«ارباب حلقه‌ها، حلقه‌های قدرت» را در روبیکا ببینید!

چند هفته از آغاز پخش جهانی «ارباب حلقه‌ها، حلقه‌های قدرت» می‌گذرد. این سریال طرفداران زیادی پیدا کرده و در روبیکا نیز، به یکی از پرمخاطب‌ترین سریال‌ها تبدیل شده است. در ادامه، مروری کوتاه براین سریال داریم که البته، آنچنان معروف و پرآوازه است که نیازی به معرفی ندارد.


«ارباب حلقه‌ها، حلقه‌های قدرت»، جدیدترین اقتباس از رمان محبوب تالکین

سریال «ارباب حلقه‌ها، حلقه‌های قدرت» جدیدترین ساخته از آثار ساخته‌شده بر اساس رمان محبوب «ارباب حلقه‌ها» نوشته جی.آر.آر تالکین است که سرویس ویدیویی آمازون، آن را تهیه و منتشر می‌کند. «حلقه‌های قدرت» داستان دوران دوم در سرزمین میانی را روایت می‌کند که هزاران سال قبل از داستان سه‌گانه ارباب حلقه‌ها اتفاق می‌افتد. این مجموعه تابحال، نقدها و واکنش‌های مثبت و منفی از سوی منتقدان و مخاطبان دریافت کرده است.

گفتیم که داستان سریال «حلقه‌های قدرت» در دوران دوم اتفاق می‌افتد اما، دوران دوم چه زمانی است؟ در توضیح باید بگوییم که سه‌گانه رمان و فیلم ارباب حلقه‌ها و فیلم هابیت هزاران سال پس از دوران دوم و در اواخر عصر سوم، اتفاق می‌افتند. عصر یا دوران دوم، زمانی است که سائورون، حلقه یگانه را برای حکومت بر سایر حلقه‌های قدرت ایجاد کرده است و اسمیگل زمانی حلقه را به صورت اتفاقی پیدا کرد که بیش از ۲۰۰۰ سال از گم شدن آن گذشته بود.


شکل‌گیری حلقه‌های قدرت

تصمیم برای ساخت «ارباب حلقه‌ها، حلقه‌های قدرت» در سال 2017 نهایی شد. در نوامبر ۲۰۱۷، آمازون حقوق پخش تلویزیونی این سریال را به مبلغ ۲۵۰ میلیون دلار خریداری کرد و متعهد شد که 5 فصل از آن را به ارزش حداقل یک میلیارد دلار تولید کند. این براورد بودجه سنگین باعث شد که «ارباب حلقه‌ها، حلقه‌های قدرت» پرهزینه‌ترین مجموعه تلویزیونی که تاکنون ساخته شده، لقب بگیرد. «ارباب حلقه‌ها، حلقه‌های قدرت»، مثل بسیاری از سریال‌ها و پروژه‌های سینمایی دیگر از گزند کرونا در امان نماند و فرایند تولید آن در اوایل سال 2020 به خاطر همه‌گیری کووید 19 چند ماهی متوقف شد. در نهایت بعد از مدت‌ها انتظار، پخش فصل اول سریال «ارباب حلقه‌ها، حلقه‌های قدرت» اول سپتامبر 2022 توسط آمازون آغاز شد. فصل اول این سریال 8 قسمت دارد و پخش آن تا 14 اکتبر ادامه خواهد داشت.


داستان حلقه‌های قدرت

داستان «حلقه‌های قدرت» به داستان سه گانه ارباب حلقه ها مرتبط است اما، قرار نیست ادامه آن باشد. در توضیح رسمی که برای این سریال منتشر شده آمده است: «حلقه‌های قدرت، بینندگان را به دورانی بازمی‌گرداند که در آن قدرت‌های بزرگ شکل گرفتند، پادشاهی‌ها به شکوه رسیدند و سقوط کردند، قهرمانان باورنکردنی آزموده شدند، امید در آستانه نابودی بود و بزرگ‌ترین شروری که به قلم تالکین آمده بود دنیا را تهدید کرد که تمام دنیا را در سیاهی فرو خواهد برد. این سریال در دوران آرامش و صلح نسبی شروع می‌شود و مجموعه‌ای از شخصیت‌های آشنا و جدید را دنبال می‌کند که با ظهور دوباره شر در سرزمین میانی -که از مدت‌ها قبل بیم آن می‌رفت- مبارزه می‌کنند. از اعماق تاریک‌ترین کوهستان‌های مه‌آلود، تا جنگل‌های باشکوه لیندن پایتخت الف‌ها، تا جزیره خیره‌کننده پادشاهی نومنور، تا دورترین نقاط نقشه، این پادشاهی و شخصیت‌ها میراثی را ایجاد می‌کنند که تا مدت‌ها پس از ناپدید شدن آن‌ها باقی می‌ماند.»


