معرفی سریال «روزی روزگاری مریخ»

اسم پیمان قاسمخانی که در تیتراژ هر فیلم یا سریالی قرار می‌گیرد، نوید خلق چند ساعت شاد و چند خنده بلند و بی‌دغدغه را به مخاطب اثر می‌دهد. قاسمخانی حالا با نویسندگی و کارگردانی سریالی به نام «روزی روزگاری مریخ»، یک کمدی فانتزی با تم فضایی ساخته و روانه پلتفرم‌های آنلاین شبکه نمایش خانگی کرده است. معرفی کوتاهی از این سریال را در ادامه می‌خوانید.

روزی روزگاری پیمان قاسمخانی

«روزی روزگاری مریخ»، سریالی به کارگردانی مشترک پیمان قاسمخانی و محسن چگینی است و سناریوی آن را نیز پیمان قاسمخانی نوشته است. قاسمخانی، نویسنده نام‌آشنای فیلم‌ها و سریال‌های طنز است که فیلمنامه آثار سینمایی شاخص و خاطره‌انگیزی مثل «مارمولک» را در کارنامه خود دارد. او با قرار گرفتن در کنار مهران مدیری و نگارش سناریوی سریال‌هایی مثل «شب‌های برره»، «پاورچین»، «مرد هزارچهره» و «باغ مظفر» تحول بزرگی در طنزهای نود شبی تلویزیون ایجاد کرد و خاطرات متفاوتی از دهه 80 برای ما به جا گذاشت که می‌توان آن را دهه طلایی سریال‌های طنز تلویزیونی دانست. قاسمخانی در سال 88 با سریال مسافران وارد همکاری با رامبد جوان شد و سال 89 فیلمنامه «ورود آقایان ممنوع» را برای رامبد جوان نوشت.

پیمان قاسمخانی حالا چند سالی است که علاوه بر نویسندگی و طراحی، کارگردانی آثارش را هم خودش به عهده گرفته؛ کاری که قبلا کارگردان‌های برجسته‌ طنز مثل مهران مدیری و رامبد جوان انجام می‌دادند. او از سال 95 با کارگردانی فیلم سینمایی «خوب، بد، جلف» کارگردانی را آغاز کرد. بعدتر با کارگردانی قسمت دوم با نام «خوب، بد، جلف 2، ارتش سری» در سال 98 این مسیر را ادامه داد و در سال 99 با انتشار ادامه داستان فیلم «خوب، بد، جلف » با نام «خوب، بد، جلف: رادیواکتیو کارگردانی» در قالب سریال در پلتفرم‌های نمایش خانگی، کارگردانی برای شبکه نمایش خانگی را هم آغاز کرد.

روزی روزگاری آدم فضایی‌ها در زمین

ایده آدم فضایی‌ها و آمدنشان به زمین، موضوعی است که قبلا در آثار دیگر پیمان قاسمخانی دستمایه قرار گرفته بود. سریال موفق مسافران در سال 88 اوج استفاده خلاقانه قاسمخانی از ایده فضایی‌ها بود. او همچنین نگارش سناریوی فیلم «من زمین را دوست دارم» را در سال‌های دور در کارنامه خودش دارد. «من زمین را دوست دارم»، فیلمی کمدی، محصول سال 1372 است که ابوالحسن داودی آن را کارگردانی کرده و علیرضا خمسه در آن نقش اصلی را بازی می‌کند؛ یک فضایی با قدرت‌های خارق‌العاده که به خاطر مشکلاتی پایش به زمین باز شده است.

در دو ساخته قبلی پیمان قاسمخانی با موضوع فضا، فضایی‌ها به زمین می‌آمدند اما، حالا در «روزی روزگاری مریخ»، این زمینی‌ها هستند که از زمین فراتر می‌روند و پایشان به فضا و مریخ باز می‌شود؛ ایده‌ای جسورانه و پرریسک که احتمالا در سال‌های گذشته به خاطر هزینه‌بر بودن و محدودیت‌های تکنیکال سینمای ایران، خیلی اجرایی به نظر نمی‌رسیده و شاید به همین خاطر هم تا به حال کسی سراغ آن نرفته است.

خلاصه داستان روزی روزگاری مریخ

خلاصه داستان روزی روزگاری مریخ اینطور روایت شده است: «در زمین، ناصر، خلافکار خرده‌پای بدشانس، می‌خواهد دست به بزرگترین قمار زندگی‌اش بزند. او باید خودش را از دست دشمنانش پنهان کند. در مریخ، لونا، بانوی زمینی-مریخی، درگیر و دار مشکلات کار و زندگی، در انتظار بسته مرموزی است که قرار است از زمین به دستش برسد و...»

