۱۷ خرداد
فصل خون | سید پویان حسینپور
🛑 نظم نوین ایرانی در راه است..
بعد از اینکه رژیم جنایتکار صهیونیستی با همراهی و همکاری و تأیید تروریستهای آمریکایی، از خط قرمز اعلامی ایران در حمله دشمن به بیروت و ضاحیه پر افتخار عبور کرد، از ساعتی پیش، نیروهای مسلح شجاع و قهرمان ایران، حملاتی را به اهدافی در سرزمینهای اشغالی اجرا کردهاند..
از برکات جهاد مقدسی که با خون مطهر خامنهای شهید آغاز شد، منطقه غرب آسیا، دیگر نمیتواند به شیوهی پیشین خود اداره شود و باید یک نظم نوین در آن حکمفرما شود. نظمی که نظامنامهاش توسط ایران بزرگ و محور مؤمن مقاومت نوشته میشود..
@sphos_ir
بعد از اینکه رژیم جنایتکار صهیونیستی با همراهی و همکاری و تأیید تروریستهای آمریکایی، از خط قرمز اعلامی ایران در حمله دشمن به بیروت و ضاحیه پر افتخار عبور کرد، از ساعتی پیش، نیروهای مسلح شجاع و قهرمان ایران، حملاتی را به اهدافی در سرزمینهای اشغالی اجرا کردهاند..
از برکات جهاد مقدسی که با خون مطهر خامنهای شهید آغاز شد، منطقه غرب آسیا، دیگر نمیتواند به شیوهی پیشین خود اداره شود و باید یک نظم نوین در آن حکمفرما شود. نظمی که نظامنامهاش توسط ایران بزرگ و محور مؤمن مقاومت نوشته میشود..
@sphos_ir
Please open Rubika to view this post
VIEW IN RUBIKA۱۸ خرداد
فصل خون | سید پویان حسینپور
🛑 این جنگ، سناریوی مطلوب ماست
پس از آغاز آتشبس یا به عبارت دقیقتر و واقعیتر، مرحلهی سکوت صحنهی نبرد نظامی، توضیح دادم(مطلبی که این متن به آن ریپلای شده) که ما با چهار سناریوی احتمالی برای ادامهی نبرد مواجهیم که چهارمین سناریو یعنی کنار کشیدن آمریکا از میدان درگیری مستقیم و تمرکز درگیری بین ایران و فقط اسراییل(شبیه جنگ ۱۲روزه)، هم محتملتر است و هم به سود ماست..
حالا و تا این لحظه، مقدمات شکلگیری این سناریو فراهم شده و امیدوارم که تداوم نیز داشته باشد و حملات ما به اسراییل تا چند روز پس از این نیز ادامه داشته باشد تا هم معادله اقتدار جدیدی که ایران به دنبال ایجاد آن است تثبیت شود و هم محاسبهی خطای محور صهیوآمریکایی درباره تضعیف توان رزم ایران در جنگ ۴۰روزه و مهار ایران در قالب مذاکرات، اصلاح شود..
در این روزها و ساعات، برای سلامتی و سربلندی و مؤفقیت رزمندگان اسلام بسیار دعا کنیم..
@sphos_ir
پس از آغاز آتشبس یا به عبارت دقیقتر و واقعیتر، مرحلهی سکوت صحنهی نبرد نظامی، توضیح دادم(مطلبی که این متن به آن ریپلای شده) که ما با چهار سناریوی احتمالی برای ادامهی نبرد مواجهیم که چهارمین سناریو یعنی کنار کشیدن آمریکا از میدان درگیری مستقیم و تمرکز درگیری بین ایران و فقط اسراییل(شبیه جنگ ۱۲روزه)، هم محتملتر است و هم به سود ماست..
حالا و تا این لحظه، مقدمات شکلگیری این سناریو فراهم شده و امیدوارم که تداوم نیز داشته باشد و حملات ما به اسراییل تا چند روز پس از این نیز ادامه داشته باشد تا هم معادله اقتدار جدیدی که ایران به دنبال ایجاد آن است تثبیت شود و هم محاسبهی خطای محور صهیوآمریکایی درباره تضعیف توان رزم ایران در جنگ ۴۰روزه و مهار ایران در قالب مذاکرات، اصلاح شود..
