یک «مهمونی» به میزبانی آقای مجری و چند عروسک‌ شیرین

«مهمونی»، یک برنامه عروسکی و گفتگومحور است که ساخته تازه ایرج طهماسب یا همان آقای مجری خودمان است. این برنامه عروسکی جذاب برای پخش اختصاصی از پلتفرم‌های روبیکا و نماوا ساخته شده و امکان تماشای آن بدون نیاز به خرید اشتراک در روبیکا فراهم است. در این پست، مروری کوتاه بر این مجموعه جذاب خواهیم داشت.

«مهمونی»، تازه‌ترین ساخته تیم کلاه قرمزی

مجموعه «مهمونی» یک برنامه عروسکی است که با اجرا و کارگردانی ایرج طهماسب و تهیه‌کنندگی حسن خدادادی ساخته شده و از نوروز 1401 به صورت اختصاصی در سرویس‌های درخواست ویدیوی روبیکا و نماوا منتشر می‌شود (تماشای مهمونی در اپلیکیشن روبیکا). پخش مهمونی در ایام نوروز به صورت روزانه بود و بعد از پایان تعطیلات به صورت هفتگی هر پنجشنبه منتشر می‌شود. هوتن شکیبا، کاظم سیاحی، سهیل مستجابیان، الی امامی، امیر ادیب، نازنین شعبانی، علی زرمهری، سهیل رهبر زارع، سارا صبری، بهادر مالکی و نازنین شعبانی صداپیشگان عروسک‌های مهمونی هستند؛ نام‌های آشنایی که هر کدامشان در دنیای هنر حرفی برای گفتن دارند. عیسی یوسفی‌پور، محمد لقمانیان، علی پاکدست و شیما بخشنده نیز تیم عروسکردانان مهمونی را تشکیل می‌دهند.

در هر قسمت از برنامه مهمونی، یک چهره مطرح هنری یا ورزشی در خانه آقای مجری مهمان می‌شود. تا به حال، چهره‌هایی مثل پژمان جمشیدی، هومن سیدی، پریناز ایزدیار، ویشکا آسایش، مهرداد صدیقیان و بابک کریمی مهمان مهمونی بوده‌اند؛ شخصیت‌هایی که با توجه به سن و سال‌شان احتمالا بیشتر آنها مخاطبان برنامه صندوق پست آقای مجری بوده‌اند و کودکی‌شان را با نصیحت‌های مهربانانه آقای مجری و همذات‌پنداری با شخصیت محبوب کلاه قرمزی گذرانده‌اند.

قصه «مهمونی»

آقای مجری به خانه جدیدی نقل مکان کرده که در همسایگی آن، یک تالار پذیرایی قرار دارد. با این جابجایی، شخصیت‌های جدیدی وارد زندگی آقای مجری می‌‎شوند که بیشترشان کارکنان این سالن هستند. تعامل آقای مجری و مهمانان برنامه با این عروسک‌های شیرین، ماجراهای قسمت‌های مختلف برنامه مهمونی را می‌سازد.

چرا کلاه قرمزی به این مهمونی نیامد؟

با توجه به اینکه تلویزیون مالکیت معنوی عروسک‌های مجموعه کلاه قرمزی را در اختیار داشت، تیم سازنده مهمونی چاره‌ای نداشتند جز اینکه شخصیت‌های جدیدی برای برنامه تازه‌شان خلق کنند؛ اما آنها از این تهدید یک فرصت ساختند و با خلق عروسک‌هایی شیرین، باز هم به کوله‌بار خاطرات عروسکی شیرین ما افزودند.

کمتر کسی فکر می‌کرد تیم سازنده با کمترین تبعات، بتواند یک گروه عروسک کاملا جدید را جایگزین عروسک‌های محبوبی مثل کلاه قرمزی و پسرخاله کند که سال‌ها وقت صرف ساختن و پرداختن آنها در قاب تلویزیون شده بود و در خاطره چند نسل از ایرانیان جا خوش کرده‌اند. تیم طراحان کلاه قرمزی اما، یکبار دیگر ثابت کردند موفقیت کلاه قرمزی تصادفی نبوده است. به علاوه، این تیم خلاق به سرپرستی ایرج طهماسب نشان دادند که شناختشان از جامعه، ذائقه و نیازهایش تا چه حد کامل، پویا و ظریف است. گروهی که سال‌ها قبل، با خلق شخصیت مهربان، معصوم و نیازمند توجه کلاه قرمزی، همذات‌پنداری و همراهی کودکان دهه شصتی را برانگیخته بود، حالا به فراخور زمان و با درک عمیق از شرایط جامعه کنونی و ذائقه آن «بچه‌»ای خلق کرده که در عین معصومیت و سادگی کودکانه، یک کودک کار است و سرش توی حساب و کتاب است. بچه‌ای روبروی تالار پذیرایی گل می‌فروشد و تلاش می‌کند گلیم خودش را در دنیای خشن خیابان از آب بیرون بکشد. «قیمه خانم»، «شاباش»، «دی جی»، «کته خانوم»، «پشه» و «مگس» عروسک‌های جدید دیگر مهمونی هستند؛ شخصیت‌هایی که اسامی اکثر آنها از فضای تالار پذیرایی الهام گرفته شده است.

آیا مهمونی مناسب کودکان است؟

عواملی مثل شوخی‌های صریح‌تر، نوع تعامل آقای مجری و شخصیت‌ها با مهمانان برنامه و... باعث شده برنامه مهمونی مناسب گروه سنی کودک نباشد. شاید آقای مجری و گروه سازندگان با خلق این فضا، سعی داشتند کودکان دیروز و کودک درون آنها را هدف بگیرند و در واقع، یاران قدیمی خودشان را مخاطبان هدف این برنامه می‌دانند. جدا شدن از قاب تلویزیون و انتخاب سرویس‌های VOD برای پخش برنامه، دست گروه سازنده را برای طراحی موقعیت‌ها، شوخی‌ها و تکیه‌کلام‌ها بازتر کرده و باعث شده آنها با خیال راحت‌تری شوخی‌ها و موقعیت‌ها را طراحی کنند. به هر حال، توصیه نمی‌شود که مهمونی را با کودکانتان ببینید.

مهمونی را در روبیکا بدون نیاز به خرید اشتراک ببینید!

احتمالا از نحوه کار سرویس فیلم و سریال روبیکا مطلع هستید. قسمت جدید برنامه عروسکی مهمونی، پنجشنبه هر هفته در بخش فیلم و سریال روبیکا منتشر می‌شود و تماشای آن مانند سایر محتواهای این سرویس، نیاز به خرید اشتراک ندارد. بنابراین، شما می‌توانید تمام قسمت‌های منتشرشده از مهمونی را در روبیکا و بدون نیاز به خرید اشتراک ببینید.

تماشای برنامه مهمونی از طریق اپلیکیشن روبیکا در تلفن همراه

روبیکا
نسخه وب روبیکا به‌روزرسانی شد
در حوالی سال نو، نسخه وب پیامرسان روبیکا رنگ و بویی تازه گرفته و قابی نو از روبیکا را پیش روی مخاطب قرار داده است.
سرویس کسب درآمد روبیکا؛ تجربه یک درآمد شیرین و هیجان‌انگیز
روبیکا به تازگی سرویس کسب درآمدش را با امکاناتی هیجان‌انگیز دوباره راه‌اندازی کرده است.
مثل آینه در روبیکا فیلم ببینید!
روزهای نوروز، فرصت خوبی برای مرور شاهکارهای سینمایی و تماشای فیلم‌ها و سریال‌هایی است که سال گذشته موفق به دیدن آنها نشده‌اید.