درباره سریال «آخرین بازمانده از ما»

آخرالازمان به روایت یک سریال کانادایی

اخیرا تماشای سریال‌های برگرفته از ویدیوگیم‌ها یا به اصطلاح گیم‌پلی‌ها طرفداران بسیاری پیدا کرده است. سریال «آخرین بازمانده از ما» آخرین سریال- ویدیوگیمی است که در روبیکا منتشر شده و محبوبیت بالایی نیز دارد.

«آخرین بازمانده از ما» سریالی است که از ویدیو‌گیمی به همین نام ساخته شده؛ ژانر این سریال اکشن- ماجراجویی است و داستان آن نیز تم آخرالزمانی در بردارد. به نظر می‌رسد روند کلی داستان از جذابیت منحصر‌به‌فردی برخوردار است؛ چراکه این سریال در جهان جز پرمخاطب‌ترین‌ها به شمار می‌آید. در ادامه همراه ما باشید تا از جزئیات داستان این سریال بیشتر بدانیم.


مروری بر روند بازی «آخرین بازمانده از ما»

ابتدا بد نیست تا روند بازی را کمی با یکدیگر بررسی کنیم. ویدیوگیم «آخرین بازمانده از ما» از دیدگاه سوم شخص طراحی شده و جوئل شخصیت اصلی این داستان است. در واقع بازیکن کنترل آن را با همراهی دختری به نام الی که با هوش مصنوعی هدایت می‌شود، به دست می‌گیرد. در این بازی، بازیکن در هر مرحله باید با دشمنان مبارزه و از مبدایی به سوی مقصدی حرکت کند. در این میان اگر الی در معرض آسیبی قرار گیرد، بازیکن که در نقش جوئل است وظیفه محافظت از او را دارد. در این بازی گذر از هر مرحله مشروط به رسیدن به مقصد مورنظر است. در تمام مراحل بازیکن باید خود سلاح مورد نیازش را پیدا کند و به واسطه آن‌ها با دشمنان بجنگد.


داستان مهیج فیلم

این مینی سریال در ۱۰ قسمت و در ژانر اکشن- درام ساخته شده است. کارگردانی هر قسمت از این مجموعه تلویزیونی کانادایی - آمریکایی را، شخصی متفاوت برعهده دارد. در این فیلم آخر‌الزمانی ویروسی ناشناخته در سال ۲۰۱۳ به مردم هجوم می‌آورد که افراد مبتلا به آن را خونخوار می‌کند و سبب می‌شود آن‌ها به عموم مردم صدمه بزنند. داستان، زندگی بیست سال پس از این ماجرا یعنی سال ۲۰۲۳ را روایت می‌کند که در ادامه‌دار شدن شیوع ویروس منجر به نابودی بیش از ۶۰ درصد افراد شده است. در این میان گروهی با رهبری فردی به نام مارلین شکل گرفته که می‌خواهند با این ویروس خانمان‌سوز مقابله کنند. این گروه گمان می‌برند می‌توانند مردم را از شر ویروس ۲۰ ساله نجات دهند و زندگی عادی را به افراد بازگردانند.

همانند گیم در سریال نیز جوئل و الی شخصیت‌های اصلی داستان هستند. الی دختر ۱۴ ساله‌ای است که در معرض ویروس منحوس بوده اما به آن مبتلا نشده است. مارلین که سرکرده گروه فایرفلایز است الی را مناسب‌ترین شخص برای مبارزه با ویروس و بازگشت به زندگی عادی می‌داند. جوئل که یکی از بازماندگان سالخورده و سرسخت است و طی این ۲۰ سال متحمل رنج‌های بسیاری شده، وظیفه همراهی الی را برای رسیدن به آزمایشگاه فایرفلایز برعهده دارد. او نقش قاچاقچی را دارد که که الی را از قرنطینه و حبس نجات می‌دهد تا به آزمایشگاه فایرفلایز ببرد. در ابتدا الی به جوئل احساس خاصی ندارد اما در نهایت او تبدیل به مورداعتمادترین فرد به الی می‌شود.

گفته‌شده « آخرین بازمانده از ما» بزرگ‌ترین تولید تلویزیونی در تاریخ کانادا به حساب می‌آید که ساخت آن از ژوئیه ۲۰۲۱ تا ژوئن ۲۰۲۲ در آلبرتا به طول انجامیده است. اولین سریال ساخته‌شده بر اساس بازی ویدیویی توسط کمپانی اچ‌بی‌او، محصول مشترک تلویزیون سونی پیکچرز، پلی استیشن ناتی داگ، مایتی مینت و ورد گیمز است.