چه کسانی حلقه‌های قدرت را می‌سازند؟

ران امس و کریس نیومن توسعه‌دهندگان و خالقان اصلی مجموعه «ارباب حلقه‌ها، حلقه‌های قدرت» هستند اما، اپیزودهای این سریال توسط کارگردانان مختلفی کارگردانی شده و تهیه‌کنندگان اجرایی مختلفی نیز داشته است. 2 قسمت اول سریال توسط کارگردان اسپانیایی، خوزه آنتونیو بایانا کارگردانی شده که کارگردانی فیلم‌هایی چون «یتیمخانه»، «غیرممکن» و «دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی» را در کارنامه دارد. وین ییپ کارگردانی قسمت‌های 3، 4 و 8 را عهده‌دار بوده است که کارگردانی چینی-بریتانیایی است و معمولا او را با مجموعه تلویزیونی «یوتوپیا» و «دکتر هو» می‌شناسند. قسمت 5 و 6 «حلقه‌های قدرت» نیز توسط کارگردان زن سوئدی-فرانسوی شارلوت برندستروم ساخته شده است. موسیقی سریال نیز ساخته بر مک‌کرری، آهنگساز آمریکایی است.

گروه بزرگی از بازیگران از سراسر جهان برای ساخت این سریال بزرگ گرد هم آمده‌اند. رابرت آرمایو (در نقش الروند)، اوین آرتور (دورین چهارم)، مورفید کلارک (گالادریل)، اسمیل کروز کردوا (آروندیر)، نازنین بنیادی، اما هرواث، مارکلا کاونا، جوزف ماول، تیرو محافظین، سوفیا ناوته، مگان ریچاردز، دیلان اسمیت و چارلی ویکرز، مگان ریچاردز، دیلان اسمیت، چارلی ویکرز، اسماعیل کروز کوردوو و بو کسیدی، تعدادی از بازیگران نقش‌های اصلی این سریال پرستاره هستند.


تماشای «ارباب حلقه‌ها، حلقه‌های قدرت» در روبیکا

«ارباب حلقه‌ها، حلقه‌های قدرت» یکی از جدیدترین و البته پرطرفدارترین محتواهای بخش فیلم و سریال روبیکا است. احتمالا از طرز کار و شرایط استفاده از این سرویس مطلع هستید. تماشای فیلم و سریال در این سرویس نیاز به خرید اشتراک ندارد و تعرفه ترافیک آن به صورت تمام‌بها محاسبه می‌شود. برای تماشای فصل اول از سریال «ارباب حلقه‌ها، حلقه‌های قدرت» و هزاران فیلم و سریال دیگر، کافی است به سوپر اپلیکیشن روبیکا و بخش فیلم و سریال آن مراجعه کنید.

روبیکا
معرفی سریال «روزی روزگاری مریخ»
اسم پیمان قاسمخانی که در تیتراژ هر فیلم یا سریالی قرار می‌گیرد، نوید خلق چند ساعت شاد و چند خنده بلند و بی‌دغدغه را به مخاطب اثر می‌دهد. قاسمخانی حالا با نویسندگی و کارگردانی سریالی به نام «روزی روزگاری مریخ»، یک کمدی فانتزی با تم فضایی ساخته و روانه پلتفرم‌های آنلاین شبکه نمایش خانگی کرده است. معرفی کوتاهی از این سریال را در ادامه می‌خوانید.
مینی سریال «درمانگر»
«درمانگر» نام مینی سریالی به کارگردانی امین حسین‌پور و تهیه‌کنندگی احسان ظلی‌پور است که به تازگی در شبکه نمایش خانگی منتشر شده است. این سریال را می‌توانید در سرویس فیلم و سریال روبیکا ببینید. در ادامه، به مروری کوتاه بر این سریال کوتاه پرداخته‌ایم.