۲۶ خرداد
سخن سدید
seedling صدقه اول ماه فراموش نشه
ram نصف هزینه قربانی اول ماه تأمین شد، جا نمونید
.
ram نصف هزینه قربانی اول ماه تأمین شد، جا نمونید
.
Please open Rubika to view this post
VIEW IN RUBIKA۲۶ خرداد
سخن سدید
rose نماز اول ماه قمری rose
diamond_shape_with_a_dot_inside این نماز دو رکعت است:
heavy_minus_sign در رکعت اول بعد از حمد سی مرتبه سوره توحید (قل هو الله)
heavy_minus_sign در رکعت دوم بعد از حمد سی مربته سوره قدر (انا انزلنا)
seedling سپس صدقه پرداخت شود.
@sokhanesadid
diamond_shape_with_a_dot_inside این نماز دو رکعت است:
heavy_minus_sign در رکعت اول بعد از حمد سی مرتبه سوره توحید (قل هو الله)
heavy_minus_sign در رکعت دوم بعد از حمد سی مربته سوره قدر (انا انزلنا)
seedling سپس صدقه پرداخت شود.
@sokhanesadid
Please open Rubika to view this post
VIEW IN RUBIKA۲۶ خرداد
سخن سدید
movie_camera باور ندارم...
small_blue_diamond حاج مهدی رسولی
🖤 اولین محرم بدون آقا... sob
@sokhanesadid
small_blue_diamond حاج مهدی رسولی
🖤 اولین محرم بدون آقا... sob
@sokhanesadid
Please open Rubika to view this post
VIEW IN RUBIKA۲۶ خرداد
سخن سدید
beginner چند سوال در مورد تفاهمنامه پایان جنگ
small_red_triangle طبق اخبار منتشره، متن تفاهمنامه 25 بار ویرایش شده و امام خامنهای فرمودند اگر در جلسه شورا، متن نهایی، سه چهارم آرا را داشته باشد، بنده هم میپذیرم. طبق اعلام دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در جلسه رای گیری برای متن نهایی تفاهمنامه، علاوه بر ده عضو شورا، 3 فرمانده نظامی هم حق رای داشتند و متن تفاهمنامه با امضای قریب به اتفاق اعضاء (ظاهرا فقط یک نفر رای منفی داده) تأیید شده است.
point_left حالا شما خودتان کلاهتان را قاضی کنید و به این چند سوال پاسخ دهید:
one آیا به نظرتان امکان دارد، همه این 12 نفر (که رأی مثبت دادند) یکجا خائن شده باشند، یا دچار خطای شناختی شده باشند، یا مرعوب شده باشند، یا سازشکار باشند؟
two اگر این جمع 13 نفره که 8 نفرشان منتخب مستقیم رهبری هستند، مصالح کشور را نفهمند و بخواهند موضوعی را به رهبری تحمیل کنند، دیگر باید فاتحه این ولایت فقیه را بخوانیم. این جوری نیست؟
three رهبری فرمودند که اگر این متن امضای سه چهارم اعضای شورا را داشته باشد، مورد تایید است (یعنی بنده هم میپذیرم) خب الان چه معنایی دارد که بعضی از مدعیان ولایتمداری، دوره افتادهاند و کمپین برگزار میکنند که «ما نمیپذیریم»؟!
four من و شما چی؟ ما این «تأیید» امام جامعه را میپذیریم (هرچند خلاف میلمان باشد) یا ان قلت داریم؟
small_blue_diamond واقعیت این است که امور اصلی مرتبط با اداره کشور، ذیل یک قوه عاقله و در عالیترین شورای موجود در کشور، تحت راهبری و هدایت ولیّ جامعه، تدبیر میشود. منتهی این قدر در فضای مجازی، خودمان را تحت بمباران تصورات منفی و حرفهای غیردقیق این و آن قرار میدهیم که الان از صمیم قلب معتقد شدهایم این تفاهم، یک تحمیل تاریخی به رهبری بوده و یک مشت خائن یا ترسو و سازشکار، مسبب آن هستند.
