگرام تا همین امروز، غذا همیشه یک موضوع جذاب و پرطرفدار برای تولید محتوا بوده است.
طنز و طنزپردازی در روبیکا
مثل تمام شبکه‌های اجتماعی، طنز در روبیکا هم طرفداران زیادی دارد؛ به طوری که هشتگ‌هایی مثل #طنز، #خنده و #فان جزو پربیننده‌ترین هشتگ‌ها در روبینو هستند.
سریال جادوگر؛ یک کمدی پربازیگر
«جادوگر» یکی از سریال‌های پرمخاطب این روزها در روبیکاست. پخش جادوگر از اواخر اردیبهشت آغاز شده و تابحال 6 قسمت از آن از طریق پلتفرم‌های فیلیمو، نماوا و روبیکا منتشر شده است.