پدیده دابسمش و رازهای ساخت یک دابسمش موفق

#دابسمش از هشتگ‌های پربیننده روبیکاست و تعداد زیادی از کاربران روبیکا در روبینو و پیامرسان به تولید و انتشار این ویدیوهای بامزه مشغولند. در این پست، مروری داریم بر تاریخچه این پدیده.

دابسمش چگونه به وجود آمد ؟

دابسمش در اصل، نام یک اپلیکیشن سرویس میزبانی ویدیو است که با کمک آن، کاربران می‌توانند صدا یا آهنگ مورد نظرشان را به صورت تصویری اجرا کنند یا اصطلاحا، هماهنگ با آن لب بزنند.

دابسمش در سال 2014 توسط یک گروه برنامه‌نویس آلمانی به نام‌های Jonas Druppel، Roland Grenke و Daniel Taschik به جهان معرفی شد و به خاطر بامزه بودن و سهولت استفاده به زودی در گوشه و کنار جهان رواج پیدا کرد. دابسمش ساختن خیلی زود به پدیده‌ای فراگیر در دنیا تبدیل شد؛ به طوری که تا ژانویه 2015، اپلیکیشن دابسمش بیشتر از 50 میلیون بار در 192 کشور دانلود شده بود. خیلی از آد‌‌م‌های معروف به دابسمش ساختن روی آوردند و خیلی‌ها هم با ساختن دابسمش معروف شدند. با محبوب شدن پدیده دابسمش، نرم‌افزارهای مشابه برای لب زدن و ضبط ویدیو به وجود آمدند و فراگیر شدند.

دابسمش در ایران

در ایران، اصطلاح دابسمش به ضبط و تولید ویدیوهای کوتاه «لب زدن» گفته می‌شود که ماهیت طنز دارند. این ویدیوها معمولا در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شوند و ویژگی اصلی آنها «لب زدن» یا هماهنگ کردن حرکات لب‌ها و چهره با موسیقی، فایل صوتی یا یک ویدیوی معروف است که در شبکه‌های اجتماعی وایرال شده است. اثر اولیه می‌تواند یک کلیپ معروف موسیقی، بخشی از یک مصاحبه، سخنرانی یا نقل قول از یک فرد معروف یا قسمتی جالب توجه از یک سریال یا فیلم باشد.

محسن بروفر و ساختن دابسمش در روبیکا

محسن بروفر از دابسمش‌سازهای معروف ایرانی است. او 28 ساله و فارغ‌التحصیل مهندسی نرم‌افزار است. محسن مدت‌ها در اینستاگرام فعالیت داشته و حالا فعالیتش را به طور جدی در روبیکا نیز شروع کرده است. بروفر اولین بار با ساخت دابسمشی از گزارش یک بازی فوتبال با گزارشگری سرهنگ علیفر مطرح شد. در این دابسمش، جمله «امان از فرهاد مجیدی» خیلی معروف شد. دابسمش‌های فوتبالی بروفر پای او را به برنامه‌های تلویزیونی باز کرد و روز به روز بر محبوبیت او افزوده شد. شما می‌توانید جدیدترین دابسمش‌های محسن بروفر را در شبکه اجتماعی روبینو دنبال کنید.

دابسمش حرفه‌ای بسازید!

شما هم می‌توانید دابسمش‌های حرفه‌ای بسازید، به شرطی که به این نکات دقت کنید:
- حتما چند برداشت مختلف از هر دابسمش تهیه کنید. این کار باعث می‌شود بین برداشت‌های مختلف قدرت انتخاب داشته باشید و حتی بتوانید بخش‌های خوب هر کدام را با یکدیگر ترکیب کنید.
- حالت بدن، چهره و قاب دوربین را متناسب با دابسمش تنظیم کنید.
- حواستان به نور صحنه باشد؛ نور می‌تواند حالات چهره شما را متفاوت جلوه دهد، می‌تواند باعث شود زیباتر، زشت‌تر یا خنده‌دارتر به نظر برسید. برای داشتن یک دابسمش باکیفیت، حتما نور صحنه و زاویه دوربین نسبت به خودتان را چک کنید.
- دنبال کردن دابسمش‌سازهای مطرح ایران و جهان می‌تواند به شما ایده بدهد و علاوه بر اینکه اوقاتی شاد و مفرح را برای شما فراهم می‌کند، نوعی کلاس آموزش دابسمش هم به حساب می‌آید.

روبیکا
۵ موضوع پرمخاطب برای تولید محتوا در روبیکا
با راه افتادن سرویس جدید کسب درآمد روبیکا و خبرهایی که از درآمد خوب تولید محتوا در این پلتفرم به گوش می‌رسد، خیلی از کاربران به فکر تولید محتوا در روبیکا افتاده‌اند
اصول و ابزار عکاسی برای شبکه‌های اجتماعی
عکاسی یکی از مسائل مهم در تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی است.