علی میری
@sokhanesadid
small_red_triangle طبق اخبار منتشره، متن تفاهمنامه 25 بار ویرایش شده و امام خامنهای فرمودند اگر در جلسه شورا، متن نهایی، سه چهارم آرا را داشته باشد، بنده هم میپذیرم. طبق اعلام دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در جلسه رای گیری برای متن نهایی تفاهمنامه، علاوه بر ده عضو شورا، 3 فرمانده نظامی هم حق رای داشتند و متن تفاهمنامه با امضای قریب به اتفاق اعضاء (ظاهرا فقط یک نفر رای منفی داده) تأیید شده است.
point_left حالا شما خودتان کلاهتان را قاضی کنید و به این چند سوال پاسخ دهید:
one آیا به نظرتان امکان دارد، همه این 12 نفر (که رأی مثبت دادند) یکجا خائن شده باشند، یا دچار خطای شناختی شده باشند، یا مرعوب شده باشند، یا سازشکار باشند؟
two اگر این جمع 13 نفره که 8 نفرشان منتخب مستقیم رهبری هستند، مصالح کشور را نفهمند و بخواهند موضوعی را به رهبری تحمیل کنند، دیگر باید فاتحه این ولایت فقیه را بخوانیم. این جوری نیست؟
three رهبری فرمودند که اگر این متن امضای سه چهارم اعضای شورا را داشته باشد، مورد تایید است (یعنی بنده هم میپذیرم) خب الان چه معنایی دارد که بعضی از مدعیان ولایتمداری، دوره افتادهاند و کمپین برگزار میکنند که «ما نمیپذیریم»؟!
four من و شما چی؟ ما این «تأیید» امام جامعه را میپذیریم (هرچند خلاف میلمان باشد) یا ان قلت داریم؟
small_blue_diamond واقعیت این است که امور اصلی مرتبط با اداره کشور، ذیل یک قوه عاقله و در عالیترین شورای موجود در کشور، تحت راهبری و هدایت ولیّ جامعه، تدبیر میشود. منتهی این قدر در فضای مجازی، خودمان را تحت بمباران تصورات منفی و حرفهای غیردقیق این و آن قرار میدهیم که الان از صمیم قلب معتقد شدهایم این تفاهم، یک تحمیل تاریخی به رهبری بوده و یک مشت خائن یا ترسو و سازشکار، مسبب آن هستند.
علی میری
@sokhanesadid
Please open Rubika to view this post
VIEW IN RUBIKA۲۶ خرداد
سخن سدید
seedling قربانی اول ماه
small_blue_diamond 5 میلیون تومان از هزینه قربانی باقی مونده. عزیزانی که هنوز صدقه اول ماه رو ندادند، فرصت زیاد نموندهها🥰
tanabata_treeبا نیت فرج و سلامتی امام زمان(عج) و نائب عزیزش و دفع بلا از خودتون، خانوادهتون و کشور عزیزمون، صدقاتتون رو واریز کنید:point_down
6104338800185312
شماره شبا:
840120000000009678742974
به نام موسسه آوای سخن سدید
small_red_triangleظاهرا با "آپ" محدودیت واریز وجود داره، از نرم افزارهای دیگه یا نرم افزار بانک خودتون اقدام کنید یا با شماره شبا واریز کنید.
@sokhanesadid
small_blue_diamond 5 میلیون تومان از هزینه قربانی باقی مونده. عزیزانی که هنوز صدقه اول ماه رو ندادند، فرصت زیاد نموندهها🥰
tanabata_treeبا نیت فرج و سلامتی امام زمان(عج) و نائب عزیزش و دفع بلا از خودتون، خانوادهتون و کشور عزیزمون، صدقاتتون رو واریز کنید:point_down
6104338800185312
شماره شبا:
840120000000009678742974
به نام موسسه آوای سخن سدید
small_red_triangleظاهرا با "آپ" محدودیت واریز وجود داره، از نرم افزارهای دیگه یا نرم افزار بانک خودتون اقدام کنید یا با شماره شبا واریز کنید.