در این روزها و ساعات، برای سلامتی و سربلندی و مؤفقیت رزمندگان اسلام بسیار دعا کنیم..
@sphos_ir
Please open Rubika to view this post
VIEW IN RUBIKA۱۸ خرداد
فصل خون | سید پویان حسینپور
با اعلام قرارگاه فرماندهی جنگ، عملیات تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونسیتی #فعلا پایان یافت..
البته همانگونه که پیشبینی میشد که ایران در این زد و خورد محدود، بهدنبال ایجاد یک معادلهی جدید قدرت و یک نظم نوین در منطقه است، در بیانیه قرارگاه خاتم تصریح شد که اگر تجاوز دشمن صهیونیستی به جنوب لبنان ادامه پیدا کند، عملیات ایران مجددا آغاز خواهد شد..
بر این اساس، در شرایطی که در حال حاضر در آن قرار داریم چه جنگ با رژیم جنایتکار صهیونی تداوم پیدا کند و چه معادلهسازی جدید ایران و تأمین منافع امنیتی ما در توقف جنگ در جنوب لبنان تثبیت شود، در هر دو حال به سود ماست..
و ماالنصر الا من عندالله العزیر الحکیم..
@sphos_ir
البته همانگونه که پیشبینی میشد که ایران در این زد و خورد محدود، بهدنبال ایجاد یک معادلهی جدید قدرت و یک نظم نوین در منطقه است، در بیانیه قرارگاه خاتم تصریح شد که اگر تجاوز دشمن صهیونیستی به جنوب لبنان ادامه پیدا کند، عملیات ایران مجددا آغاز خواهد شد..
بر این اساس، در شرایطی که در حال حاضر در آن قرار داریم چه جنگ با رژیم جنایتکار صهیونی تداوم پیدا کند و چه معادلهسازی جدید ایران و تأمین منافع امنیتی ما در توقف جنگ در جنوب لبنان تثبیت شود، در هر دو حال به سود ماست..
و ماالنصر الا من عندالله العزیر الحکیم..
@sphos_ir
Please open Rubika to view this post
VIEW IN RUBIKA۱۹ خرداد
فصل خون | سید پویان حسینپور
قرائنی هست که ترامپ قصد دارد تحت فشار نتانیاهو و برای راضی نگه داشتن لابی صهیونیستی در آمریکا و به بهانه هدف قرار گرفتن هواگرد متعلق به ارتش تروریست آمریکا در خلیج فارس، یک اقدام نظامی علیه ایران صورت دهد..
البته با توجه به نیازی که ترامپ به توافق با ایران دارد، این احتمال بهطور جدی مطرح است که آمریکاییها به دنبال یک اقدام محدود و نمادین و زیر آستانه جنگ هستند تا صرفاً بتوانند با فضاسازی رسانهای از آن بهرهبرداری کنند..
البته این احتمال نیز مطرح است که موج رسانهای که ترامپ در ساعات اخیر براه انداخته است، با هدف ایجاد خطای محاسباتی در ایران و امتیازگیری در میز مذاکره صورت گرفته باشد و با توجه به آمادگی نیروهای مسلح ایران و همچنین رویکردهای تهاجمی جدیدی که اخیرا از آن مشاهده شده است، اساساً در آمریکا ارادهای حتی برای اقدام نمادین نظامی نیز وجود نداشته باشد..
@sphos_ir
البته با توجه به نیازی که ترامپ به توافق با ایران دارد، این احتمال بهطور جدی مطرح است که آمریکاییها به دنبال یک اقدام محدود و نمادین و زیر آستانه جنگ هستند تا صرفاً بتوانند با فضاسازی رسانهای از آن بهرهبرداری کنند..
البته این احتمال نیز مطرح است که موج رسانهای که ترامپ در ساعات اخیر براه انداخته است، با هدف ایجاد خطای محاسباتی در ایران و امتیازگیری در میز مذاکره صورت گرفته باشد و با توجه به آمادگی نیروهای مسلح ایران و همچنین رویکردهای تهاجمی جدیدی که اخیرا از آن مشاهده شده است، اساساً در آمریکا ارادهای حتی برای اقدام نمادین نظامی نیز وجود نداشته باشد..
