ویژه‌برنامه‌های محرم روبیکا

به رسم هر ساله، روبیکا امسال هم برنامه‌هایی برای ایام عزاداری امام حسین (ع) تدارک دیده است. در این پست، به معرفی کوتاه بخشی از این برنامه‌ها می‌پردازیم.

پخش زنده عزاداری‌ها و مراسم مذهبی

شاید بشود ارتباط هیئت‌های مذهبی با فضای مجازی را به قبل و بعد از کرونا تقسیم کرد. با وجودی که پیش از شیوع کرونا نیز پخش زنده مراسم هیئت‌ها و استفاده از قابلیت‌های اینترنت برای ارتباط با عزاداران کم و بیش رواج داشت، قابل مقایسه با گستردگی امروز نبود. در واقع می‌توان گفت با شیوع بیماری کرونا، مراسم مذهبی شکل جدیدی به خودش گرفت و عزاداری آنلاین به یک شیوه رسمی و پذیرفته‌شده برای عزاداری تبدیل شد؛ میراثی که حالا، با کم شدن خطر کرونا، همچنان به قوت خود باقی است و دسترسی علاقمندان را به این مراسم روز به روز بیشتر و آسان‌تر می‌کند.

روبیکا امسال نیز مانند سال‌های گذشته میزبان هیئات مذهبی است که مراسم خود را در محرم به صورت زنده پخش می‌کنند. طیف گسترده‌ای از سخنرانان و مداحان شناخته‌شده کشور در پیام‌رسان روبیکا کانال رسمی دارند و مراسم عزاداری خود را به صورت زنده از طریق این پیام‌رسان در اختیار علاقمندان قرار می‌دهند که برای دسترسی به کانال آنها کافی است از طریق صفحه اصلی سوپراپلیکیشن روبیکا، به بخش «قافله عشق» سری بزنید. پخش زنده از حسینیه‌های شناخته‌شده مثل حسینیه اعظم زنجان و نیز اماکن متبرکه برنامه دیگر روبیکا در ایام عزاداری سالار شهیدان است. برای مثال، کانال «حرم آنلاین» در ایام دهه اول محرم هر روز ساعت ۶ تا۶:۳۰ صبح قرائت زیارت عاشورا را از کربلای معلی به صورت زنده پخش می‌کند. به منظور تسهیل دسترسی کاربران، برنامه‌های زنده این کانال‌ها در کانال رسمی «پخش زنده مذهبی» در روبیکا اطلاع‌رسانی و بازنشر می‌شود و شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر مذهبی به این کانال به آدرس moharam@ مراجعه کنید.

ویژه‌برنامه مهلا

«مهلا» برنامه‌ای گفتگومحور است که با اجرای مداح نام‌آشنا محمدحسین پویانفر، سراغ چهره‌های شناخته‌شده و مهمانانی از اقشار مختلف جامعه می‌رود و در مورد مضامین عاشورایی، دیدگاهشان درباره واقعه عاشورا و ارتباط آنها با امام حسین(ع) به گفتگو می‌پردازد. کارگردانی این اثر را حامد میرفتاحی و تهیه‌کنندگی آن را ایمان قیاسی و امیرحسین طهرانی بر عهده دارند. تاکنون ۲ فصل از این برنامه منتشر شده و فصل سوم این برنامه که در 10 قسمت با مشارکت همراه اول ساخته شده، هم‌اکنون در روبیکا در حال انتشار است. مهلا را می‌توانید یک شب در میان در شب‌های سوم، پنجم، هفتم، نهم، یازدهم، سیزدهم، پانزدهم، هفدهم، نوزدهم و بیست و یکم ماه محرم ساعت 20 از روبیکا ببینید.

«با حسین(ع) حرف بزن»

«با حسین حرف بزن» برنامه معروف شبکه نسیم است که تولید آن از سال ۹۴ آغاز شده است. بعد از انتشار 7 فصل، همه ما کم و بیش با این برنامه آشنایی داریم و حتی اگر مخاطب تلویزیون نباشیم، احتمالا بخش‌هایی از آن را جسته و گریخته در شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های آنلاینی چون روبیکا دیده‌ایم. در ایام محرم، هر شب پس از پخش از تلویزیون، قسمت جدید هشتمین فصل از «با حسین(ع) حرف بزن» ساعت ۱۱ در روبیکا بازپخش می‌شود.