@sokhanesadid
Please open Rubika to view this post
VIEW IN RUBIKA۲۷ خرداد
سخن سدید
beginner یک نکته مهم در فهم و تحلیل اتفاقات
آمریکا و اسرائیل «به هیچ عنوان» با هم اختلاف ندارند (تقریبا در هیچ موضوعی)
اساسا این دو، ذیل یک مدیریت واحد (یعنی سازمان یهود) اداره میشوند و از حیث عملیاتی هم کاملا با هم هماهنگ هستند.
اینکه این مردک متوهم تروریست، به دروغ میگوید که ما از حمله اسرائیل به فلان جا خبردار نبودیم، یا اینکه فلان خبرنگار توئیت میزند که این مردک متوهم آمریکایی به آن یکی مردک کودککش اسرائیلی زنگ زده و بهش دری وری گفته یا اینکه با الفاظ شدید ازش خواسته که دیگه به لبنان حمله نکند و ... همهاش بازی رسانهای است که یهود در این زمینه، بینظیر است!
هرجایی که این دوگانگی را دیدید، مطمئن باشید، این اختلاف نمایی، بخشی از پروژهای است که رویش فکر شده.
@sokhanesadid
آمریکا و اسرائیل «به هیچ عنوان» با هم اختلاف ندارند (تقریبا در هیچ موضوعی)
اساسا این دو، ذیل یک مدیریت واحد (یعنی سازمان یهود) اداره میشوند و از حیث عملیاتی هم کاملا با هم هماهنگ هستند.
اینکه این مردک متوهم تروریست، به دروغ میگوید که ما از حمله اسرائیل به فلان جا خبردار نبودیم، یا اینکه فلان خبرنگار توئیت میزند که این مردک متوهم آمریکایی به آن یکی مردک کودککش اسرائیلی زنگ زده و بهش دری وری گفته یا اینکه با الفاظ شدید ازش خواسته که دیگه به لبنان حمله نکند و ... همهاش بازی رسانهای است که یهود در این زمینه، بینظیر است!
هرجایی که این دوگانگی را دیدید، مطمئن باشید، این اختلاف نمایی، بخشی از پروژهای است که رویش فکر شده.
@sokhanesadid
Please open Rubika to view this post
VIEW IN RUBIKA۲۷ خرداد
سخن سدید
seedling به لطف خدا و همراهی شما، هزینه قربانی تأمین شد و قربانی رو هم انجام دادیم. (ان شاءالله به زودی گزارشش رو توی کانال میذاریم)
small_blue_diamond ولی این ماه، دو خانواده تحت پوشش خیریه، چشم انتظار کمک از جانب گروه جهادی و خیریه رضوان هستند برای خرید کولر، ماشین لباسشویی.
heavy_minus_sign یک خانواده، ماشین لباسشویی که از طرف خیریه براشون خریده بودیم، خراب شده و قابل تعمیر نیست.
heavy_minus_sign یک خانواده هم به منزل جدید اسباب کشی کرده ولی کولر نداره.
diamond_shape_with_a_dot_inside چشم انتظار کمکها و صدقات شما هستیم. نیت کردیم که هر کسی واریزی انجام بده، توی ثواب قربانی هم شریک باشه.
heart️ اگر کسی ماشین لباسشویی یا کولر آبی مستعمل (و سالم) داره و میتونه توی قم به ما تحویل بده، به ادمین اطلاع بده.
@sokhanesadid
small_blue_diamond ولی این ماه، دو خانواده تحت پوشش خیریه، چشم انتظار کمک از جانب گروه جهادی و خیریه رضوان هستند برای خرید کولر، ماشین لباسشویی.
heavy_minus_sign یک خانواده، ماشین لباسشویی که از طرف خیریه براشون خریده بودیم، خراب شده و قابل تعمیر نیست.
heavy_minus_sign یک خانواده هم به منزل جدید اسباب کشی کرده ولی کولر نداره.
diamond_shape_with_a_dot_inside چشم انتظار کمکها و صدقات شما هستیم. نیت کردیم که هر کسی واریزی انجام بده، توی ثواب قربانی هم شریک باشه.
heart️ اگر کسی ماشین لباسشویی یا کولر آبی مستعمل (و سالم) داره و میتونه توی قم به ما تحویل بده، به ادمین اطلاع بده.