@sphos_ir
Please open Rubika to view this post
VIEW IN RUBIKA۲۰ خرداد
فصل خون | سید پویان حسینپور
🛑 ارزیابی زد و خورد محدود شب گذشته
همانگونه که پیشبینی شد، دیشب ارتش تروریستی آمریکا عملیات محدودی را علیه اهدافی در ایران اجرا کرد که طبق گزارشها، میتوان این دو ویژگی را درباره این حملات برشمرد:
اول: اهداف عموماً کارکرد ارتباطی و راداری و پدافندی داشته و بهنظر میرسد در پازل زمینهسازی و آمادهسازی عملیات بزرگتر و اصلی که احتمالا در آینده نزدیک قصد انجام آن را دارند، معنا پیدا میکند..
دوم: تمرکز عملیاتی بیشتر صرفاً بر نوار جنوب کشور است که این نشان میدهد برنامه آتی دشمن، احتمالا بر این مناطق و با نگاه تصرف و اشغال متمرکز خواهد بود..
البته پاسخهای قاطع و قدرتمند نیروهای مسلح ایران به این حمله دشمن نیز، اثر مهمی بر محاسبات دشمن خواهد داشت..
@sphos_ir
همانگونه که پیشبینی شد، دیشب ارتش تروریستی آمریکا عملیات محدودی را علیه اهدافی در ایران اجرا کرد که طبق گزارشها، میتوان این دو ویژگی را درباره این حملات برشمرد:
اول: اهداف عموماً کارکرد ارتباطی و راداری و پدافندی داشته و بهنظر میرسد در پازل زمینهسازی و آمادهسازی عملیات بزرگتر و اصلی که احتمالا در آینده نزدیک قصد انجام آن را دارند، معنا پیدا میکند..
دوم: تمرکز عملیاتی بیشتر صرفاً بر نوار جنوب کشور است که این نشان میدهد برنامه آتی دشمن، احتمالا بر این مناطق و با نگاه تصرف و اشغال متمرکز خواهد بود..
البته پاسخهای قاطع و قدرتمند نیروهای مسلح ایران به این حمله دشمن نیز، اثر مهمی بر محاسبات دشمن خواهد داشت..
@sphos_ir
Please open Rubika to view this post
VIEW IN RUBIKA۲۰ خرداد
فصل خون | سید پویان حسینپور
احتمال آغاز درگیری مجدد بین ایران و آمریکا در ساعات پیشرو بسیار بالاست..
و ما النصر الا من عندالله العزیر الحکیم..
@sphos_ir
و ما النصر الا من عندالله العزیر الحکیم..
@sphos_ir
Please open Rubika to view this post
VIEW IN RUBIKA۲۰ خرداد
فصل خون | سید پویان حسینپور
تمام ماجرای حمله امشب آمریکا در این خلاصه میشود که تصور میکردند میتوانند پای میز مذاکره ایران را وادار به تسلیم کنند و چون مؤفق نشدند یه تنظیمات کارخانه بازگشته و شروع به وحشیگری کردهاند..
و البته که اینبار هم نه تنها نتیجهای نخواهند گرفت که بیشتر و بیشتر در باتلاق خطای محاسباتی از ایران جدید غرق خواهند شد..
@sphos_ir
و البته که اینبار هم نه تنها نتیجهای نخواهند گرفت که بیشتر و بیشتر در باتلاق خطای محاسباتی از ایران جدید غرق خواهند شد..
@sphos_ir
Please open Rubika to view this post
VIEW IN RUBIKA۲۱ خرداد
فصل خون | سید پویان حسینپور
🛑 دیشب در میدان نبرد چه گذشت؟!
حالا دیگر پُر واضح است که آمریکاییها براساس یک نقشه منسجم در حال عملیات علیه ما هستند که هم در طول این دوره موسوم به سکوت صحنه نبرد نظامی و هم در درگیریهای دو شب اخیر، به دنبال تکمیل پازل آن بودند..
