آشوب جهش‌یافته؛ لاک‌پشت‌های نینجا متفاوت‌تر از همیشه

«آشوب جهش‌یافته» هفتمین فیلمی است که از سری کمیک‌های(داستان مصور) لاک‌پشت‌های نینجا ساخته شده است. این فیلم که محصول سال ۲۰۲۳ است، تصویر متفاوتی از این لاک‌پشت‌های جهش‌یافته نشان می‌دهد.

سری کمیک‌های لاک‌پشت‌های نینجا با نام کامل «لاک‌پشت‌های نینجا جهش‌یافته نوجوان» اولین بار در سال ۱۹۸۳ توسط «پیتر لیرد» و «کوین ایستمن» خلق شد. هدف خالقان این داستان مصور، خلق هجویه‌ای برای داستان‌های ابرقهرمانی بود، لاک‌پشت‌های نوجوانی که سبک زندگی شاد و بامزه‌ای دارند و در دنیایشان خبری از تاریکی و جدیت دیگر ابرقهرمان‌ها نیست.

نینجاها به دنبال زندگی روی زمین

لاک‌‎پشت‌های نینجا نوجوان از زندگی در فاضلاب و زیرِ زمین خسته شده‌اند، آن‌ها دوست دارند به روی زمین بروند و مانند دیگر نوجوانان زندگی کنند. اما ظاهر عجیب و متفاوت آن‌ها باعث می‌شود تا مورد پذیرش انسان‌ها قرار نگیرند. برای همین آن‌ها به دنبال راهی هستند تا در دنیای روی زمین پذیرفته شوند...

لاک‌پشت‌های واقعا نوجوان!

لاک‌پشت‌های نینجا در ایران با مجموعه‌ای تلویزیونی با همین نام که «لوید گلدفین» در سال ۲۰۰۳ شروع به ساخت آن کرد، شناخته می‌شود. این کارتون که از شبکه دو سیما پخش می‌شد، عده‌ای زیادی از کودکان و نوجوانان ایرانی را با لا‌ک‌پشت‌های نینجا آشنا کرد. در این مجموعه ما با لاک‌پشت‌‌های جوانی مواجه بودیم که بدن‌های ورزیده، رفتار برگسالانه و اخلاق باثباتی داشتند. در اکثر آثار سینمایی و تلویزیونی که از این سری کمیک ساخته شده است نیز ما با لا‌ک‌پشت‌های نسبتا بالغی طرف هستیم، اما در آشوب جهش‌یافته داستان کمی متفاوت است.

در هفتمین فیلم سینمایی ساخته شده از کمیک لاک‌پشت‌های نینجا، مخاطب شاهد کاراکترهایی از این چهار لاک‌پشت است که در سنین نوجوانی قرار دارند. بدن‌های نسبتا کوچکی دارند، رفتارهای پرخطر انجام می‌دهند، از اینستاگرام و تیک‌تاک استفاده می‌کنند و در کل می‌توان گفت که شبیه نوجوانان امروزی رفتار می‌کنند.

نمایش چنین کاراکتری از لاک‌پشت‌های نینجا باعث شده است که بار طنز فیلم بالاتر برود و خبری از ابرقهرمان‌های جدی و بدون اشتباه نباشد. همچنین از سوی دیگر باعث جذابیت بیشتر این انیمیشن برای نوجوانان شده است.

شخصیت‌های متفاوت‌

در آشوب جهش‌یافته ما شاهد تفاوت‌های ظاهری و اخلاقی بیشتری بین لاک‌پشت‌ها هستیم. در آخرین نسخه سینمایی لاک‌پشت‌های نینجا دیگر همه لاک‌پشت‌ها قد و قواره یکسان ندارند؛ رافائل از همه درشت‌تر است، دوناتلو قد بلندی دارد و لاغر است، مایکل آنجلو کوتاه است و جثه ریزتری نسبت به بقیه دارد و لئوناردو تقریبا هیکل متعادل و میانه‌ای نسبت به برادرانش دارد.

از لحاظ پوشش نیز تفاوت برادران تنها به رنگ نقاب و سلاحشان محدود نمی‌شود. دوناتلو عینک دارد، مایکل آنجلو دندان‌هاش را ارتودنسی کرده است و نقاب رافائل نیز تا روی سرش می‌آید.

اما شخصیتی که تفاوت بسیار زیادی با نسخه‌های قبلی دارد، استاد اسپلینتر است. دیگر خبری از آن موش جهش‌یافته شجاع نیست که همواره در صف اول مبارزه بود. پدر لا‌ک‌پشت‌های نینجا در آشوب جهش‌یافته، موش پیر ترسویی است که همواره از جهان انسان‌ها ترس دارد و می‌خواهد به هر قیمتی که شده لاک‌پشت‌های نوجوانش را در فاضلاب نگه دارد.

آشوب جهش‌یافته با دوبله فارسی در روبیکا

در ساخت انیمیشن‌ها گوینده هر شخصیت بسیار مهم است، چرا که تنها بعد انسانی یک کاراکتر در انیمیشن صدای اوست و بیشترین احساس را به بیننده منتقل می‌کند. بر همین اساس دوبله انیمیشن از اهمیت بسیاری برخوردار است، چرا که مخاطب اصلی این آثار کودکان و نوجوانان هستند که اکثرا به زبان انگلیسی تسلط کامل ندارند.

دوبله فارسی انیمیشن لاک‌پشت‌های نینجا: آشوب جهش‌یافته بسیار دقیق و کامل است. لحن تمامی شخصیت‌ها به خوبی منتقل شده، آهنگ‌هایی که در حین فیلم پخش می‌شود با همان مضمون و به حالت قافیه‌دار ترجمه شده است و همچنین از اصطلاحات جالبی استفاده شده که حال و هوای چهار نوجوان پرشور را به خوبی منتقل می‌کند.

شما می‌توانید انیمیشن لاک‌پشت‌های نینجا: آشوب جهش‌یافته را با دوبله فارسی، در سوپراپلیکیشن روبیکا، بدون نیاز به خرید اشتراک، با استفاده از اینترنت همراه اول و ایرانسل تماشا کنید.

روبیکا
«ارباب حلقه‌ها، حلقه‌های قدرت» را در روبیکا ببینید!
چند هفته از آغاز پخش جهانی «ارباب حلقه‌ها، حلقه‌های قدرت» می‌گذرد. این سریال طرفداران زیادی پیدا کرده و در روبیکا نیز، به یکی از پرمخاطب‌ترین سریال‌ها تبدیل شده است. در ادامه، مروری کوتاه براین سریال داریم که البته، آنچنان معروف و پرآوازه است که نیازی به معرفی ندارد.
بررسی پلنگ سیاه ۲ ( واکاندا تا ابد )؛ از نگاه مخاطبان
فیلم‌های ابرقهرمانی در تمام ادوار مخاطبان و طرفداران خاص خود را داشته و همواره محبوب بوده‌اند. این نوع از فیلم‌ها به دلیل فراواقعی‌ بودن و محوریت یک سوپرقهرمان، برای طیف گسترده‌ای از افراد جذاب است. همراه ما باشید تا فیلم پلنگ سیاه ۲ ( واکاندا تا ابد)؛ یکی از برترین فیلم‌های این ژانر که در سال ۲۰۲۲ در کشور آمریکا ساخته شده را بررسی کنیم. این فیلم توسط شرکت مارول کامیکس تولید و در استودیو سینمایی والت دیزنی مشهور، توزیع شده است.
درباره سریال «آخرین بازمانده از ما»
آخرالازمان به روایت یک سریال کانادایی