@sokhanesadid
Please open Rubika to view this post
VIEW IN RUBIKA۲۷ خرداد
سخن سدید
heart️ به لطف خدا و همراهی قلبهای مهربان شما عزیزان ، هزینه خرید کولر آبی 4000 (دست دوم) تأمین شد
tanabata_treeبرای خرید یک ماشین لباسشویی دوقولو ایرانی که مطمئن باشیم چند سال کار میکنه مبلغ ۱۷ میلیون تومان نیازه. بسم الله...
.
tanabata_treeبرای خرید یک ماشین لباسشویی دوقولو ایرانی که مطمئن باشیم چند سال کار میکنه مبلغ ۱۷ میلیون تومان نیازه. بسم الله...
.
Please open Rubika to view this post
VIEW IN RUBIKA۲۷ خرداد
سخن سدید
این شبها، برای پذیرایی تجمع، میرم با بچههای نوجوان لقمهها رو آماده میکنم (هر وقت فرصت باشه)
مدتی بود که به دلیل مشغلههای دیگه، کمتر فرصت حضور توی جمع نوجوونها رو داشتم.
واقعا دنیای نوجوان، دنیای خاصیه. اگر دنیاشون رو نشناسی، فکر میکنی اینا دیگه چه موجوداتی هستند؟!
خیلی از والدین همین مشکل رو دارند، با اینکه خودشون هم روزی نوجوان بودند، ولی الان با عینک یک بزرگسال به نوجوانشون نگاه میکنند و مدام باهاشون مشکل دارند.
heart️ توی وبینار «مهارت گفتگو» تلاش میکنم با همدیگه بتونیم کمی دنیای شگفت انگیز نوجوان رو کشف کنیم...
امروز (چهارشنبه) وبینار برگزار میشه.
seedling پوستر دوره: https://rubika.ir/sokhanesadid/BHIIFJFFIEFCCGHB
seedling اطلاعات بیشتر + ثبتنام:https://sokhanesadid.ir/course/10204
seedling توضیحی در خصوص وبینار:
https://rubika.ir/sokhanesadid/BHIJCAEJAIFHBGHB
@sokhanesadid
مدتی بود که به دلیل مشغلههای دیگه، کمتر فرصت حضور توی جمع نوجوونها رو داشتم.
واقعا دنیای نوجوان، دنیای خاصیه. اگر دنیاشون رو نشناسی، فکر میکنی اینا دیگه چه موجوداتی هستند؟!
خیلی از والدین همین مشکل رو دارند، با اینکه خودشون هم روزی نوجوان بودند، ولی الان با عینک یک بزرگسال به نوجوانشون نگاه میکنند و مدام باهاشون مشکل دارند.
heart️ توی وبینار «مهارت گفتگو» تلاش میکنم با همدیگه بتونیم کمی دنیای شگفت انگیز نوجوان رو کشف کنیم...
امروز (چهارشنبه) وبینار برگزار میشه.
seedling پوستر دوره: https://rubika.ir/sokhanesadid/BHIIFJFFIEFCCGHB
seedling اطلاعات بیشتر + ثبتنام:https://sokhanesadid.ir/course/10204
seedling توضیحی در خصوص وبینار:
https://rubika.ir/sokhanesadid/BHIJCAEJAIFHBGHB
@sokhanesadid
Please open Rubika to view this post
VIEW IN RUBIKA۲۷ خرداد
سخن سدید
beginner هدف اصلی آمریکا تغییر نکرده، نباید غافل شویم!
هدف اصلی آمریکا از تجاوز به ایران، نابودی ایران و تغییر رژیم بود. بعد از اینکه با یک طرح مدوّن و تمرین شده که ترکیبی از حمله نظامی، ترورهای هدفمند، زدن مقرهای اصلی امنیت شهری، به کار گیری مزدوران داخلی، فعال سازی هستههای تروریستی اطراف مرزهای ایران، فشار اقتصادی و... بود، موفق به رسیدن به این هدف نشدند و متوجه شدند که این کار شدنی نیست (حداقل در این برهه) ناگزیر شدند که با اعلام آتش بس، به پذیرش اجمالی شروط ایران تن بدهند.