براساس تحلیل الگوی عملیاتی و اهداف مورد حمله واقع شده توسط ارتش تروریست آمریکا، بهطور مشخص بخش اعظم اهداف در سازوکارهای پدافندی و راداری متمرکز بوده تا راه را برای عملیات اصلی(که یا خود عهدهدار آن خواهند شد و یا ماموریت را به تروریستهای اسرائیلی واسپاری خواهند کرد)، فراهم کنند..
مدل این حملات تقریباً شبیه به حمله اسراییل بعد از عملیات وعده صادق ۲ در پاییز ۱۴۰۳ است که طی آن در یک شب، بخش زیادی از سامانههای پدافندی بُرد بلند ایران را هدف قرار داد و راه را برای عملیات اصلی که در شب ۲۳خرداد ۱۴۰۴ هموار کرد..
در مقابل، نیروهای مسلح پر افتخار ایران نیز، براساس یک نقشه منسجم، در این مدت تلاش کردند که توان رزم هوایی ارتش تروریست آمریکا و همچنین سامانههای راداری و شناسایی دشمن را هدف قرار دهند تا در درگیری آتی با دشمن احتمالا صهیونیستی، قدرت دفاعی آمریکا از اسراییل را تضعیف کنند..
@sphos_ir
حالا دیگر پُر واضح است که آمریکاییها براساس یک نقشه منسجم در حال عملیات علیه ما هستند که هم در طول این دوره موسوم به سکوت صحنه نبرد نظامی و هم در درگیریهای دو شب اخیر، به دنبال تکمیل پازل آن بودند..
براساس تحلیل الگوی عملیاتی و اهداف مورد حمله واقع شده توسط ارتش تروریست آمریکا، بهطور مشخص بخش اعظم اهداف در سازوکارهای پدافندی و راداری متمرکز بوده تا راه را برای عملیات اصلی(که یا خود عهدهدار آن خواهند شد و یا ماموریت را به تروریستهای اسرائیلی واسپاری خواهند کرد)، فراهم کنند..
مدل این حملات تقریباً شبیه به حمله اسراییل بعد از عملیات وعده صادق ۲ در پاییز ۱۴۰۳ است که طی آن در یک شب، بخش زیادی از سامانههای پدافندی بُرد بلند ایران را هدف قرار داد و راه را برای عملیات اصلی که در شب ۲۳خرداد ۱۴۰۴ هموار کرد..
در مقابل، نیروهای مسلح پر افتخار ایران نیز، براساس یک نقشه منسجم، در این مدت تلاش کردند که توان رزم هوایی ارتش تروریست آمریکا و همچنین سامانههای راداری و شناسایی دشمن را هدف قرار دهند تا در درگیری آتی با دشمن احتمالا صهیونیستی، قدرت دفاعی آمریکا از اسراییل را تضعیف کنند..
@sphos_ir
Please open Rubika to view this post
VIEW IN RUBIKA۲۱ خرداد
فصل خون | سید پویان حسینپور
بازهم احتمال درگیری مجدد بین ایران و آمریکا در ساعات پیشرو، بالاست..
شاید کمکم بشود آغاز جنگ چهارم تحمیلی را اعلام کرد!
@sphos_ir
شاید کمکم بشود آغاز جنگ چهارم تحمیلی را اعلام کرد!
@sphos_ir
Please open Rubika to view this post
VIEW IN RUBIKA۲۲ خرداد
فصل خون | سید پویان حسینپور
🛑 ماهیت توافق احتمالی ایران و آمریکا چیست؟!
ترامپ دیشب مدعی شد که متن توافق بین ایران و آمریکا نهایی شده و به تأیید سطدح عالی دو طرف رسیده است و به زودی با حضور نمایندگان دو طرف در یک کشور اروپایی امضاء خواهد شد. البته مقامات وزارت خارجه این موضوع را تأیید نکردند و عنوان کردند که متن توافق از طرف ایران نهایی نشده است..