طنز ظریف و متفاوت «روزی روزگاری مریخ»

جهان فانتزی «روزی روزگاری مریخ» پر از شوخی‌های ظریف، فکرشده و متفاوت است. این دنیای فانتزی جدید از فضای ذهنی مخاطب کمی دور است و به همین خاطر هم ممکن است کمی طول بکشد که ذائقه خود را با آن تطبیق بدهد. تا به حال سه قسمت از این سریال منتشر شده و در همین چند قسمت اول شوخی‌های ظریف و جزئیات فکرشده در سریال توجه مخاطبان را به خود جلب کرده است. نام‌های خانوادگی و اسم مکان‌هایی در مریخ قرن 1700 شمسی که با اضافه کردن پیشوند «نیو» (new) به معادل‌های زمینی‌شان ساخته شده‌ مثل «نیو-کرج» یا «نیو-اکبری»! انجمن بامزه‌ای با نام «انجمن اجداد منجمد» یا به تصویر کشیدن جهان وارونه‌ای که در آن زن‌ها قدرت را به دست گرفته‌اند و حالا این جنس مذکر است که باید برای احقاق حقوق انسانی خودش تلاش کند. گریم‌ها و طراحی صحنه و لباس متفاوت روزی روزگاری مریخ نیز در دو قسمت اول توجه زیادی را به خود جلب کرده و واکنش‌های مثبت و منفی زیادی در پی داشته است.

بازیگران روزی روزگاری مریخ

اکثر بازیگران «روزی روزگاری مریخ» نام‌هایی آشنا در عرصه طنز هستند که به خواندن اسم‌هایشان در تیتراژ آثار طنز عادت کرده‌ایم. سام درخشانی، نقش اصلی این سریال یعنی «ناصر» را بازی می‌کند و ویشکا آسایش نقش «لونا» را ایفا می‌کند که از نوادگان اوست. امیر نوروزی، امیر کاظمی، بهادر مالکی، نوشین تبریزی، امیرمهدی ژوله، عبدالله روا، رامین ناصرنصیر، فلامک جنیدی، پیمان فاطمی، کاظم نوربخش، بهروز رهبری فرد و مهراب قاسمخانی بازیگران دیگر روزی روزگاری مریخ هستند.

پخش همزمان روزی روزگاری مریخ در 3 پلتفرم آنلاین

پخش این سریال از تیرماه آغاز شده است. بعد از انتشار پشت سر هم دو قسمت اول در روزهای 21 و 22 تیر، به صورت هفتگی سه‌شنبه‌ها ساعت 8 صبح از پلتفرم‌های نماوا، روبیکا و فیلیمو منتشر می‌شود.

تماشای «روزی روزگاری مریخ» در بخش فیلم و سریال روبیکا

روبیکا یکی از پلتفرم‌های پخش‌کننده سریال روزی روزگاری مریخ است. تماشای فیلم و سریال در روبیکا نیاز به خرید اشتراک ندارد و شما می‌توانید این سریال و تعداد زیادی از فیلم‌ها و سریال‌های متنوع دیگر را بدون خرید اشتراک در بخش فیلم و سریال روبیکا ببینید.

روبیکا
یک «مهمونی» به میزبانی آقای مجری و چند عروسک‌ شیرین
«مهمونی»، یک برنامه عروسکی و گفتگومحور است که ساخته تازه ایرج طهماسب یا همان آقای مجری خودمان است. این برنامه عروسکی جذاب برای پخش اختصاصی از پلتفرم‌های روبیکا و نماوا ساخته شده و امکان تماشای آن بدون نیاز به خرید اشتراک در روبیکا فراهم است.
سریال جادوگر؛ یک کمدی پربازیگر
«جادوگر» یکی از سریال‌های پرمخاطب این روزها در روبیکاست. پخش جادوگر از اواخر اردیبهشت آغاز شده و تابحال 6 قسمت از آن از طریق پلتفرم‌های فیلیمو، نماوا و روبیکا منتشر شده است.
5 فیلم خاطره‌انگیز و محبوب که می‌توانید در بخش فیلم و سریال روبیکا ببینید
نوستالژی یک احساس غم و شادی همزمان است؛ نوعی دلتنگی و تعلق خاطر نسبت به اشیا، اشخاص یا مکان‌هایی است که در گذشته با آنها مرتبط بوده‌ایم.