چگونه دیده شویم؟ استفاده درست از هشتگ در روبینو

احتمالا هر کسی که یک صفحه عمومی(public) در شبکه‌های اجتماعی دارد، به دنبال دیده شدن پستی است که به اشتراک می‌گذارد. این کار می‌تواند با اهداف مختلف، بسته به کارکرد صفحه که فروشگاهی، آموزشی و ... انجام شود. یکی از راحت‌ترین ابزاری که می‌تواند به بیشتر دیده شدن عکس یا مطلب شما کمک کند، هشتگ‌ها هستند. شما با استفاده درست از امکان هشتگ می‌توانید کاری کنید تا کاربران بیشتری در شبکه‌های اجتماعی پست شما را ببینند.

هشتگ چیست؟

استفاده از هشتگ در شبکه‌های اجتماعی برای اولین بار در سال ۲۰۰۷ در توییتر اتفاق افتاد. «کریس مسینا» که یکی از برنامه‌‎نویسان ارشد توییتر بود، پیشنهاد داد تا کاربران با استفاده از «علامت #» موضوع توییت‌های خود را مشخص کنند. «جک دورسی»، مدیرعامل وقت توییتر، گمان می‌کرد که این پیشنهاد با استقبال روبه‌رو نخواهد شد. اما بر خلاف انتظار دورسی، از نظر کاربران، هشتگ امکان فوق‌العاده کارآمدی بود و در ادامه دیگر شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و اینستاگرام نیز این امکان را به پلتفرم خود اضافه کردند.

همان‌طور که گفته شد، کاربرد اصلی هشتگ مشخص کردن موضوع و زمینه پستی است که شما به اشتراک گذاشته‌اید. هشتگ ‌کمک می‌کند تا اگر کاربران به دنبال موضوع خاصی هستند، راحت‌تر بتوانند پست‌های مرتبط در آن زمینه را پیدا کنند.

در شبکه‌های اجتماعی مانند روبینو، استفاده از هشتگ‌های درست و با تعداد مناسب می‌تواند باعث شود که پست شما به ویترین برود و کاربران بیشتری آن را ببینند. شبکه‌های اجتماعی تلاش می‌کنند تا با پیشنهاد پست‌های دیگران، کاربران را به بررسی اکانت‌های جدید و گذراندن وقت بیشتر در این شبکه‌ها وسوسه کنند. چنین امکانی برای کسانی که در زمینه تولید محتوا و فروش فعالیت می‌کنند بسیار کلیدی و حائز اهمیت است، چرا که به بیشتر دیده شدن آن‌ها کمک می‌کند.

اما چگونه باید از هشتگ‌ها استفاده کنیم که پست ما به ویترین روبینو برود و کابران بیشتری صفحه ما را ببینند؟ دو نکته کلیدی در این راستا وجود دارد که در ادامه به شرح آن‌ها می‌پردازیم؛ ۱- استفاده از تعداد هشتگ مناسب ۲- استفاده از هشتگ‌های مرتبط

استفاده از تعداد هشتگ مناسب

همواره برای کاربران سوال است که بهتر است از چند هشتگ استفاده کنیم تا پست ما بیشتر دیده شود. یک شبکه اجتماعی مانند روبینو امکان استفاده از سی هشتگ را به کاربران خود می‌دهند، اما آیا باید از همه این هشتگ‌ها استفاده کرد؟

واقعیت این است که شما برای دیده شدن پست خود، به بیش از پنج یا شش هشتگ نیاز ندارید. این تعداد در مواقع خاص می‌تواند به نه و ده هم برسد، اما اگر تعداد هشتگ‌های پایین پست شما بیش از این تعداد شود، به هیچ وجه نتیجه‌ای را که به دنبال آن هستید برای شما به همراه ندارد.

استفاده بیش از حد از هشتگ‌ها، دو نتیجه منفی به دنبال دارد؛ اول آن که موتورهای توصیه‌گر روبینو صفحه شما را به عنوان هرزنویس(اسپمر) تشخیص داده و تمامی پست‌های صفحه شما از رفتن به ویترین منع(بن) می‌شوند.

دومین نتیجه آن است که مخاطبان شما گمان می‌کنند صفحه شما به هر قیمتی به دنبال دیده شدن است و به نوعی شما مشغول گدایی مخاطب هستید. در این حالت مخاطب دیگر رغبت نمی‌‌کند که صفحه شما را دنبال کند و به نظرش او در درجه اول اهمیت برای شما قرار ندارد.

استفاده از هشتگ‌های مرتبط

هدف از گذاشتن هشتگ، مشخص کردن موضوع پست و دیده شدن پست توسط کسانی است که به دنبال آن مطلب هستند. پس حتما باید هشتگی که می‌گذاریم مرتبط باشد تا پست ما سر از جای نامناسبی درنیاورد، زیرا که اگر مخاطب به دنبال موضوع خاصی باشد و در آن حیطه، پست نامرتبطی ببیند، احتمال آن که به اپراتورهای روبینو اطلاع دهد، بسیار زیاد است و این موضوع می‌تواند باعث بسته شدن صفحه شما شود.

از سوی دیگر موتورهای هوشمند روبینو به چک کردن هشتگ پست‌ها می‌پردازند و در صورتی که هشتگی را نامرتبط با پست شما تشخیص دهند، شما اخطار دریافت خواهید کرد و پست‌های صفحه شما نیز توسط موتورهای توصیه‌گر، توصیه نخواهند شد.

یکی از دام‌هایی که افراد در آن می‌افتند، هشتگ‌ربایی است. هشتگ‌ربایی زمانی رخ می‌دهد که شما می‌بینید موضوعی ترند شده است و از هشتگ آن استفاده می‌کنید تا پست شما دیده شود. این روش شاید به بیشتر دیده شدن شما در کوتاه‌مدت منجر شود، اما در بلندمدت نتایج مثبتی را برای صفحه شما به همراه نخواهد داشت.

واقعیت این است که استفاده از هشتگ‌ها برای تبلیغ و توسعه صفحه‌ شما در شبکه‌های اجتماعی مانند روبینو، می‌‎تواند بسیار مفید واقع شود. اما باید حواستان باشد که این کار به صورتی انجام نشود که مخاطب حس بدی بگیرد و همچنین هم‌سو با الگوریتم شبکه‌های اجتماعی باشد. در این صورت شما می‌توانید بیشتر دیده شوید و مخاطبان خود را افزایش دهید.

روبیکا
فرصت ویژه برای تولید‌کنندگان محتوا در روبیکا
این طرح برای حمایت از شما در نظر گرفته شده است
بیشتر بفروشید؛ ۷ راهکار برای فروش بیشتر فروشگاه اینترنتی شما
با افزایش دسترسی افراد به اینترنت در دهه‌های اخیر، کسب درآمد به‌صورت آنلاین اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است. یکی از راه‌های کسب درآمد از اینترنت راه‌اندازی فروشگاه‌های آنلاین است.