لزوم توجه بیشتر پلتفرم‌ها به کودکان

در حاشیه جشن بزرگ روز کودک روبیکا که با حضور عمو فیتیله‌ای‌‏ها، مهیار مجیب (عمو نیما)، حسین رفیعی، حسین اکبری، داوود منفرد (دایی چپول) و دیگر چهره‌های هنری برجسته حوزه کودک و نوجوانان برگزار شد، برخی از این هنرمندان درباره تاثیر رسانه و اینترنت بر کودکان و اهمیت پلتفرم‌های ملی مثل روبیکا در حوزه کودکان صحبت کردند.

محمد مسلمی، یکی از عمو فیتیله‌ای‏‌ها که مسئولیت اجرای این جشن را بر عهده داشت در میان اجرای خود با اشاره به آثار مخرب موسیقی و تصاویری که در اینترنت و ماهواره وجود دارد، گفت: «متاسفانه این تصاویر و موسیقی‌ها کنترل نمی‌شود و لازم است که پدر و مادرها مراقبت بیشتری در این زمینه انجام دهند تا دنیای سالم و پاک کودکان را صیانت کنند.» این عموی فیتیله‌ای در بخش دیگری از سخنان خود به نبود موسیقی مناسب کودکان انتقاد کرد و گفت: «کودکان به جای حفظ کردن و تکرار موسیقی‌های نامناسب، لازم است آواز‌های شاد کودکانه را بیاموزند که محتوایی آموزشی و متناسب با دنیای رنگی آنان دارد.»

حسین رفیعی که با دانی و من، قصه اسباب‌بازی‌ها و ... سابقه‌ای طولانی در برنامه‌سازی و بازیگری در حوزه کودک و نوجوان دارد در مورد تاثیر رسانه بر تربیت کودکان گفت: «در حال حاضر بسیاری از پدر و مادرها تربیت فرزندان خود را به رسانه و آموزش و پرورش سپرده‌اند، در حالی که رسانه تنها می‌تواند نقش مکمل را ایفا کند و لازم است که پدر و مادرها با مطالعه و یادگیری در زمینه تربیت فرزندانشان، توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند.» وی در ادامه با اشاره به فضای خطرناک اینترنت برای کودکان افزود: «یک پلتفرم ملی مانند روبیکا می‌تواند در استفاده امن کودکان از فضای مجازی بسیار موثر باشد. برای مثال سرویس کودک روبیکا یکی از همین امکانات است؛ زمانی که فرزندی در خانه با تبلت خود از این سرویس کارتون می‌بیند، پدر و مادرها نگرانی خاصی ندارند و خیالشان راحت است. لازم است که فعالیت در این حوزه از سوی پلتفرم‌های ملی بیشتر و قوی‌تر باشد.»

readdead2

حسین اکبری که کودکان او را با اجرایش به همراه عروسک مل‌مل می‌شناسند، با اشاره به فعالیت بسیار اندک رسانه‌ها در کشورمان در حوزه کودک گفت: «زمانی که سرمایه‌گذاری لازم در داخل کشور انجام نمی‌شود، کودکان به سراغ برنامه‌های ماهواره‌ای می‌روند. کودکان ما شخصیت‌های اساطیری ایرانی را نمی‌شناسند، چراکه محتوای خوبی در این زمینه به آن‌ها ارائه نشده است.» اکبرزاده در ادامه با اشاره به فعالیت‌های خوب روبیکا در حوزه کودک و نوجوان گفت: «روبیکا با برگزاری این جشن نشان داده است که به کودکان اهمیت می‌دهد، امیدواریم که این برنامه‌ها شروعی باشد برای توجه بیشتر پلتفرم‌ها به حوزه کودک و نوجوان. کودکان آینده کشور ما هستند و ما با سرمایه‌گذاری روی آن‌ها می‌توانیم آینده کشورمان را بسازیم.»

readdead2

مهیار مجیب که در میان کودکان به عمو نیما معروف است، درباره رسانه و فضای مجازی گفت: «در حال حاضر استفاده بچه‌ها از این فضا اجتناب‌ناپذیر است، پس لازم است که ما برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری بهتر و بیشتری برای این حوزه داشته باشیم تا هم بتوانیم نیاز بچه‌ها را ارضا کنیم و هم بتوانیم در مسیر درستی به این نیاز پاسخ بدهیم.»

جشن روز کودک روبیکا با عنوان «دورهمی بزرگ بچه‌های ایران» روز پنجشنبه، ۲ آذرماه، در سالن ضرغام مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد و بسیاری از کودکان به صورت حضوری و آنلاین، از طریق پخش زنده سوپراپلیکیشن روبیکا، این جشن را تماشا کردند.

روبیکا
آشوب جهش‌یافته؛ لاک‌پشت‌های نینجا متفاوت‌تر از همیشه
«آشوب جهش‌یافته» هفتمین فیلمی است که از سری کمیک‌های(داستان مصور) لاک‌پشت‌های نینجا ساخته شده است.
مایلز مورالس؛ قهرمان عنکبوتی جدید مارول کیست؟
«مایلز مورالس» نامی است که علاقه‌مندان و دنبال‌کنندگان دنیای کمیک این روزها زیاد می‌‎شنوند. قهرمانی که عمر زیادی ندارد، اما به‌نظر می‌رسد که از این به بعد قرار است بخش زیادی از بار سنگین قهرمان عنکبوتی نیویورک را به دوش بکشد.