۱۳ فیلم -ویدیوگیم جذابی که در روبیکا می‌توانید ببینید

داستان این فیلم‌ها شما را میخکوب می‌کند

در مطلب قبلی ویدیو‌گیم‌ها و انواع آن‌ را شرح دادیم. در این نوشتار قصد داریم به ویدیو‌گیم‌هایی که به فیلم‌های سینمایی تبدیل شده و در روبیکا می‌توانید آن‌ها را ببینید، بپردازیم.

عده‌ای از افراد زمانی که فیلم برگرفته از کتاب یا رمانی را می‌بینند ممکن است برداشت‌های متفاوتی داشته باشند. عده‌ای فیلم را جذاب‌تر از رمان می‌دانند و عده‌ای دیگر نیز نمی‌خواهند محصور در افکار کارگردان باشند و ترجیح می‌دهند داستان را از زاویه دید خود، پردازش کنند. در سال‌های اخیر ساخت فیلم‌هایی که برگرفته از داستان مکتوب باشد، رواج پیدا کرده است. به تازگی فیلم‌های مهیجی نیز از روی ویدیوگیم‌ها ساخته و پرداخته شده که نه‌تنها برای گیمرها بلکه برای طیف گسترده‌ای از مخاطبان و فیلم‌بازها نیز جذابیت خاص خود را دارد. روبیکا تاکنون ۱۳ فیلم ساخته‌شده از ویدیوگیم‌ها را با دوبله اختصاصی خود در قسمت «ویژه‌های روبیکا» ارائه داده که در ادامه به داستان هر یک می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

مرگ سرخ ۲

این بازی که جزء کلاسیک‌ترین ویدیوگیم‌ها به حساب می‌آید در سال ۱۸۹۹ اتفاق افتاده است؛ عصری که دوره تفنگدارها و یاغی‌ها در غرب وحشی رو به پایان و دولت وقت آمریکا، درصدد ایجاد تمدن جدید در این کشور است. در این میان باندی به نام «ون» در شهر «لیند» به سرقت‌های متعدد برای دستیابی به اهداف جاه‌طلبانه خود می‌پردازند. البته بزرگترین نقشه آن‌ها یعنی دزدی از یک بانک در شهر «بلک واتر» با شکست سختی مواجه می‌شود. این شکست گروه را مجبور به رها کردن پول‌ها و ترک محل می‌کند. در همین زمان است که بازی «رد دد ریدمپشن ۲» آغاز می‌شود. این ویدیوگیم ساخت ۲۰۱۸ و محصول مشترک آمریکا، انگلستان و کانادا است.

readdead2

مرد عنکبوتی

این ویدیوگیم؛ زندگی پیتر پارکر، جوانی ۲۳ ساله را روایت می‌کند که در آزمایشگاه کنار دانشمندی به نام دکتر «آتو اکتاویوس» به فعالیت می‌پردازد. پیتر حدود هشت سال است که به عنوان محافظ شهر و با نام «مرد عنکبوتی» نقش‌آفرینی می‌کند. نبرد ابتدایی مرد عنکبوتی، منجر به شکست «ویلسون فیسک» (کینگ پین) می‌شود اما در ادامه گروهی جدید به نام «درونی‌های شیطان» ظهور پیدا می‌کنند. این گروه جدید، از قلمرو فرقه شکست‌خورده یعنی؛ «فیسک» استفاده می‌کنند. این محصول ساخته سال ۲۰۱۸ و در کشور آمریکا ساخته شده که کارگردانی آن را نیز Ryan Smith برعهده داشته است.

spiderman

مرد عنکبوتی: مایلز مورالس

شهرت مرد عنکبوتی بر هیچکس پنهان نیست و طرفداران زیادی حتی میان بزرگسالان دارد. فیلم مرد عنکبوتی که بر پایه و اساس یک بازی ویدیویی بر همین نام ساخته شده، درباره قدرت گرفتن «مایلز موراس» است. در خلاصه این فیلم چنین سوالی مطرح است که؛ «آیا او قادر خواهد بود از پس مسئولیت‌های مرد عنکبوتی برآید؟» این محصول نیز در سال ۲۰۲۰ و در کشور آمریکا ساخته شده و مانند سری اول آن، Ryan Smith آن را کارگردانی کرده است.