فارغ از اینکه مفاد توافق احتمالی چه باشد و اینکه آیا واقعا توافقی امضا شود یا نه، این چند نکته را باید درباره هرگونه تؤافقی در این مقطع در نظر داشت:
اول: این صرفاً یک توافق برای پایان دادن به جنگ جاریست نه توافقی برای حل و فصل نهایی مسائل بین ایران و آمریکا؛ جنگی که آمریکا و اسراییل با هدف نابودی ایران آغاز کردند و به اهداف خود نرسیدند و حالا مجبور به پایان آن از طریق توافق شدند..
دوم: مسائل بین ایران و آمریکا و خصوصاً ایران و اسراییل، به سطح و مرحلهای از نبرد موجودیتی رسیده است که عملا جز با پیروزی قاطع یکی از دو طرف پایان نخواهد یافت و چیزهایی مثل این مذاکرات و تؤافقات و...، تأثیر خاصی در این مسیر ندارد و صرفاً مرحلهایست که باید طی شود تا مرحله نبرد نهایی برسیم..
سوم: کارکرد اصلی این توافق، نه پذیرش حاکمیت ما بر تنگهی هرمز است(که بدون توافق نیز به هرحال پذیرفته شده است) نه آزادی داراییهای بلوکهشدهی ایران و نه هیچ آوردهی واقعی دیگری که در متن توافق به آن تصریح شده باشد. بلکه کارکرد واقعی آن، به تعویق افتادن نبرد نهایی و تعیینکنندهی پیروز قطعیست. در واقع کارکرد اصلی آن، فرصت تنفس و بازسازی توان رزم آفندی و پدافندی و آمادهشدن برای یک نبرد تمام عیار و بزرگ است. فرصتی که دو طرف از آن به سود خود بهره خواهند برد..
@sphos_ir
ترامپ دیشب مدعی شد که متن توافق بین ایران و آمریکا نهایی شده و به تأیید سطدح عالی دو طرف رسیده است و به زودی با حضور نمایندگان دو طرف در یک کشور اروپایی امضاء خواهد شد. البته مقامات وزارت خارجه این موضوع را تأیید نکردند و عنوان کردند که متن توافق از طرف ایران نهایی نشده است..
فارغ از اینکه مفاد توافق احتمالی چه باشد و اینکه آیا واقعا توافقی امضا شود یا نه، این چند نکته را باید درباره هرگونه تؤافقی در این مقطع در نظر داشت:
اول: این صرفاً یک توافق برای پایان دادن به جنگ جاریست نه توافقی برای حل و فصل نهایی مسائل بین ایران و آمریکا؛ جنگی که آمریکا و اسراییل با هدف نابودی ایران آغاز کردند و به اهداف خود نرسیدند و حالا مجبور به پایان آن از طریق توافق شدند..
دوم: مسائل بین ایران و آمریکا و خصوصاً ایران و اسراییل، به سطح و مرحلهای از نبرد موجودیتی رسیده است که عملا جز با پیروزی قاطع یکی از دو طرف پایان نخواهد یافت و چیزهایی مثل این مذاکرات و تؤافقات و...، تأثیر خاصی در این مسیر ندارد و صرفاً مرحلهایست که باید طی شود تا مرحله نبرد نهایی برسیم..
سوم: کارکرد اصلی این توافق، نه پذیرش حاکمیت ما بر تنگهی هرمز است(که بدون توافق نیز به هرحال پذیرفته شده است) نه آزادی داراییهای بلوکهشدهی ایران و نه هیچ آوردهی واقعی دیگری که در متن توافق به آن تصریح شده باشد. بلکه کارکرد واقعی آن، به تعویق افتادن نبرد نهایی و تعیینکنندهی پیروز قطعیست. در واقع کارکرد اصلی آن، فرصت تنفس و بازسازی توان رزم آفندی و پدافندی و آمادهشدن برای یک نبرد تمام عیار و بزرگ است. فرصتی که دو طرف از آن به سود خود بهره خواهند برد..
