۷ نکته طلایی برای تولید محتوا و کسب درآمد از روبیکا

نسخه جدید سرویس کسب درآمد روبیکا، مدتی است راه‌اندازی شده و خیلی‌ها را به فکر تولید محتوا و درآمدزایی از طریق آن انداخته است. اگر شما هم قصد دارید در روبیکا با تولید محتوا درآمدزایی کنید و مشتری سرویس کسب درآمد روبیکا شوید، پیشنهاد می‌کنیم قبل از شروع توصیه‌های این پست را مطالعه کنید.

1. در انتخاب موضوع، مخاطب را در نظر بگیرید

اگر از همان ابتدا، مخاطبان احتمالی صفحه یا کانال را درست هدف قرار دهید و علایق، ذائقه و نیازهای آنها را به خوبی شناسایی کنید، بخش قابل توجهی از مسیر جذب مخاطب را طی کرده‌اید. این مساله مهم را هنگام انتخاب موضوع و برنامه‌ریزی برای محتوا از یاد نبرید. گروه‌های متنوعی از مخاطبان در روبیکا حضور دارند که بعضی از آنها فعال‌تر از سایرین هستند و پتانسیل‌های بیشتری در تولید محتوا برای آنها وجود دارد. مثلا قشر جوان و نوجوان از فعال‌ترین گروه‌های مخاطبان روبیکا هستند. انتخاب موضوع، خیلی بستگی به قابلیت‌ها و امکانات شما دارد اما، با توجه به میانگین سنی و آمارهای موجود، می‌توان گفت موضوعاتی مثل ورزش و سرگرمی همیشه طرفداران خاص خودشان را در روبیکا پیدا می‌کنند.

2. اصول هشتگ زدن را رعایت کنید

مثل هر شبکه اجتماعی دیگر، هشتگ زدن در روبیکا و به خصوص در شبکه اجتماعی روبینو مساله مهمی است و به مخاطبان کمک می‌کند محتوای شما را راحت‌تر پیدا کنند. سعی کنید برای پست‌هایتان هشتگ‌های مرتبط با موضوع انتخاب کنید و بهتر است هشتگ‌ها حداکثر از دو کلمه تشکیل شده باشند.

3. دعوت مخاطبان به تعامل

دعوت از مخاطبان به کامنت گذاشتن و واکنش نشان دادن به محتوا به بهانه‌های مختلف، مثل پایان دادن متن پست با طرح یک سوال چالشی، روشی رایج برای بالا بردن نرخ تعامل یا همان Engagement در شبکه‌های اجتماعی است. بر اساس الگوریتم‌های معمول شبکه‌های اجتماعی، بالا بردن نرخ تعامل کمک می‌کند مطالب شما بیشتر دیده شود و در نتیجه مخاطبان بیشتری جذب کنید. علاوه بر این، وقتی مخاطبان را به واکنش دعوت می‌کنید به آنها حس صمیمیت و تعامل می‌دهید. همین هم باعث می‌شود آنها علاقه بیشتری به صفحه شما پیدا کنند.

4. انتشار منظم محتوا

بهتر است انتشار محتوا در کانال یا صفحه شما از نظر زمانی روندی منظم و باثبات داشته باشد و در فواصل زمانی مشخصی محتوا منتشر کنید. مثلا، اینطور نباشد که دو روز پشت سر هم پست منتشر کنید و بعد از آن، دو ماه صفحه یا کانال را به حال خود رها کنید. در واقع، هر چه نظم بیشتری در انتشار محتوا داشته باشید، هم مخاطبان به دیدن محتوای شما عادت می‌کنند و هم الگوریتم‌های شبکه‌های اجتماعی که روبیکا هم جزو آنهاست با شما مهربان‌تر می‌شوند.

5. از آمار و ارقام غافل نشوید

در روبیکا برای هر کانال یا صفحه‌ای که در آن تولید محتوا می‌کنید، یک «داشبورد کسب درآمد» وجود دارد. در این داشبوردها اطلاعات جالبی از درآمد کانال‌ها و صفحات مختلف در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. به علاوه، نمودارهایی وجود دارند که از طریق آنها می‌توانید روند زمانی درآمدی که کسب کرده‌اید را مشاهده کنید. این نمودارها به گرداننده کانال یا صفحه کمک می‌کنند تا میزان موفقیت محتوای منتشرشده و فعالیت‌های تبلیغاتی‌اش را در هر بازه زمانی بسنجد و از تجربیاتش برای جذاب‌تر کردن محتوایی که تولید می‌کند و بهینه‌سازی برنامه‌ زمانی انتشار پست‌ها استفاده کند.

6. کیفیت قابل قبول تصاویر

انتخاب تصاویر و ویدیوهای جذاب یک مساله بدیهی در افزایش آمار مخاطبان است. از جذابیت بصری تصاویر که بگذریم، کیفیت و حجم تصاویر هم روی درآمد شما از کانال یا گروه تاثیرگذار است. در واقع، هر چه حجم ترافیکی که برای تماشای تصاویر مصرف می‌شود بیشتر باشد، درآمد شما هم از آن تصویر به خصوص بیشتر می‌شود. بر این اساس، ممکن است بعضی‌ها تصور کنند با بارگذاری ویدیوها و تصاویر با حجم و کیفیت بالا، درآمد بیشتری هم نصیبشان می‌شود؛ تصوری که لزوما هم درست نیست. در واقع، حجم بیش از حد بالای ویدیوها و عکس‌ها ممکن است موجب شود مخاطبان کمتری به دانلود و تماشای آنها تمایل نشان دهند. از طرفی، کیفیت پایین تصویر هم ممکن است مخاطب را آزرده کند. در این میان، یک نقطه بهینه وجود دارد که به مرور و با کمک آمار و نمودارها آن را پیدا می‌کنید.

7. قوانین و مقررات را از یاد نبرید

فراموش نکنید که رعایت قوانین و مقررات سرویس کسب درآمد روبیکا در انتشار محتوایی که می‌خواهید از آن کسب درآمد کنید، ضروری است. اگر محتوای منتشرشده به هر دلیلی با قوانین روبیکا یا قوانین کلی کشور (از جمله فهرست مصادیق محتوای مجرمانه که توسط کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه تعیین شده) مغایرت داشته باشد، ممکن است دریافت درآمد شما با مشکل مواجه شود. بر اساس قوانین روبیکا در صورت بروز تخلف، امکان دارد مبلغی به عنوان جریمه از درآمد شما کسر شود یا کلا درآمدی به شما تعلق نگیرد و زحمات‌تان بر باد برود.

روبیکا
سرویس کسب درآمد روبیکا؛ تجربه یک درآمد شیرین و هیجان‌انگیز
روبیکا به تازگی سرویس کسب درآمدش را با امکاناتی هیجان‌انگیز دوباره راه‌اندازی کرده است.
احراز هویت چیست و چرا انجام می‌شود؟
کسب درآمد، یکی از جدیدترین قابلیت‌های روبیکاست که امکان درآمدزایی از طریق تولید محتوا را برای کاربران روبیکا در سراسر کشور فراهم کرده است.
داشبورد یا پیشخوان کسب درآمد روبیکا چیست؟
نسخه جدید سرویس کسب درآمد روبیکا، آمار و اطلاعات جدید و جالبی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.
۵ موضوع پرمخاطب برای تولید محتوا در روبیکا
با راه افتادن سرویس جدید کسب درآمد روبیکا و خبرهایی که از درآمد خوب تولید محتوا در این پلتفرم به گوش می‌رسد، خیلی از کاربران به فکر تولید محتوا در روبیکا افتاده‌اند