از آنجایی که هدف آمریکاییها (یعنی تغییر رژیم در ایران) تغییری نکرده و فعلا به صورت تاکتیکی کوتاه آمدهاند، اصلا نباید دشمنیشان با ایران را تمام شده تلقی کنیم.
آمریکا پس از این تلاش میکند با ابزارهای دیگری که دارد، من جمله تغییر سبک زندگی و فرهنگ اسلامی مردم ایران (که مانع اصلی غلبه بر این کشور است) و فشار همزمان اقتصادی و سیاسی، زمینه را برای استحاله نظام، یا تغییر از درون فراهم کند.
و به موازات این کار، حتما طراحی گسترده با تجربیات جنگ اخیر، برای یک جنگ تمام عیار دیگر هم خواهد داشت و احتمالا دیر یا زود، ما درگیر یک درگیری سنگین نظامی با آمریکا (و اسرائیل) خواهیم شد.
ایران نیز این تفاهمنامه را فرصتی برای تنفس و رفع نقاط ضعف خود تلقی میکند تا خود را برای جنگ بعدی آماده کند. اشتباه راهبردی در این شرایط این است که با خوشخیالی تصور کنیم که دیگر جنگ تمام شده و باید برویم سراغ بازسازی ایران، آن هم با مدل صندوق سرمایهگذاریای که در تفاهمنامه آمده است!
بله ما باید ایران را بازسازی کنیم، ولی اولویت اول ما بازسازی توان نظامی و رفع نواقص و نقاط ضعفمان در حوزه پدافند است که امروز مثل نان شب واجب است.
همچنین حفظ وحدت و انسجام اجتماعی، در کنار تلاش برای تغییر نگاه و سبک زندگی مردم به زیست در شرایط جنگی، اولویت اصلی ما در جبهه جنگ نرم خواهد بود.
دلسوزان و دغدغهمندان فعال در فضای مجازی هم باید خودشان را برای زندگی جهادی و حضور مداوم در صحنه جنگ روانی و شناختی و مقابله با تک و پاتکهای برنامهریزی شده و مداوم دشمن در این جبهه، آماده کنند.
علی میری
@sokhanesadid
هدف اصلی آمریکا از تجاوز به ایران، نابودی ایران و تغییر رژیم بود. بعد از اینکه با یک طرح مدوّن و تمرین شده که ترکیبی از حمله نظامی، ترورهای هدفمند، زدن مقرهای اصلی امنیت شهری، به کار گیری مزدوران داخلی، فعال سازی هستههای تروریستی اطراف مرزهای ایران، فشار اقتصادی و... بود، موفق به رسیدن به این هدف نشدند و متوجه شدند که این کار شدنی نیست (حداقل در این برهه) ناگزیر شدند که با اعلام آتش بس، به پذیرش اجمالی شروط ایران تن بدهند.
از آنجایی که هدف آمریکاییها (یعنی تغییر رژیم در ایران) تغییری نکرده و فعلا به صورت تاکتیکی کوتاه آمدهاند، اصلا نباید دشمنیشان با ایران را تمام شده تلقی کنیم.
آمریکا پس از این تلاش میکند با ابزارهای دیگری که دارد، من جمله تغییر سبک زندگی و فرهنگ اسلامی مردم ایران (که مانع اصلی غلبه بر این کشور است) و فشار همزمان اقتصادی و سیاسی، زمینه را برای استحاله نظام، یا تغییر از درون فراهم کند.
و به موازات این کار، حتما طراحی گسترده با تجربیات جنگ اخیر، برای یک جنگ تمام عیار دیگر هم خواهد داشت و احتمالا دیر یا زود، ما درگیر یک درگیری سنگین نظامی با آمریکا (و اسرائیل) خواهیم شد.
ایران نیز این تفاهمنامه را فرصتی برای تنفس و رفع نقاط ضعف خود تلقی میکند تا خود را برای جنگ بعدی آماده کند. اشتباه راهبردی در این شرایط این است که با خوشخیالی تصور کنیم که دیگر جنگ تمام شده و باید برویم سراغ بازسازی ایران، آن هم با مدل صندوق سرمایهگذاریای که در تفاهمنامه آمده است!
