نگاهی به انیمیشن سینمایی «مافیا: نسخه نهایی»

مدتی است که تماشای انیمیشن‌های داستانی بر اساس بازی‌های ویدیویی، اصطلاحا گیم‌پلی‌ها، محبوبیت بالایی پیدا کرده است. در این پست به معرفی یکی از این گیم‌پلی‌ها می‌پردازیم که بازدید بالایی در سرویس فیلم و سریال داشته است: «مافیا، نسخه نهایی»!


«عوامل ساخت انیمیشن مافیا: نسخه نهایی»

انیمیشن سینمایی «مافیا: نسخه نهایی» با نام اصلی (Mafia: Definitive Edition) یک اکشن درام و ماجراجویانه است که به کارگردانی الکس کاکس و نویسندگی هادن بلکمن و ویل پورتر ساخته و پرداخته شده است. این انیمیشن محصول کشور آمریکا است و در سال ۲۰۲۰ میلادی ساخته شده است. در «مافیا: نسخه نهایی» بازیگران بزرگ و مطرحی چون اندرو بونگیورو، گلن تارانتو، استیون جی الیور، دون دی پتا، جرمی لوک، ساول استین، مت بورلنگی، دیمون کلارک، وارد رابرتز، پل تاسونه، بلا پوپا، توماس گوربیک و... به جای شخصیت‌های اصلی صداپیشگی کرده‌اند.


داستان انیمیشن «مافیا: نسخه نهایی»

انیمیشن «مافیا: نسخه نهایی» بازسازی سینمایی یک بازی ویدیویی با همین نام است که مفاهیمی مانند خیانت، طمع، وفاداری و خشونت‎های بی‌اساس را به تصویر کشیده است. این انیمیشن داستان زندگی تامی آنجلو که یک راننده تاکسی سیسیلی-آمریکایی ساده و سختکوش است را روایت می‌کند. آنجلو در ادامه با مافیا و خانواده تبهکار «سالیری» آشنا می‌شود و شاهد هستیم که چگونه تدریجا به یک گانگستر عضو مافیا تبدیل می‌شود. این انیمیشن مناسب سنین ۱۵ سال به بالاست.


درباره بازی ویدیویی «مافیا: نسخه نهایی» چه می‌دانیم؟

همانطور که گفتیم، انیمیشن «مافیا: نسخه نهایی» بر پایه بازی ویدیویی با همین نام ساخته شده است؛ یک بازی ویدئویی اکشن-ماجراجویی که نسخه بازخلق‌شده (Remake) بازی ویدئویی «مافیا» محصول ۲۰۰۲ است. «مافیا: نسخه نهایی» در سپتامبر ۲۰۲۰ برای مایکروسافت ویندوز، پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان منتشر شد. داستان این بازی در یک نسخه طراحی‌‍شده از شهر خیالی «لاست هون» (بر اساس شیکاگو) در دهه ۱۹۳۰ میلادی می‌گذرد.

«مافیا: نسخه نهایی» در ۲۵ سپتامبر ۲۰۲۰ هم به صورت جداگانه و هم به عنوان بخشی از بسته «مافیا: سه‌گانه» که نسخه‌های بازسازی‌شده بازی‌های دوم و سوم را نیز شامل می‌شود؛ برای مایکروسافت ویندوز، پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان منتشر شد. این بازی ویدیویی پس از انتشار، به خاطر بازآفرینی داستان، نمایش‌ها و گرافیک‌ها، نظرات مثبت زیادی از سوی منتقدان و مخاطبان معمولی قرار گرفت.


انیمیشن «مافیا: نسخه نهایی» را تماشا کنید!

انیمیشن «مافیا: نسخه نهایی» با استقبال خوبی در بخش فیلم و سریال روبیکا مواجه است. شما نیز می‌توانید انیمیشن را با مراجعه به این سرویس تماشا کنید و از آن لذت ببرید.

روبیکا
این «افعی» همچنان می‌تازد!
برای خودمان هم عجیب بود. فیلمی مثل افعی-که سال‌ها از اکران آن می‌گذرد-همچنان محبوب و پربیننده باشد و نام آن را در لیست پربیننده‌ترین‌های سرویس فیلم و سریال روبیکا ببینیم.
شمشرا را در روبیکا ببینید!
«شمشرا»، فیلمی اکشن، ماجراجویانه و درام، محصول سال ۲۰۲۲ کشور هند است که کاران مالهوترا آن را کارگردانی کرده است. این فیلم به تازگی یکی از پربازدیدترین‌های روبیکا شده است. در این پست، مروری بر این درام تاریخی و ماجراجویانه داریم.
سریال طنز «آنتن»
«آنتن» نام سریالی طنز است که نقش اصلی آن را پژمان جمشیدی ایفا می‌کند و ساخته ابراهیم عامریان است. در ادامه، مروری کوتاه بر این مجموعه طنز داریم.