تاسیس فروشگاههای اینترنتی با توجه به امکاناتی که این روزها در دسترس همگان است کار دشواری نیست. اما اینکه یک فروشگاه اینترنتی مطرح شود و فروش قابل توجهی داشته باشد، هدفی است که همه به آن دست پیدا نمیکنند.
در مطالب قبلی وبلاگ راجع به روشهایی که به فروش بیشتر فروشگاههای اینترنتی کمک میکند، صحبت کردیم. در این مطلب قصد داریم تا یکی از این روشها را شرح دهیم و با جزئیات توضیح دهیم که چگونه میتوان با تولید محتوای مناسب، فروش فروشگاههای اینترنتی را افزایش داد.
اگر در صفحه فروشگاه خود محتوایی را به رایگان به اشتراک بگذارید که باعث آمدن کاربران جدید به صفحه شما و حفظ مخاطبان قبلی شود، اصطلاحا شما بازاریابی محتوایی انجام دادهاید. از نتایج این کار، فعال بودن صفحه فروشگاهی شماست که باعث میشود صفحه شما به ویترین برود، یا اگر سایت دارید در گوگل رتبه بهتری به دست آورد. دیگر نتیجه بازاریابی محتوایی، پیدا کردن دنبالکنندگانی است که به قصد دنبال کردن مطالبتان و نه خرید وارد صفحه شما میشوند. این دنبالکنندگان، خریداران بالقوه فروشگاه شما هستند.
در ادامه برخی از روشهای پربازده تولید محتوا را شرح میدهیم که میتوانید با استفاده از آنها فروش فروشگاه اینترنتی خود را افزایش دهید.
در تولید محتوا برای یک صفحه فروشگاهی، مشتریان در اولویت قراردارند، پس بسیار مهم است که بتوانید برای آنها محتوای کارآمد و مفید تولید کنید. یکی از محتواهایی که میتواند به کار مشتریها بیاید، راهنمای استفاده و نگهداری از محصولات است.
زمانی که شما راهنمای استفاده و نگهداری از محصول را به مخاطب ارائه میدهید، او احساس میکند که برای شما اهمیت دارد و هدف شما تنها فروش نیست. اگر مخاطب احساس کند که برای شما مهم است، راحتتر به شما اعتماد خواهد کرد. برای مثال زمانی که یک فروشگاه اینترنتی لباس، نحوه شستوشو و نگهداری از لباس را برای طول عمر بیشتر به مخاطب ارائه میدهد، او احساس میکند که لذت بردن خریدار از این لباس برای فروشگاه مهم است و هدفش فقط فروش نیست. این باعث میشود تا مخاطب اعتماد و حس بهتری به این فروشگاه پیدا کند و احتمال بیشتری وجود دارد تا چنین فروشگاهی را برای خرید انتخاب کند.
به راهنمای استفاده و نگهداری بسنده نکنید. به مخاطبان نشان دهید که به چه شکل میتوانند بهترین استفاده یا استفادهها را از محصول شما داشته باشند. برای مثال اگر صفحه شما ساعت میفروشد، درباره ساعتهای مختلف توضیح دهید که برای چه استایلهایی بهتر است، یا میتوانید در مقالههای مختلف بهترین ساعتها را برای مجالس رسمی یا استفاده روزمره معرفی کنید.
مردم علاقه خاصی به شنیدن داستان دارند. شما میتوانید از این فرصت استفاده کنید و داستان برند خود را برای آنها تعریف کنید. اینکه از کجا آغاز کردید، چه شد که به سمت این کار آمدید، چه دشواریهایی در مسیر شما وجود داشت، چه افرادی در تیم شما فعالیت میکنند، روند کاری شما چگونه است و ... . در این حالت مخاطبان با شما احساس صمیمیت و نزدیکی میکنند و این باعث میشود که فروشگاه شما برای خرید کردن در اولویت آنها باشد.
سعی کنید با صفحههای پرفالوور و معروف ارتباط برقرار کنید و از آن اشخاص در تولید محتوای خود استفاده کنید. برای مثال برگزار کردن لایو با صفحهای که دنبالکنندگان زیادی دارد، باعث میشود تا آنها از وجود صفحه شما آگاه شوند و به جمع دنبالکنندگان شما بپیوندند.
در حال حاضر با توجه به این سیاست شبکههای اجتماعی که بیشتر ویدئو به مخاطبان پیشنهاد میدهند، ساختن ویدئو از اهمیت ویژهای برخوردار است. از طرفی مردم نیز یک ویدئو را راحتتر تماشا میکنند تا آن که یک متن را بخوانند. بنابراین بسیار مهم است که ویدئوهای کوتاهی با توجه به ترند فضای مجازی بسازید و در آن به معرفی محصولات خود بپردازید.
در پایان نکته بسیار مهم آن است که مشتریهای خود را بشناسید. زمانی که شما بدانید که گروه اصلی خریداران محصولات شما چه افرادی هستند، میتوانید مطالب موردعلاقه آن گروه را تولید کنید و با این روش آن دست از کاربران را به صفحه و سایت خود بکشانید. زمانی که آنها مخاطب مطالب شما شدند، احتمال زیادی وجود دارد که مشتری محصولات شما نیز بشوند.