بله ما باید ایران را بازسازی کنیم، ولی اولویت اول ما بازسازی توان نظامی و رفع نواقص و نقاط ضعفمان در حوزه پدافند است که امروز مثل نان شب واجب است.
همچنین حفظ وحدت و انسجام اجتماعی، در کنار تلاش برای تغییر نگاه و سبک زندگی مردم به زیست در شرایط جنگی، اولویت اصلی ما در جبهه جنگ نرم خواهد بود.
دلسوزان و دغدغهمندان فعال در فضای مجازی هم باید خودشان را برای زندگی جهادی و حضور مداوم در صحنه جنگ روانی و شناختی و مقابله با تک و پاتکهای برنامهریزی شده و مداوم دشمن در این جبهه، آماده کنند.
علی میری
@sokhanesadid
Please open Rubika to view this post
VIEW IN RUBIKA۲۷ خرداد
سخن سدید
heart️ دارم اسلایدهای وبینار «مهارت گفتگو» رو آماده میکنم
seedling واقعا دنیای نوجوان، دنیای عجیبیه
questionبه نظرتون چرا خدا این دوره بی عقلی رو وسط دوره کودکی و بزرگسالی قرار داده؟sweat_smile
hourglass_flowing_sandان شاءالله امروز ساعت 5 تا 7 در خدمتتون هستم
gift تا آخر امشب (چهارشنبه) هم میتونید از تخفیفهای در نظر گرفته شده، استفاده کنید
seedlingپوستر دوره: https://rubika.ir/sokhanesadid/BHIIFJFFIEFCCGHB
seedling اطلاعات بیشتر + ثبتنام:https://sokhanesadid.ir/course/10204
seedling توضیحی در خصوص وبینار:
https://rubika.ir/sokhanesadid/BHIJCAEJAIFHBGHB
@sokhanesadid
seedling واقعا دنیای نوجوان، دنیای عجیبیه
questionبه نظرتون چرا خدا این دوره بی عقلی رو وسط دوره کودکی و بزرگسالی قرار داده؟sweat_smile
hourglass_flowing_sandان شاءالله امروز ساعت 5 تا 7 در خدمتتون هستم
gift تا آخر امشب (چهارشنبه) هم میتونید از تخفیفهای در نظر گرفته شده، استفاده کنید
seedlingپوستر دوره: https://rubika.ir/sokhanesadid/BHIIFJFFIEFCCGHB
seedling اطلاعات بیشتر + ثبتنام:https://sokhanesadid.ir/course/10204
seedling توضیحی در خصوص وبینار:
https://rubika.ir/sokhanesadid/BHIJCAEJAIFHBGHB
@sokhanesadid
Please open Rubika to view this post
VIEW IN RUBIKA۲۷ خرداد
سخن سدید
beginner دو نکته در مورد وبینار
one جلسه ضبط میشه؛ عزیزانی که امکان آنلاین شدن ندارند هم میتونن ثبتنام کنند و هر وقت فرصت داشتند، صوت جلسه رو استفاده کنند.
two به همه عزیزانی که دوره «طلوع» و «نهج» رو شرکت کردند، پیشنهاد میدم حتما این وبینار رو هم شرکت کنند.
@sokhanesa
one جلسه ضبط میشه؛ عزیزانی که امکان آنلاین شدن ندارند هم میتونن ثبتنام کنند و هر وقت فرصت داشتند، صوت جلسه رو استفاده کنند.
two به همه عزیزانی که دوره «طلوع» و «نهج» رو شرکت کردند، پیشنهاد میدم حتما این وبینار رو هم شرکت کنند.
@sokhanesa
Please open Rubika to view this post
VIEW IN RUBIKA۲۸ خرداد
سخن سدید
beginner تنها تضمین توافق!
این تفاهمنامه نه تنها بنا نیست مشکل ما با آمریکا را حل کند، حتی بنا نیست حقوق ما را هم استیفا کند.
ما باید با استفاده از ابزارهای قدرتی که دراختیار داریم، حقوقمان را در مذاکرات و پسا مذاکرات به دست بیاوریم.
حتی در صورت امضای توافق نهایی و حتی تصویب قطعنامه در شورای امنیت، هیچ اعتباری برای پایبندی دشمن به تعهداتش وجود ندارد.