مجموعه کانال‌های «عقیق»

عقیق پایگاه اطلاع‌رسانی مخصوص هیئت‌ها و محافل مذهبی است. این مجموعه در روبیکا نیز فعال است و چندین کانال دارد که هر یک از آنها مخاطبان خاص خودشان را دارند. کانال «عقیق تی وی» به آیدی aghightv@ کانال اصلی انتشار ویدیوهای مذهبی توسط مجموعه عقیق در روبیکاست. علاوه بر این کانال، کانال‌های دیگری مثل رادیو عقیق با آیدی RadioAghigh@ (مخصوص فایل‌های صوتی مداحی و سخنرانی)، عقیق استوری (استوری‌های مذهبی) با آیدی AghighStory@ و عقیق کودک با آیدی AghighKids@ (محتوای مخصوص کودکان) هم در روبیکا فعال هستند که با توجه به علاقمندی‌ها و حال و هوایتان، می‌توانید در آنها محتوای مورد نظر خودتان را پیدا کنید.

از برنامه مراسم عزاداری باخبر شوید!

علاوه بر برنامه‌ها و کانال‌هایی که در بالا به آنها اشاره کردیم، برنامه‌ها و محتواهای عاشورایی متنوع زیادی توسط کانال‌های مختلف در پیام‌رسان روبیکا منتشر می‌شود که شاید جستجو و پیدا کردن آنها برای علاقمندان خیلی آسان نباشد. به همین خاطر هم، روبیکا در ایام محرم در کانالی رسمی با عنوان «پخش زنده مذهبی» محتواهای باارزش مربوط به محرم را دستچین کرده و در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این کانال از طریق آیدی moharam@ قابل دسترسی است و علاوه بر آن، در روزهای خاص مثل عاشورا و تاسوعای حسینی بالای لیست گفتگوها در پیام‌رسان روبیکا سنجاق می‌شود.

کانال‌های پیشنهادی خود را به ما معرفی کنید

اگر شما هم کانالی در روبیکا یا صفحه‌ای در روبینو دارید که محتوای آن متناسب با ایام عزاداری امام حسین(ع) است، آدرس آن را به آیدی mohtava1401@ در پیام‌رسان روبیکا برای ما ارسال کنید.

التماس دعا!

روبیکا
اختتامیه روبیشو برگزار شد
اختتامیه اولین دوره از مسابقه استعدادیابی «روبیشو»، سه‌شنبه 7 تیر 1401 با داوری هنرمندان و اینفلوئنسرهای سرشناس ایرانی برگزار شد و برندگان جوایز هیجان‌انگیز این مسابقه که یک دستگاه پژو 206 هم جزو آنها بود، معرفی شدند.
5 شکایت رایج کاربران در تماس‌ با پشتیبانی روبیکا
واقعا چه مشکلاتی باعث می شود کاربران با پشتیبانی روبیکا تماس بگیرند؟ این سوالی بود که از خودمان پرسیدیم و در جستجوی جوابش، سراغ بچه‌های واحد پشتیبانی روبیکا رفتیم. مشکلات پرتکرار در تماس‌ها و تیکت‌های کاربران و توصیه‌هایی برای پیشگیری از آنها یعنی همان «علاج واقعه قبل از وقوع» را در ادامه می‌خوانید.
تبلیغات آنلاین؛ مزایا و انواع آن
فرقی نمی‌کند صاحب یک برند بزرگ باشید یا به تازگی یک فروشگاه کوچک راه‌اندازی کرده باشید؛ این روزها، تقریبا هر نوع کسب و کاری در هر حوزه و اندازه‌ای نیاز به حضور در اینترنت و معرفی آن را در فضای مجازی دارد. در این پست به موضوع تبلیغات آنلاین پرداخته‌ایم.