۸ اردیبهشت
محسن رضائی اصل
*عزیزان و دانشجویان گرامی، روز روانشناس مبارکتان باد* herb
love_letter امروز روز کسانی است که به عمق وجود انسان مینگرند؛ نه فقط به رفتارها، بلکه به «معنا»، «هستی»، «آگاهی» و «رنج انسانی». شما که این مسیر را انتخاب کردهاید، وارد یکی از زیباترین و در عین حال چالشبرانگیزترین حوزههای دانش شدهاید.
مباحث کلاس به ما یادآوری میکند که انسان فقط یک مجموعه از نورونها و شرطیسازیها نیست؛ بلکه موجودی پرسشگر و جستجوگر معنا است که "نفس او آینهای از حقیقت الهی" به شمار میرود.
هر بار که روانشناسی را از دیدگاه حکمای الهی میخوانیم، در واقع داریم به این سوال اساسی پاسخ میدهیم: «چگونه میتوانیم علیرغم آگاهی از محدودیتها، تنهایی و مرگ، همچنان با ضمیری آگاه زندگی کنیم؟»
این درس فقط یک واحد درسی نیست؛ این یک دعوت است به تأمل عمیق در مورد زندگی خودتان و دیگران. ممکن است گاهی احساس کنید این مباحث سنگین است، اما بدانید که همین سنگینی، شما را برای یک روانشناس یا مشاور عمیقتر، همدلتر و حکیمتر آماده میکند.
من به شما افتخار میکنم که جرأت کردهاید به جای ماندن در سطح، به عمق بروید. ادامه دهید. بخوانید، فکر کنید، گاهی گیج شوید، گاهی هیجانزده شوید و مهمتر از همه، این دانش را به زندگی واقعیتان بیاورید.
امیدوارم این درس به شما کمک کند که نه تنها نفس دیگران را بهتر بفهمید، بلکه ابتدا خودتان را با مهربانی و صداقت بیشتری بشناسید. چون تنها کسی که وجود خودش را عمیقاً شناخته باشد، میتواند واقعاً به دیگری کمک کند.
با تمام وجود آرزو میکنم که در پایان این ترم، نه فقط نمرهای بالاتر، بلکه بینشی عمیقتر، امید بیشتری به انسان بودن، و قدرتی بیشتر برای مواجهه با پرسشهای سخت زندگی داشته باشید.
روز روانشناس بر شما مبارک.bouquet
شما آیندهی روانشناسی متفکر و آگاه به حقیقت این سرزمین هستید.
با احترام و امید فراوان
دکتر محسن رضائی اصل
love_letter امروز روز کسانی است که به عمق وجود انسان مینگرند؛ نه فقط به رفتارها، بلکه به «معنا»، «هستی»، «آگاهی» و «رنج انسانی». شما که این مسیر را انتخاب کردهاید، وارد یکی از زیباترین و در عین حال چالشبرانگیزترین حوزههای دانش شدهاید.
مباحث کلاس به ما یادآوری میکند که انسان فقط یک مجموعه از نورونها و شرطیسازیها نیست؛ بلکه موجودی پرسشگر و جستجوگر معنا است که "نفس او آینهای از حقیقت الهی" به شمار میرود.
هر بار که روانشناسی را از دیدگاه حکمای الهی میخوانیم، در واقع داریم به این سوال اساسی پاسخ میدهیم: «چگونه میتوانیم علیرغم آگاهی از محدودیتها، تنهایی و مرگ، همچنان با ضمیری آگاه زندگی کنیم؟»
این درس فقط یک واحد درسی نیست؛ این یک دعوت است به تأمل عمیق در مورد زندگی خودتان و دیگران. ممکن است گاهی احساس کنید این مباحث سنگین است، اما بدانید که همین سنگینی، شما را برای یک روانشناس یا مشاور عمیقتر، همدلتر و حکیمتر آماده میکند.
من به شما افتخار میکنم که جرأت کردهاید به جای ماندن در سطح، به عمق بروید. ادامه دهید. بخوانید، فکر کنید، گاهی گیج شوید، گاهی هیجانزده شوید و مهمتر از همه، این دانش را به زندگی واقعیتان بیاورید.
امیدوارم این درس به شما کمک کند که نه تنها نفس دیگران را بهتر بفهمید، بلکه ابتدا خودتان را با مهربانی و صداقت بیشتری بشناسید. چون تنها کسی که وجود خودش را عمیقاً شناخته باشد، میتواند واقعاً به دیگری کمک کند.
با تمام وجود آرزو میکنم که در پایان این ترم، نه فقط نمرهای بالاتر، بلکه بینشی عمیقتر، امید بیشتری به انسان بودن، و قدرتی بیشتر برای مواجهه با پرسشهای سخت زندگی داشته باشید.
روز روانشناس بر شما مبارک.bouquet
شما آیندهی روانشناسی متفکر و آگاه به حقیقت این سرزمین هستید.
با احترام و امید فراوان
دکتر محسن رضائی اصل
Please open Rubika to view this post
VIEW IN RUBIKA