بنابراین ما باید همواره ابزار قدرتمان را یعنی انسجام داخلی، تنگه هرمز، قدرت موشکی و همپیمانانم منطقهای را حفظ کنیم و نشان دهیم که در استفاده از این ابزارهای قدرت، با کسی تعارف نداریم.
این تنها تضمین برای استفاده از منافع این توافق، و عمل کردن دشمن به تعهداتش است.
@sokhanesadid
این تفاهمنامه نه تنها بنا نیست مشکل ما با آمریکا را حل کند، حتی بنا نیست حقوق ما را هم استیفا کند.
ما باید با استفاده از ابزارهای قدرتی که دراختیار داریم، حقوقمان را در مذاکرات و پسا مذاکرات به دست بیاوریم.
حتی در صورت امضای توافق نهایی و حتی تصویب قطعنامه در شورای امنیت، هیچ اعتباری برای پایبندی دشمن به تعهداتش وجود ندارد.
بنابراین ما باید همواره ابزار قدرتمان را یعنی انسجام داخلی، تنگه هرمز، قدرت موشکی و همپیمانانم منطقهای را حفظ کنیم و نشان دهیم که در استفاده از این ابزارهای قدرت، با کسی تعارف نداریم.
این تنها تضمین برای استفاده از منافع این توافق، و عمل کردن دشمن به تعهداتش است.
@sokhanesadid
Please open Rubika to view this post
VIEW IN RUBIKA۲۸ خرداد
سخن سدید
beginner کوتاه در مورد متن تفاهمنامه
متن تفاهمنامه ایران و آمریکا، منتشر شد.
در خصوص بندهای توافق، مباحث زیادی شکل گرفته و نقد و نظر و گفتگو فراوان است.
در فضای بینالمللی، چه داخل آمریکا، چه کشورهای منطقه، چه کشورهای عربی و در داخل اسرائیل، جو غالب، شکست همینه و ابرقدرتی آمریکا در این تفاهمنامه با ایران است.
در داخل کشور هم دیدگاههای مثبت و منفی فراوان است.
به نظر بنده، این تفاهمنامه نه پیروزی مطلق ماست و نه شکست و مستعمره شدن ما.
در مجموع، کفّه مواهبی که ایران به دست آورده، به صورت مشهود بر آمریکا میچربد، فقط موضوع اصلی بدعهدی آمریکاست که قطعا در مسیر تبدیل شدن مفاد این متن به منافع، حتما سنگاندازی خواهد کرد.
در طرف ایران هم با علم به بدعهدی و پیمانشکنی آمریکا، تمهیداتی اندیشیده شده که بلافاصله بتوان شرایط را به پیش از این تفاهم برگرداند. البته فعال نگاهداشتن ابزارهای قدرت هم به عنوان ضمانت این تفاهمنامه، مد نظر ایران است.
البته با توجه به نیاز این مردک متهم تروریست به این تفاهم و توقف جنگ، به نظر میرسد حداقل تا انتخابات میاندورهای کنگره آمریکا در مهر و آبان، شاهد ماجراجویی جدید و بدعهدی آشکار از طرف آمریکا نباشیم.
ولی صرف نظر از مفاد این تفاهم، فضای حاکم بر افکار عمومی دنیا و سیاستمداران کشورهای مختلف، تبدیل شدن ایران از یک کشور منفعل و تحت تحریم در منطقه، به یک کنشگر مهم جهانی و قدرت برتر سیاسی و نظامی منطقه است.
@sokhanesadid
متن تفاهمنامه ایران و آمریکا، منتشر شد.
در خصوص بندهای توافق، مباحث زیادی شکل گرفته و نقد و نظر و گفتگو فراوان است.
در فضای بینالمللی، چه داخل آمریکا، چه کشورهای منطقه، چه کشورهای عربی و در داخل اسرائیل، جو غالب، شکست همینه و ابرقدرتی آمریکا در این تفاهمنامه با ایران است.
در داخل کشور هم دیدگاههای مثبت و منفی فراوان است.
به نظر بنده، این تفاهمنامه نه پیروزی مطلق ماست و نه شکست و مستعمره شدن ما.