بت‌من: سری تل تیل

در این ویدیو‌گیم؛ شخصیت اصلی داستان؛ «بروس وین» تلاش می‌کند صاحبان شرکت وین را از خطرات پیرامون آن‌ها آگاه کند. در این میان وین به زندان می‌‌افتد و در آنجا با دو نفر درگیر می‌شود. سری تل تیل ویدیو‌گیم بتمن در سال ۲۰۱۶ و با همکاری چندین کارگردان ساخته شده است.

batman

مورتال کامبت ۱۱

در این فیلم-ویدیوگیم مهیج و پر از خشونت یک ارباب زمان، شروع به ادغام گذشته با حال می‌کند؛ به‌طوریکه قهرمانان هر دو خط زمانی «مورتال کامبت» باید برای اصلاح اشتباهات گذشته متحد شوند و جهان را نجات دهند. این فیلم محصول کشور آمریکا و در سال ۲۰۱۹ ساخته شده است. این ویدیگیم را Ed Boon و Martin Stolz کارگردانی کرده‌اند.

mortalcombat

اسپلینتر سل: محکومیت

«سم فیشر» یکی از ماموران ارشد آمریکایی است که به ماموریت‌های مختلفی فرستاده می‌شود. او پس از تصادف و مرگ دخترش همه چیز را رها می‌کند، بی‌هدف پرسه می‌زند و به دنبال دلیلی برای زندگی می‌گردد تا بالاخره آن را می‌یابد. در این میان او حرفی را می‌شنود که ممکن است تصادف دخترش اتفاقی نبوده باشد. در پی این حرف یک نام که در واقع اسم جایی است که می‌تواند حقیقت را کشف کند، به گوشش می‌خورد؛ جایی که باید از ابتدا آنجا به دنبال قاتل دخترش می‌گشت؛ یک شهر به نام «والتا» در «مالتاس» و...

این فیلم محصول سال ۲۰۱۰ و در کشور آمریکا ساخته شده است.

کنترل

کنترل بدون شک ، عجیب‌ترین و پیچیده‌ترین بازی استودیو «رمدی اینترتیمنت» به شمار می‌آید؛ کمپانی کم‌کار و خلاقی که عناوین تحسین شده‌ای همچون سری «مکس پین» در کارنامه آن می‌درخشد. این بازی ویدیویی به سبک تیراندازی سوم شخص و اکشن-ماجراجویی طراحی شده است که مبارز اصلی آن یک زن است.

این محصول جذاب و هیجان‌انگیز در سال ۲۰۱۹ در آمریکا تولید شده و کارگردان آن «میکائیل کسورینن» و «سم لیک» است.

آخرین نفرات از ما

«آخرین نفرات از ما» برداشتی از یک مستند جذاب کامپیوتری به حساب می‌آید که در چند قسمت ساخته شده است. فیلم درباره رابطه خاص پدر و دختری است که یک سفر آخرالزمانی به آمریکا می‌روند. ماموریت آن‌ها انتقام گرفتن از یک گروه نظامی مرموز است. این فیلم در سال ۲۰۲۰ و توسط کشور آمریکا ساخته شده است.

lastofus

آخرین نفرات از ما ۲

قسمت دوم ویدیوگیم «آخرین نفرات از ما ۲» مانند پارت اول آن ژانر پسارستاخیزی دارد و قصه آن در آینده یعنی؛ سال ۲۰۳۸ میلادی می‌گذرد. داستان از زمانی آغاز می‌شود که نوعی قارچ انگلی مرموز در ایالات متحده شیوع پیدا می‌کند که مغز انسان‌ها را هدف قرار می‌دهد. این ویروس از بدن انسان‌ها تغذیه و آن‌ها را به موجودات خونخواری تبدیل می‌کند.

در این ویدیوگیم که ۴ سال پس از دوران قسمت اول آن را، به نمایش می‌گذارد، «الی» شخصیت اصلی داستان ۱۹ ساله است که در شهر تازه تاسیس شده «جکسون» به همراه جوئل (شخصی که مانند یک پدر از الی محافظت می‌کند) و پارتنرش زندگی می‌کند.

