طنز و طنزپردازی در روبیکا

مثل تمام شبکه‌های اجتماعی، طنز در روبیکا هم طرفداران زیادی دارد؛ به طوری که هشتگ‌هایی مثل #طنز، #خنده و #فان جزو پربیننده‌ترین هشتگ‌ها در روبینو هستند. صفحات و افراد زیادی با موضوع طنز در روبینو فعالیت می‌کنند. علاوه بر همراهان قدیمی و همیشگی روبیکا، به تازگی چهره‌های طنازی به روبیکا اضافه شده‌اند که از بین آنها می‌توان به میلاد قاسمی‌خواه و تیمش، مهیار حسن، محمدامین کریم پور و عرفان علیرضایی اشاره کرد. هر یک از این طنزپردازان در حال ساخت یک سریال طنز اختصاصی برای انتشار از روبینو هستند که در ادامه با هم بعضی از این تولیدات را مرور می‌کنیم.

طنزپردازان روبیکا


محمدامین کریم پور، اینفلوئنسری است که با تولید محتوا در اینستاگرام معروف شد و بعدها، با ساخت فیلم «حکم تجدید نظر» به دنیای فیلمسازی و سینما راه پیدا کرد. کریم پور حالا مشغول ساخت یک سریال اختصاصی برای پخش از روبینو است. این سریال «بیلگیتس» نام دارد و موضوع آن نقد اجتماعی_سیاسی است.

مهیار حسن، طنزپرداز دیگری است که در روبینو فعالیتش را به طور جدی آغاز کرده است. او با طنزی اجتماعی بدیهی‌ترین هنجارهای اجتماعی را به چالش می‌کشد؛ امور روزمره ساده‌ای مثل مصاحبه سوالات مصاحبه کاری یا تعامل مشتری و پیشخدمت در رستوران.

میلاد قاسمی‌خواه، اینفلوئنسر قدیمی اینستاگرامی، چهره دیگری است که به تازگی به روبیکا پیوسته و همراه با تیمش یک سریال طنز را به صورت اختصاصی برای پخش از روبینو جلوی دوربین برده است. این سریال، «خانواده انبه ‌پور» نام دارد و داستان رویارویی نسل‌ها در یک خانواده را به زبان طنز روایت می‌کند.

عرفان علیرضایی، واینر شناخته‌شده دیگری است که سریال «بیموشو» را هر هفته به صورت اختصاصی از صفحه‌اش در روبینو منتشر می‌کند.

طنز و تاثیر آن در جلب مخاطب در شبکه‌های اجتماعی

آدم‌ها دوست دارند بخندند. از قدیم گفته‌اند که خنده بر هر درد بی‌درمان دواست؛ علم هم ثابت کرده خنده آثار مثبت زیادی روی فرد دارد. خندیدن، استرس و فشار خون را کاهش می‌دهد و از شدت درد کم می‌کند.

خنده چه در جهان واقعی و چه در زیست مجازی‌ برای آدم‌ها خوشایند است. این جذابیت باعث شده، کمدی و طنز یکی از مهم‌ترین راهکارهای جذب مخاطب در شبکه‌های اجتماعی باشد و متخصصان تبلیغات و بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی از آن کمک بگیرند.

بعضی پژوهش‌ها می‌گویند، استفاده از طنز در محتوای صفحه اجتماعی برند رابطه مستقیمی با افزایش فروش ندارد اما، به وایرال شدن و بالا رفتن تعداد دنبال‌کنندگان، به اشتراک‌گذاری‌ها و دیده شدن صفحه می‌انجامد. از آن طرف، نتیجه تحقیق دیگری می‌گوید، دیدن مطالب خنده‌دار در صفحه شبکه اجتماعی یک برند ۳۸ درصد مخاطبان را به خرید از آن برند سوق داده است. به هر حال، آنچه مسلم است این است که خنداندن افراد باعث می‌شود راجع ‌به برند یا فردی که باعث خنده‌شان شده مثبت‌تر فکر کنند.

شما هم می‌توانید از طنز در جذب مخاطب کمک بگیرید!

به عنوان تولیدکننده محتوا، طبیعتا شما مجبور نیستید در صفحات شبکه‌ اجتماعی‌تان طناز باشید، اما طنز به طرز قابل توجهی کار شما را در جذب مخاطب آسان خواهد کرد. طنز و شوخی معمولا آن عنصر راهگشایی است که باعث می‌شود محتوای شما وایرال شود.

روبینو شبکه اجتماعی روبیکاست که مخاطبان طنز زیادی در آن فعال هستند و می‌تواند فضایی مناسب برای انتشار محتواهای طنز شما باشد. با تولید محتوا در روبینو و جذب مخاطب، می‌توانید از طریق سرویس کسب درآمد روبیکا درآمدزایی هم بکنید.

در مورد استفاده از طنز در تولید محتوا، این چند نکته را به خاطر بسپارید:

- قبل از هر کاری، اول بررسی کنید که آیا اصلا طنز به برند یا شخصیت مجازی شما می‌آید یا نه! اگر پاسخ مثبت است، به شرط انتخاب نوع درستی از طنز که متناسب با شخصیت و شرایط شماست، قطعا برنده‌اید.

- شوخی را مطابق با فعالیت‌ها، لحن صفحه و شخصیتی که می‌خواهید مخاطب از شما بشناسد، طراحی کنید.

- در انتخاب نوع طنزپردازی، شخصیت و علایق مخاطبتان را در نظر بگیرید، به زبان او صحبت کنید و با ترفندها و موضوعاتی که برای او جذاب است شوخی‌های خود را ترتیب دهید. در نظر داشته باشید که چیزی که برای یک گروه از مخاطبان خنده‌دار است ممکن است برای گروهی دیگر اصلا خنده‌دار یا حتی جذاب نباشد. بررسی فیلم‌ها و سریال‌های مورد علاقه مخاطبان، تفریحات، علایق، شبکه‌های اجتماعی آنها و... می‌توانند در فهم ذائقه مخاطب به شما کمک کنند.

- شوخی‌های عمیق و چندلایه می‌تواند از شما شخصیتی اهل فکر در ذهن مخاطب بسازد اما، در نظر داشته باشید که شوخی‌های خیلی پیچیده ممکن است باعث از دست رفتن بخشی از مخاطبان شما شود.

- به شوخی‌ها تنوع بدهید. خوب است که یک تم مشخص را در شوخی‌هایتان دنبال کنید و عناصری تکرارشونده در آنها باشند که سبک شخصی شما را بسازند اما، خلاقیت را از یاد نبرید. مراقب باشید با تکرار بیش از اندازه یک سبک شوخی مخاطب را خسته نکنید.

روبیکا
سرویس کسب درآمد روبیکا؛ تجربه یک درآمد شیرین و هیجان‌انگیز
روبیکا به تازگی سرویس کسب درآمدش را با امکاناتی هیجان‌انگیز دوباره راه‌اندازی کرده است.
۵ موضوع پرمخاطب برای تولید محتوا در روبیکا
با راه افتادن سرویس جدید کسب درآمد روبیکا و خبرهایی که از درآمد خوب تولید محتوا در این پلتفرم به گوش می‌رسد، خیلی از کاربران به فکر تولید محتوا در روبیکا افتاده‌اند
پدیده دابسمش و رازهای ساخت یک دابسمش موفق
#دابسمش از هشتگ‌های پربیننده روبیکاست و تعداد زیادی از کاربران روبیکا در روبینو و پیامرسان به تولید و انتشار این ویدیوهای بامزه مشغولند.