نقد «آخرین بازمانده از ما» از نگاه مخاطبان و منتقدان

این مینی سریال هیجان‌انگیز بازخورد‌های مثبتی را از دیدگاه مخاطبان و منتقدان گرفته است. فیلم از لحاظ داستان، جلوه‌های ویژه و ارتباط هماهنگ داستان ۱۰ قسمت با یکدیگر مورد توجه بینندگان قرار گرفته؛ به طوریکه توانست در گیم رنکینگز حدود ۹۵ درصد رضایت مخاطبان و تحسین بسیاری از منتقدان و تماشاگران را به دست آورد. بسیاری از مخاطبان عقیده داشتند فیلم به صورت دقیق از گیم الهام گرفته شده و پایان جالب توجهی نیز داشته است. بازی این فیلم که برگرفته از یک ادبیات داستانی رستاخیزی و فرارستاخیزی است توانست در ۶ هفته متوالی در صدر فروش ایالت انگلستان را از آن خود کند. این بازی از ژوئیه ۲۰۱۴ توانست بیش از ۷ میلیون نسخه در سراسر جهان بفروشد.


دست‌اندرکاران «آخرین بازمانده از ما» را بیشتر بشناسید

فصل اول این فیلم شامل ده قسمت است که توسط کریگ مازن و نیل دراکمن نوشته شده‌ و آهنگساز اصلی بازی، گوستاوو سانتائولالا مسئولیت موسیقی متن فیلم را نیز بر عهده گرفت.

در این فیلم پدرو پاسکال در نقش جوئل، بلا رمزی در نقش الی، گابریل لونا، مارلی دندریج، جفری پیرس، ماری بارتلت، کان اونیل، آنا تورو و نیکو پارکر نقش‌آفرینی می‌کنند. کارگردان بازی؛ نیل دراکمن نویسندگی فیلم را برعهده داشت.

کارگردانی هر یک از قسمت‌ها به ترتیب توسط کریک مازن، نیل دراکمن، پیتر هار، جرمی وب، یاسمیلا ژبانیچ، لیزا جانسون و علی عباسی کارگردان و فیلنامه‌نویس ایرانی- سوئدی است.

«آخرین بازمانده از ما» را می‌توانید اکنون در روبیکا تماشا کنید.

روبیکا
«ارباب حلقه‌ها، حلقه‌های قدرت» را در روبیکا ببینید!
چند هفته از آغاز پخش جهانی «ارباب حلقه‌ها، حلقه‌های قدرت» می‌گذرد. این سریال طرفداران زیادی پیدا کرده و در روبیکا نیز، به یکی از پرمخاطب‌ترین سریال‌ها تبدیل شده است. در ادامه، مروری کوتاه براین سریال داریم که البته، آنچنان معروف و پرآوازه است که نیازی به معرفی ندارد.
نگاهی به انیمیشن سینمایی «مافیا: نسخه نهایی»
مدتی است که تماشای انیمیشن‌های داستانی بر اساس بازی‌های ویدیویی، اصطلاحا گیم‌پلی‌ها، محبوبیت بالایی پیدا کرده است. در این پست به معرفی یکی از این گیم‌پلی‌ها می‌پردازیم که بازدید بالایی در سرویس فیلم و سریال داشته است: «مافیا، نسخه نهایی»!
بررسی پلنگ سیاه ۲ ( واکاندا تا ابد )؛ از نگاه مخاطبان
فیلم‌های ابرقهرمانی در تمام ادوار مخاطبان و طرفداران خاص خود را داشته و همواره محبوب بوده‌اند. این نوع از فیلم‌ها به دلیل فراواقعی‌ بودن و محوریت یک سوپرقهرمان، برای طیف گسترده‌ای از افراد جذاب است. همراه ما باشید تا فیلم پلنگ سیاه ۲ ( واکاندا تا ابد)؛ یکی از برترین فیلم‌های این ژانر که در سال ۲۰۲۲ در کشور آمریکا ساخته شده را بررسی کنیم. این فیلم توسط شرکت مارول کامیکس تولید و در استودیو سینمایی والت دیزنی مشهور، توزیع شده است.