۵ موضوع پرمخاطب برای تولید محتوا در روبیکا

با راه افتادن سرویس جدید کسب درآمد روبیکا و خبرهایی که از درآمد خوب تولید محتوا در این پلتفرم به گوش می‌رسد، خیلی از کاربران به فکر تولید محتوا در روبیکا افتاده‌اند؛ اما سوال اینجاست که چه محتوایی تولید کنیم که موردِ پسند مخاطب قرار بگیرد؟

انتخاب موضوع برای تولید محتوا یک مساله شخصی است و به عوامل زیادی از جمله تجربه، قابلیت‌ها و امکانات فردی و گروه مخاطبانی که هدف قرار داده‌اید، بستگی دارد. در این پست با بررسی آمار هشتگ‌های محبوب روبیکا در دوره‌های گذشته و البته تجربه‌ای که در این مدت از روبیکا و مخاطبانش به دست آورده‌ایم، چند موضوع را پیشنهاد می‌دهیم که شاید الهام‌بخش شما برای ساخت کانال یا صفحه‌ای تازه باشد.

قبل از اینکه سراغ معرفی موضوعات برویم، اجازه بدهید یک راهنمایی کلی بکنیم. طبق یک قاعده کلی، شناسایی مخاطبِ هدف، سلیقه، علایق و نیازهایش قدم اول در مسیر تولید محتواست. شما باید از همان ابتدا بتوانید به این سوال پاسخ بدهید که برای چه کسی می‌خواهید محتوا تولید کنید. این مساله مهم را هنگام انتخاب موضوع و برنامه‌ریزی برای محتوا از یاد نبرید. گروه‌های متنوعی از مخاطبان در روبیکا حضور دارند که بعضی از آنها فعال‌تر از سایرین هستند و پتانسیل‌های بیشتری در تولید محتوا برای آنها وجود دارد. مثلا آنطور که از هشتگ‌های محبوب برمی‌آید، می‌توان حدس زد قشر جوان و نوجوان از فعال‌ترین مخاطبان روبیکا هستند و پتانسیل بالایی در تولید محتوا برای آنها وجود دارد.

سرگرمی

کلیپ‌های طنز، دابسمش، کانال‌های لطیفه و به طور کلی همه موضوعات مرتبط با سرگرمی از موضوعات پرمخاطب در روبیکا به شمار می‌آیند. در سال گذشته، هشتگ‌هایی چون #سرگرمی، #چالش، #دابسمش و #کلیپ جزو هشتگ‌های پربیننده روبینو بوده‌اند. احتمالا، با ساخت کانال‌ها و صفحات روبینوی مربوط به این موضوعات می‌توانید خیلی زود در روبیکا طرفدار پیدا کنید و مخاطب خودتان را پیدا کنید.

فیلم و موسیقی

کلیپ‌های موسیقی، فیلم و انیمیشن همیشه از موضوعات جذاب برای کاربران شبکه‌های اجتماعی به شمار می‌آیند. هشتگ‌های #فیلم، #موزیک و #هنر از پربازدیدترین‌های روبیکا هستند و می‌توانند دستمایه ساخت یک کانال یا صفحه توسط شما در روبیکا باشند. این موضوعات، دنیایی از انتخاب‌ها را پیش روی شما قرار می‌دهند؛ از کانال اخبار فیلم و سریال گرفته تا تولید محتوا بر اساس ذائقه موسیقایی یا ژانر فیلم‌های محبوب گروه‌های سنی خاص مثل کودکان. برای مثال، شما می‌توانید کانالی در پیام‌رسان روبیکا بسازید و با انتشار فیلم و انیمیشن‌های مربوط به کودکان، به مادر و پدرها در سرگرم کردن سالم و امن بچه‌ها کمک کنید. اخبار جدیدترین تولیدات سینمایی ایران و جهان، اخبار ستاره‌های سینما و دنیای موسیقی، ویدیوهای پشت صحنه و نقد و بررسی تخصصی تولیدات هنری نیز می‌توانند موضوعات خوبی برای تولید محتوا در روبیکا باشند.