در ادامه داستان روزهای خوش الی با روی کار آمدن گروهی با رهبری دختری به نام «ابی» به پایان می‌رسد؛ چراکه این گروه با هدف قتل «جوئل» به «جکسون» آمده‌اند. در نهایت آن‌ها «جوئل» را به قتل می‌رسانند. «الی» که کنار آمدن با غم مرگ «جوئل» برایش سخت است درصدد انتقام او برمی‌آید. او با تحقیق متوجه می‌شود این گروه، عضو فرقه‌ای به نام «ولف» و «سیاتل» هستند. در ادامه این داستان «الی» با «دینا» به «سیاتل» می‌رود تا از «ابی» و گروهش انتقام بگیرد.

این ویدیوگیم که در سال ۲۰۲۰ توسط کشور آمریکا ساخته شده را می‌توانید با دوبله اختصاصی در روبیکا تماشا کنید.

شبح سوشیما

داستان این فیلم در سال ۱۲۷۴ رخ می‌دهد. سامورایی به نام «جین ساکای» که آخرین سامورایی محسوب می‌شود، در جزیره سوشیما پناه گرفته است. این سامورایی به فنی که در کنگ‌فو به نام «شبح» خوانده می‌شود، تسلط دارد. او تلاش می‌کند در برابر نیروهای مغول مقاومت کند. این فیلم که از ویدیوگیمی به همین نام برگرفته شده در کشور آمریکا و در سال ۲۰۲۰ ساخته شده است.

tsushima

مافیا: نسخه نهایی

نسخه نهایی فیلم-گیم مافیا داستان یک راننده تاکسی است که در دهه ۳۰ میلادی و پس از آشنایی با مافیای ایتالیا زندگی‌اش به کلی دگرگون می‌شود. این فیلم در سال ۲۰۲۰ و توسط «الکس کاکس» ساخته و پرداخته شده است. همچنین فیلم-ویدیوگیم مافیا محصول کشور آمریکا است. نسخه نهایی مافیا مانند بازی‌های فکری و ویدیوگیم‌های آن، طرفداران پروپاقرصی دارد.

mafia

هورایزن زیرو داون

در دنیایی که توسط ماشین‌ها تسخیر شده یک شکارچی جوان به نام «آلوی» تلاش می‌کند گذشته اسرارآمیز خود را کشف کند. اکنون او سفری خطرناک و پیچیده را آغاز کرده است. داستان این فیلم روایت سفری عجیب و مهیج «آلوی» را دربردارد. این فیلم پرماجرا محصول کشور آمریکا و در سال ۲۰۱۷ ساخته شده است.

horizon

خدای جنگ

ژانر این فیلم عجیب، درام و ماجراجویی به حساب می‌آید. در خلاصه داستان این فیلم آمده: «انیمیشن خدای جنگ برش‌هایی از یک بازی به همین نام است. این داستان درباره نابودی خدایان «کوه المپ» و «کریتوس» است که برحسب جبر به سرزمین یخ‌زده اسکاندیناوی می‌روند.» این بازی در دنیا با استقبال زیادی مواجه شده است. این محصول در سال ۲۰۱۸ و توسط «کوری بارلوگ» در کشور آمریکا ساخته شد.

godofwar

تمامی این فیلم‌ها را که هرکدام برگرفته از یک بازی ویدیویی هستند، می‌توانید در قسمت «ویژه‌های فیلم و سریال‌ روبیکا» و با دوبله اختصاصی این اپ ببینید.

روبیکا
درباره سریال «آخرین بازمانده از ما»
آخرالازمان به روایت یک سریال کانادایی
به بهانه انتشار سومین قسمت از Taken در روبیکا
سه‌گانه تکرارنشدنی یک خانواده پرماجرا
آنچه درباره بازی‌های ویدیویی نمی‌دانید
چرا ویدیو‌گیم جذاب‌ترین سرگرمی قرن ۲۱ به حساب می‌آید؟