تماشای «از یاد رفته» در روبیکا/ یک ملودرام جذاب و خانوادگی

برای مخاطبان علاقه‌مند به ملودرام‌های خانوادگی با ریتم تند، شخصیت‌های متعدد و روایت‌های چندلایه، «از یاد رفته» می‌تواند آغازگر تجربه‌ای تازه باشد. سریالی که به‌تازگی پخش آن از پلتفرم فیلم‌نت آغاز شده و کارگردانی آن را برزو نیک‌نژاد بر عهده دارد؛ فیلم‌سازی که پس از موفقیت سریال «مرداب»، این‌بار نیز به سراغ قالب ملودرام رفته است.

قسمت نخست سریال با روایتی غافلگیرکننده آغاز می‌شود؛ بازگشت غیرمنتظره‌ی مردی از آستانه‌ی مرگ، که بلافاصله ما را وارد فضایی رازآلود و پرتنش می‌کند. در ادامه، روایت به‌سرعت گسترش می‌یابد و مجموعه‌ای از روابط خانوادگی، بده‌بستان‌های مالی، و تعقیب گذشته‌ای مبهم را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد. خط داستانی متکی بر جست‌وجوی نوه‌ای گمشده، هم‌زمان با معمایی در دل یک شرکت ساختمانی، هسته‌ی اصلی روایت را شکل می‌دهد.

با تماشای قسمت اول، می‌توان انتظار یک ملودرام خوش‌ریتم و پراحساس را داشت که در کنار بهره‌گیری از الگوهای آشنای سریال‌سازی، سعی می‌کند به کمک پرداخت بصری دقیق و بازی‌های قوی، مخاطب را درگیر نگه دارد. هرچند که در سطح داستان‌پردازی، با اثری ساختارشکن یا فراتر از استانداردهای رایج مواجه نیستیم، اما سریال توانسته از ظرفیت‌های شناخته‌شده‌ی این ژانر به‌خوبی استفاده کند.ترکیب بازیگران شناخته‌شده، از جمله فرهاد اصلانی، حمیدرضا آذرنگ و حسین محجوب، به پویایی شخصیت‌ها کمک کرده است.

از یاد رفته را می‌توان نمونه‌ای قابل‌قبول از یک درام خانوادگی پرشخصیت دانست؛ روایتی که شاید نوآورانه نباشد، اما با زبان خود، مخاطب را دعوت به همراهی می‌کند. اگر در جست‌وجوی سریالی تازه برای تماشا هستید، می‌توانید این اثر را در سرویس فیلم و سریال روبیکا (کلیک کنید)، بدون نیاز به خرید اشتراک تماشا کنید.

تماشای وحشی در روبیکا/ بازگشت هومن سیدی با داستانی واقعی
سریال «وحشی»، جدیدترین اثر هومن سیدی با داستانی الهام‌گرفته از یک ماجرای واقعی، از ۲۵ فروردین در پلتفرم‌ روبیکا به نمایش درآمده و در همان قسمت‌های نخست، توجه گسترده مخاطبان را به خود جلب کرده است.
«صددام»؛ یک کمدی سیاسی در میانه هنر و گیشه!
پدرام پورامیری، کارگردانی که پیش‌تر در فضای ملتهب درام‌های اجتماعی مانند جان‌دار یا روایت‌های اقلیمی‌تر چون یادگار جنوب شناخته شده بود، در «صددام» مسیر تازه‌ای را تجربه می‌کند. این بار او سراغ ژانری رفته که کمتر در سینمای ایران با جدیت و جسارت به آن پرداخته شده؛ کمدی سیاسی. ترکیب فضای واقع‌گرایانه‌ی دهه شصت با موقعیتی ابزورد و شخصیت‌هایی در لبه‌ی کاریکاتور، نشان می‌دهد که پورامیری از فضای آشنای درام فاصله گرفته تا در یک میدان لغزنده و ناآزموده، دست به تجربه بزند. نتیجه، فیلمی است که هم ریسک کرده و هم در برخی لحظات، به‌وضوح از کنترل کارگردان خارج شده است.
تماشای «اجل معلق» در روبیکا/ کمدی با طعم مرگ!
«اجل معلّق»؛ اثری ترکیبی از کمدی سیاه، تعلیق و موقعیت‌های غیرمنتظره که تلاش می‌کند در مرز مرگ و زندگی، طنز را جدی بگیرد. این سریال از پلتفرم روبیکا (کلیک کنید) به‌صورت رایگان و بدون نیاز به اشتراک در دسترس کاربران قرار گرفته است.
فصل سوم «بازی مرکب» در روبیکا/ پایانی فراموش‌نشدنی!
انتشار فصل سوم «بازی مرکب» برای بسیاری پایان یک سفر نفس‌گیر است؛ سفری که با فصل اول آغاز و صحنه رقابتی مرگبار آغاز شد و در فصل دوم با شورش و خشم بیشتری ادامه یافت. اکنون فصل سوم این سریال آمده تا این داستان را به پایان برساند؛ پایانی که ما را دوباره روی صندلی‌ میخ‌کوب می‌کند و سوال‌هایی اخلاقی، سیاسی و انسانی‌ را در ذهن ما به وجود می‌آورد.
«پیرپسر»؛ ماندگار در سینمای ایران
در میان فیلم‌هایی که هر سال در سینمای ایران ساخته می‌شود، تعداد آثاری که با جسارت فرمی و محتوایی بیرون از الگوهای معمول ساخته شوند، انگشت‌شمار است. پیرپسر یکی از همان استثناهاست؛ فیلمی که نه صرفاً برای گیشه ساخته شده و نه برای جشنواره، بلکه انگار از دل یک دغدغه‌ جدی آمده و تلاش کرده در فرم، روایت و تصویر، چیزی بیشتر از «معمول» باشد. فیلم در میانه سینمای ایران ایستاده اما شبیه آن نیست؛ یک درام روان‌کاوانه، تیره، و از نظر بصری جسور، که ریشه در جهان درونی شخصیت‌هایش دارد.