روبیکا در اینوتکس ۲۰۲۴

نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد و روبیکا با حمایت ویژه از استیج معرکه و کمک به برگزاری آن تلاش کرد تا همراه ایده‌های جدید باشد و به پیشرفت و رشد کسب‌وکارهای نوین کمک کند.

در معرکه چه خبر بود؟

معرکه فرصتی برای معرفی و بیان ایده‌های جوان استارت‌آپی است. کسب‌وکارهای نوپا با حضور در این استیج، ایده یا محصول خود را ارئه می‌دهند و به نوعی فرصتی برای جذب سرمایه‌گذار و شبکه‌سازی پیدا می‌کنند. در سوی دیگر نیز بخشی تحت عنوان انتقال تجربه در این استیج وجود دارد که افراد باتجربه و بزرگان حوزه فناوری و نوآوری، تجربیات خود را در اختیار جوانان قرار می‌دهند و راه‌های بهینه‌تری که برای رسیدن به موفقیت وجود دارد را به تازه‌واردان این حوزه نشان می‌دهند.

readdead2

در معرکه اینوتکس ۲۰۲۴ حدود ۷۳ استارت‌آپ حضور داشتند و ایده‌ها و محصولات خود را ارائه دادند. این شرکت‌های در زمینه‌های متنوعی مانند هوش مصنوعی، رمزارزها و ارز دیجیتال، سلامت دیجیتال، فینتک، پلتفرم‌ها، بیمه و .... فعالیت می‌کردند.

در بخش انتقال تجربه نیز چهره‌های برجسته‌ای مانند مجید کیان‌پور، بنیانگذار شاپرک آبی، احمد عطارزاده، معاون بازرایابی تپسل، هادی مرادی، سردبیر دی‌ام برد، علیرضا گلریز، معاون توسعه کسب‌وکار امیدبوم بانک سپه، امیرعلی نجفی، معاون بازرایابی روبیکا، و ... بر روی استیج حضور پیدا کردند و به سوالات آرش سروری پاسخ دادند.

امیرعلی نجفی، در بخشی از گفت‌وگوی خود با اشاره به برنامه‌‌های روبیکا برای سال جدید گفت: « قرار بر این است که در سال جاری بیش از ۱۰ سرویس جدید در روبیکا آغاز به کار کنند. این سرویس‌ها در حوزه‌های فینتک و شارژ اینترنت، آموزش و ... خواهند بود.» وی در ادامه اشاره کرد که رونمایی از این سرویس‌ها از خرداد ماه شروع می‌شود.

readdead2

وی درباره حمایت روبیکا از کسب‌وکارهای نوپا گفت: «ما برای همکاری با شرکت‌هایی که بتوانند به روبیکا کمک کنند، همواره آماده هستیم. این همکاری می‌تواند از جنس سرمایه‌گذاری یا تبلیغات و ... باشد.» او در مورد سرمایه‌گذاری روبیکا روی ایده‌هایی که در معرکه اینوتکس حضور پیدا کردند نیز گفت: «ما تمام شرکت‌کنندگان را رصد می‌کنیم و کسب‌وکارهای دیجیتالی که محصولی برای ارائه دارند قطعا جزو گزینه‌های ما خواهند بود.»

سرویس تولید عکس توسط متن در روبیکا

روبیکا همچنین در پنل سخنرانی نیز نماینده داشت و سید حسام علویان، کارشناس هوش مصنوعی روبیکا، درباره هوش مصنوعی در پلتفرم‌ها و تاثیری که آن‌ها بر کاربران می‌گذارند، گفت: « پلتفرم‌های دیجیتال در حال حاضر در زندگی ما نقش بسیار پررنگی ایفا می‌کنند؛ فروشگاه‌های آنلاین، سرویس‌های پخش فیلم و سریال و پیام‌رسان‌ها مثال‌هایی از این دست هستند و هوش مصنوعی تاثیر زیادی بر این پلتفرم‌ها می‌گذارد.»

وی در ادامه با اشاره به حوزه‌هایی که هوش مصنوعی می‌تواند بر پلتفرم‌ها اثر بگذارد، گفت: «تولید محتوا، پایش محتوا، سیستم‌های پیشنهاددهنده، تبلیغات کسب درآمد، موتورهای جست‌وجو و دستیارهای هوشمند، حوزه‌هایی هستند که هوش مصنوعی می‌تواند در آن‌ها نقش مهمی را بازی کند.»

readdead2

علویان درباره امکاناتی هوش مصنوعی در روبیکا برای کاربران فراهم کرده است، گفت: «روبیکا اولین پیام‌رسانی است که سرویس تبدیل صوت به متن را برای کاربرانش فراهم آورده است. در حدود ۴ ماه، بیش از ۷۰ میلیون بار از این سرویس استفاده شده است که نشان‌دهنده رضایت کاربران است.» او در پایان نیز درباره آینده هوش مصنوعی در روبیکا افزود: «سرویس تولید عکس توسط متن و سرویس بهبود کیفیت عکس به زودی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت».

روبیکا تلاش کرد تا با حضور پررنگ در اینوتکس ۲۰۲۴ همراهی خود با صنایع بزرگ و کوچک کشور در حوزه فناوری و نوآوری را نشان دهد. . این فعالیت در راستای مسیری است که روبیکا برای حمایت از کسب‌وکارهای نوین در حوزه تکنولوژی با شعار «زندگی دیجیتال با روبیکا» به تازگی در پیش گرفته است.

روبیکا
ما راوی سرسبزی این خاکیم
هر درختی که رشد می‌کند، در خاک این سرزمین ریشه می‌دواند و گره می‌خورد به حیات میلیون‌ها انسانی که در آن زندگی می‌کنند. هر چه این ریشه‌ها بیشتر شود، گره حیات ما نیز محکم‌تر و تنومندتر خواهد شد.