مد و پوشاک

مد و پوشاک از موضوعات پرطرفدار شبکه‌های اجتماعی هستند. زمینه‌های مختلف و متنوعی برای تولید محتوا در حوزه مد و پوشاک وجود دارد. مثلا، پوشش اخبار برندهای مطرح جهانی در حوزه لباس، راهنمای خرید و ست کردن پوشاک، مرور ترندهای روز صنعت مد و... می‌توانند موضوعات خوبی برای تولید محتوا باشند. فروشگاه آنلاین هم یک موضوع خوب برای تولید محتوا در زمینه مد و پوشاک است. ساخت صفحه یا کانال فروش آنلاین لباس، علاوه بر اینکه باعث درآمدزایی شما از محل ترافیک و کاربر فعال می‌شود، درآمد اصلی خودش را هم از محل فروش اجناس برای شما به همراه خواهد داشت. در واقع، شما با ایجاد فروشگاه آنلاین با یک تیر دو نشان می‌زنید. ویژگی مثبت دیگر اینکه، اگر در شبکه‌های اجتماعی دیگر مثل اینستاگرام فروشگاه دارید، می‌توانید از همان محتواها در روبیکا هم استفاده کنید و زحمت تولید محتوای جداگانه را هم نخواهید داشت.

غذا

بحث شیرین غذا همیشه از موضوعات جذاب و پرطرفدار در شبکه‌های اجتماعی است. تصاویر غذاها و دسرهای خوشمزه همیشه توجه بینندگان را به خود جلب می‌کنند و خیلی خوب، دیده می‌شوند. تولید محتوا در زمینه غذا شاخه‌های متنوعی دارد؛ از آموزش پخت انواع غذا، دسر و شیرینی گرفته تا رستورانگردی و معرفی غذاهای ملل و اقوام مختلف. فودبلاگری یک شاخه مهم تولید محتوا در زمینه غذاست و نمونه‌های فراوانی از فودبلاگرها یا غذانویس‌ها را می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی مختلف فعال پیدا کنید. این افراد در نقاط دور و نزدیک این کره خاکی می‌گردند، غذا امتحان می‌کنند، رستوران معرفی می‌کنند و غذاهای اقوام و ملل مختلف را به جهانیان می‌شناسانند.

فوتبال

با توجه به هرم سنی کاربران فعال در روبیکا و علاقه بخش زیادی از آنها به این ورزش جذاب، بازی فوتبال از موضوعات محبوب نزد آنهاست. طبق آمارها، هشتگ‌های فوتبالی مثل #فوتبال، #استقلال و #پرسپولیس، نام بازیکنان تیم‌ها و... همیشه در لیست محبوب‌ترین‌های روبیکا هستند. موضوعاتی مثل انعکاس اخبار تیم‌های فوتبال محبوب و بازیکنان آنها، اخبار بازی‌های مهم داخلی و خارجی و لیگ‌های مطرح جهان می‌توانند قابلیت بالایی برای تولید محتوا در روبیکا داشته باشند.

روبیکا
احراز هویت چیست و چرا انجام می‌شود؟
کسب درآمد، یکی از جدیدترین قابلیت‌های روبیکاست که امکان درآمدزایی از طریق تولید محتوا را برای کاربران روبیکا در سراسر کشور فراهم کرده است.
داشبورد یا پیشخوان کسب درآمد روبیکا چیست؟
نسخه جدید سرویس کسب درآمد روبیکا، آمار و اطلاعات جدید و جالبی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.
۷ نکته طلایی برای تولید محتوا و کسب درآمد از روبیکا
نسخه جدید سرویس کسب درآمد روبیکا، مدتی است راه‌اندازی شده و خیلی‌ها را به فکر تولید محتوا و درآمدزایی از طریق آن انداخته است.