آپدیت اپلیکیشن روبیکا

روبیکا، به عنوان یک سوپراپلیکیشن مردم محور و اجتماعی، همواره در تلاش بوده تا خواسته‌ها، نیاز‌ها و دغدغه کاربرانش را پوشش دهد. حفاظت از حریم خصوصی، حفظ امنیت و اطلاعات کاربران و همچنین افزودن خدمات جدید، از جمله اهداف اصلی این اپلیکیشن ایرانی است.


همان طور که در جریانید، در روز‌های اخیر یک اخطار امنیتی از سوی Google Play Protect برای اپلیکیشن روبیکا صادر شد که منجر به نگرانی کاربران گردید. روبیکا، با توجه به این مهم که در دو ماه گذشته، هیچگونه تغییر فنی در دسترسی‌ها و ساختار‌های امنیتی روبیکا ایجاد نکرده بود، بلافاصله جهت آگاهی از ایراد و رفع مشکل، با گوگل وارد مذاکره شد. هر چند فرایند این مذاکرات فنی هم چنان ادامه دارد، اما روبیکا به دلیل اهمیت افکار عمومی و اعتمادبخشی به جامعه کاربران فضای مجازی، نسبت به پاسخگویی کامل و دقیق به سؤالات و دغدغه‌های مردم و کاربران اقدامات لازم را انجام داد.

گفتنی است یک روز پس از اخطار سپر امنیتی گوگل، این مشکل با ایجاد تغییراتی جزئی و نامرتبط به حوزه دسترسی‌ها و امنیتِ اپلیکیشن مرتفع شده و در آپدیت جدید این خطا تا کنون دیگر اعلام نگردیده است. در ادامه، روبیکا نسخه‌ی جدید اپلیکیشن را در استورهای کافه بازار و مایکت، در دسترس عموم قرار داده است.

قابلیت‌های جدید آخرین به روزرسانی اپلیکیشن روبیکا شامل «افزودن قابلیت حذف اکانت» و قابلیت «افزودن پست به استوری (add post to story) » است.