@sphos_ir
Please open Rubika to view this post
VIEW IN RUBIKA۲۴ خرداد
فصل خون | سید پویان حسینپور
🛑 یک پیشنهاد به شورای عالی امنیت ملی
هم برای موازنهسازی و تثبیت معادله جدید امنیت ملی فرامرزی ایران، رژیم صهیونسیتی را هدف قرار دهید و هم برای تثبیت این تحلیل که آمریکا و اسراییل از هم جدا نیستند و مسئولیت کنترل سگ هار صهیونیستی با آمریکاست، امضای توافقنامه را یک هفته به تعویق بیندازید..
@sphos_ir
هم برای موازنهسازی و تثبیت معادله جدید امنیت ملی فرامرزی ایران، رژیم صهیونسیتی را هدف قرار دهید و هم برای تثبیت این تحلیل که آمریکا و اسراییل از هم جدا نیستند و مسئولیت کنترل سگ هار صهیونیستی با آمریکاست، امضای توافقنامه را یک هفته به تعویق بیندازید..
@sphos_ir
Please open Rubika to view this post
VIEW IN RUBIKA۲۴ خرداد
فصل خون | سید پویان حسینپور
حالا که توافق اعلام شد؛
خداقوت به همهی رزمندگان اسلام و نیروهای مسلح پر افتخار کشور در همهی سطوح و لایهها از سپاه و ارتش تا بسیج و فراجا بابت این چندماه نبرد بیامان و آمادهباشها و خستگیها و فشارها و کمبودها..
حالا کمی استراحت کنید و آماده شوید برای شاید یکی دو ماه بعد که باب جهاد و مبارزه و شهادت دوباره باز خواهد شد!
@sphos_ir
خداقوت به همهی رزمندگان اسلام و نیروهای مسلح پر افتخار کشور در همهی سطوح و لایهها از سپاه و ارتش تا بسیج و فراجا بابت این چندماه نبرد بیامان و آمادهباشها و خستگیها و فشارها و کمبودها..
حالا کمی استراحت کنید و آماده شوید برای شاید یکی دو ماه بعد که باب جهاد و مبارزه و شهادت دوباره باز خواهد شد!
@sphos_ir
Please open Rubika to view this post
VIEW IN RUBIKA۲۵ خرداد
فصل خون | سید پویان حسینپور
این حال و هوایی که بین بخشی از رفقای انقلابی شکل گرفته را درک نمیکنم!
چرا اینقدر ناراحتید؟! به خاطر مفاد توافق؟! چیز خاص و مهم و برگشتناپذیری نیست. به خاطر اینکه نشد مانعش بشوید؟! خب قرار نیست ما همیشه پیروز یک کمپین باشیم..
ایضاً دوستانی که حسابی خوشحالند هم قابل درک نیستند. بابت چه چیزی؟! مفاد توافق؟! آوردهی حاد قابل اطمینانی ندارد. به خاطر اینکه اصلش انجام شد؟! شرایط عمومی کشور اینطور ایجاب میکرد و هنر خاصی در کمپین آن نبود..
این قسم رخدادهای سیاسی نه خوشحالی خاصی دارد نه ناراحتی. فقط یک مرحله است که باید از آن عبور کرد و مهیای مراحل بعدی شد..
جنگ که تمام نشده، فقط یک مرحله از نبرد تمام شد و نبردهای بعدی پیشروست..
@sphos_ir
چرا اینقدر ناراحتید؟! به خاطر مفاد توافق؟! چیز خاص و مهم و برگشتناپذیری نیست. به خاطر اینکه نشد مانعش بشوید؟! خب قرار نیست ما همیشه پیروز یک کمپین باشیم..
ایضاً دوستانی که حسابی خوشحالند هم قابل درک نیستند. بابت چه چیزی؟! مفاد توافق؟! آوردهی حاد قابل اطمینانی ندارد. به خاطر اینکه اصلش انجام شد؟! شرایط عمومی کشور اینطور ایجاب میکرد و هنر خاصی در کمپین آن نبود..
این قسم رخدادهای سیاسی نه خوشحالی خاصی دارد نه ناراحتی. فقط یک مرحله است که باید از آن عبور کرد و مهیای مراحل بعدی شد..
جنگ که تمام نشده، فقط یک مرحله از نبرد تمام شد و نبردهای بعدی پیشروست..
@sphos_ir
Please open Rubika to view this post
VIEW IN RUBIKA۲۵ خرداد
فصل خون | سید پویان حسینپور
این را با اطلاع عرض میکنم که در اختلافات اخیر، ردپای دشمن به وضوح مشهود است..
جریاناتی مثل فرقه شیرازی، مثل حجتیهایها، مثل منافقین، و خاصتاً اداره تأثیرگذاری موساد، کاملا در این فضا فعالند..
اینکه القاء کنند ایران رهبر ندارد یا رهبرش در اسارت که و که است، مطلقا خط دشمن است و بس..
@sphos_ir
جریاناتی مثل فرقه شیرازی، مثل حجتیهایها، مثل منافقین، و خاصتاً اداره تأثیرگذاری موساد، کاملا در این فضا فعالند..
اینکه القاء کنند ایران رهبر ندارد یا رهبرش در اسارت که و که است، مطلقا خط دشمن است و بس..
@sphos_ir
Please open Rubika to view this post
VIEW IN RUBIKA۲۸ خرداد
فصل خون | سید پویان حسینپور
🛑 متن توافق، نه متن مقدس است نه سند مستعمره شدن ایران
متن توافقی که دیشب بین ایران و آمریکا امضاء شد را خواندم، نکات چند نفر که تخصص داشتند و سوگیری طیفی له یا علیه تیم مذاکرهکننده نداشتند را هم خواندم و شنیدم. به این جمعبندی رسیدم:
۱. متن بندهای قوی دارد، بندهای ضعیف هم دارد اما برآیند کلی آن نسبتاً به سود ماست. یعنی آمریکا ارائه امتیازاتی به ما را پذیرفته که در مذاکرات پیش از جنگ خبری از آنها به این شکل نبود. اما موضوع اینجاست که این بده و بستان، صرفاً فعلا روی کاغذ است و لزوما اعتمادی هم به آمریکا نیست که صد در صد به آن پایبند بماند. اما در یک جمله، این متن، سند پیروزی ماست..
۲. بعضی از بندهای متن کلی و مبهم و تفسیرپذیر است اما یک نکتهی قوت دارد، امتیازاتی که طبق متن باید به ایران داده شود مثل رفع محاصره دریایی و رفع تحریمهای نفتی و آزادسازی بخشی ازپولهای بلوکهشده عموما نقد است و بعد از امضا روند اجرای آن آغاز میشود و امتیازاتی که آمریکا در موضوع هستهای به دنبال آن است، موکول به مذاکرات بعدی شده و عملا غیر از باز شدن موقت تنگهی هرمز تا زمان ایجاد سازوکار ایرانی - عمانی، چیزی نصیب آمریکا نشده است..
۳. در این متن، نه مستمعره آمریکا شدیم نه سند کاپیتولاسیون جدید است، اما متن مقدس بدون عیب و اشکال و نقد هم نیست. نقد فنی به آن و ایضاً هشدار دادن درباره لزوم مراقبت از پایبندی آمریکا به آن، ضروریست. البته به دور از جنجال و دعوای سیاسی داخلی و تبدیل کردن آن به سوژه انتخابات دو سال آینده و ابزار نابودکردن وحدت ملی..
@sphos_ir
متن توافقی که دیشب بین ایران و آمریکا امضاء شد را خواندم، نکات چند نفر که تخصص داشتند و سوگیری طیفی له یا علیه تیم مذاکرهکننده نداشتند را هم خواندم و شنیدم. به این جمعبندی رسیدم:
۱. متن بندهای قوی دارد، بندهای ضعیف هم دارد اما برآیند کلی آن نسبتاً به سود ماست. یعنی آمریکا ارائه امتیازاتی به ما را پذیرفته که در مذاکرات پیش از جنگ خبری از آنها به این شکل نبود. اما موضوع اینجاست که این بده و بستان، صرفاً فعلا روی کاغذ است و لزوما اعتمادی هم به آمریکا نیست که صد در صد به آن پایبند بماند. اما در یک جمله، این متن، سند پیروزی ماست..
۲. بعضی از بندهای متن کلی و مبهم و تفسیرپذیر است اما یک نکتهی قوت دارد، امتیازاتی که طبق متن باید به ایران داده شود مثل رفع محاصره دریایی و رفع تحریمهای نفتی و آزادسازی بخشی ازپولهای بلوکهشده عموما نقد است و بعد از امضا روند اجرای آن آغاز میشود و امتیازاتی که آمریکا در موضوع هستهای به دنبال آن است، موکول به مذاکرات بعدی شده و عملا غیر از باز شدن موقت تنگهی هرمز تا زمان ایجاد سازوکار ایرانی - عمانی، چیزی نصیب آمریکا نشده است..
۳. در این متن، نه مستمعره آمریکا شدیم نه سند کاپیتولاسیون جدید است، اما متن مقدس بدون عیب و اشکال و نقد هم نیست. نقد فنی به آن و ایضاً هشدار دادن درباره لزوم مراقبت از پایبندی آمریکا به آن، ضروریست. البته به دور از جنجال و دعوای سیاسی داخلی و تبدیل کردن آن به سوژه انتخابات دو سال آینده و ابزار نابودکردن وحدت ملی..
@sphos_ir
Please open Rubika to view this post
VIEW IN RUBIKA۱ تیر
فصل خون | سید پویان حسینپور
🛑 چرایی رأی مثبت فرماندهان نظامی به توافقنامه پایان جنگ
در روزهای اخیر، یکی از سوالات پر تکرار درباره توافقنامه پایان جنگ، چرایی رأی مثبت فرماندهان نظامی به این توافقنامه بود. کار حتی تا جایی پیش رفت که بعضی از صاحبان تریبونهای مجازی، بیانصافیهایی درباره این فرماندهان شجاع و مجاهد صورت دادند..
دیروز و امروز سعی کردم پرس و جوهایی کنم تا پاسخی برای این سوال پیدا کنم. جمعبندی من، این است که:
فرماندهان، پس از دریافت این نکته که رهبری معظم انقلاب، موافقت و اجازهای مشروط و با اخذ تعهد از رییسجمهور داشتهاند، در مقابل اجازه مشروط رهبری به امضای توافقنامه، تمکین کرده و رأی مثبت دادهاند و برخلاف ادعاهای این روزها، دلیل رأی مثبت فرماندهان، ابداً عدول از اصول تعیینشده توسط مقام معظم ولایت نیست..
@sphos_ir
در روزهای اخیر، یکی از سوالات پر تکرار درباره توافقنامه پایان جنگ، چرایی رأی مثبت فرماندهان نظامی به این توافقنامه بود. کار حتی تا جایی پیش رفت که بعضی از صاحبان تریبونهای مجازی، بیانصافیهایی درباره این فرماندهان شجاع و مجاهد صورت دادند..
دیروز و امروز سعی کردم پرس و جوهایی کنم تا پاسخی برای این سوال پیدا کنم. جمعبندی من، این است که:
فرماندهان، پس از دریافت این نکته که رهبری معظم انقلاب، موافقت و اجازهای مشروط و با اخذ تعهد از رییسجمهور داشتهاند، در مقابل اجازه مشروط رهبری به امضای توافقنامه، تمکین کرده و رأی مثبت دادهاند و برخلاف ادعاهای این روزها، دلیل رأی مثبت فرماندهان، ابداً عدول از اصول تعیینشده توسط مقام معظم ولایت نیست..
@sphos_ir
Please open Rubika to view this post
VIEW IN RUBIKA3Kدنبال کننده
یادداشتهای پراکنده یک مجاهد مسلمان
.
.
.
ارتباط با ادمین:
@sp_hoseinpoor
.
.
نشانی کانال در پیامرسان بله:
https://ble.ir/sp_hos
.
.
نشانی کانال در پیامرسان ایتا:
https://eitaa.ir/sp_hos
مشاهده کانال پیامرسان.
.
.
ارتباط با ادمین:
@sp_hoseinpoor
.
.
نشانی کانال در پیامرسان بله:
https://ble.ir/sp_hos
.
.
نشانی کانال در پیامرسان ایتا:
https://eitaa.ir/sp_hos