در مجموع، کفّه مواهبی که ایران به دست آورده، به صورت مشهود بر آمریکا میچربد، فقط موضوع اصلی بدعهدی آمریکاست که قطعا در مسیر تبدیل شدن مفاد این متن به منافع، حتما سنگاندازی خواهد کرد.
در طرف ایران هم با علم به بدعهدی و پیمانشکنی آمریکا، تمهیداتی اندیشیده شده که بلافاصله بتوان شرایط را به پیش از این تفاهم برگرداند. البته فعال نگاهداشتن ابزارهای قدرت هم به عنوان ضمانت این تفاهمنامه، مد نظر ایران است.
البته با توجه به نیاز این مردک متهم تروریست به این تفاهم و توقف جنگ، به نظر میرسد حداقل تا انتخابات میاندورهای کنگره آمریکا در مهر و آبان، شاهد ماجراجویی جدید و بدعهدی آشکار از طرف آمریکا نباشیم.
ولی صرف نظر از مفاد این تفاهم، فضای حاکم بر افکار عمومی دنیا و سیاستمداران کشورهای مختلف، تبدیل شدن ایران از یک کشور منفعل و تحت تحریم در منطقه، به یک کنشگر مهم جهانی و قدرت برتر سیاسی و نظامی منطقه است.
@sokhanesadid
Please open Rubika to view this post
VIEW IN RUBIKA۳۰ خرداد
سخن سدید
beginner انتظار پایبند ماندن یا تلاش برای پایبند کردن؟
تفاهمنامه میان ایران و آمریکا، در شرایطی که طرف ایرانی علم به عدم پایبندی طرف آمریکایی به تعهداتش دارد، امضا شده است.
ایران راه پایبندی طرف مقابل به تعهداتش را نه قول و امضای او و نه سایر تضمینهای روی کاغذ، نمیداند، بلکه تنها تضمینش را توان و اراده استفاده از ابزارهای قدرت خودش میداند.
موضوع لبنان، اولین محک جدی برای بررسی پایبندی و عدم پایبندی طرف مقابل به تعهد و تفاهمنامه امضا شده است. اگر ایران بتواند طرف مقابل را به عمل به اولین بند از تفاهمنامه ملزم کند، میتواند امیدوار باشد که طرف فریبکار، دروغگو و عهدشکن آمریکایی، به سایر بندها هم عمل کند.
برای توقف جنگ در لبنان و عقبنشینی ارتش تروریس اسرائیل به پشت مرزهای بینالمللی، ما نباید منتظر پایبندی طرف مقابل به خاطر تعهدش به ایران باشیم (نباید انتظار وفای به عهد داشته باشیم) بلکه باید او را وادار به پایبندی به تعهد و وفای به عهد کنیم.
تفاوت صورت اول با دوم، تفاوت منفعل بودن و فعال بودن است. ما وقتی ابزاری برای اعمال فشار داریم، چرا فقط به امید وفای به عهد طرف مقابل باشیم؟
اینکه تیم مذاکره کننده اعلام کرده برای شروع مذاکرات به ژنو نمیرود، حتما قدم مثبت و کار درستی است، ولی کافی نیست! الان وقت استفاده از ابزار قدرت و تست کردن میزان جدیت طرف مقابل است.
ایران باید اعلام کند، تنگه هرمز کماکان مسدود است و اساسا فرایند بازگشایی تا خروج کامل اسرائیل از لبنان، آغاز نمیشود.
در مرحله بعد، میتوان به سایز گزینهها هم فکر کرد.
نباید اجازه بدهیم کلا گشاد «تفاوت میان آمریکا و اسرائیل» سرمان برود. این دو، از یک آبشخور شرّ تغذیه میشوند و حسابشان کاملا با هم یکی است.
@sokhanesadid
تفاهمنامه میان ایران و آمریکا، در شرایطی که طرف ایرانی علم به عدم پایبندی طرف آمریکایی به تعهداتش دارد، امضا شده است.
ایران راه پایبندی طرف مقابل به تعهداتش را نه قول و امضای او و نه سایر تضمینهای روی کاغذ، نمیداند، بلکه تنها تضمینش را توان و اراده استفاده از ابزارهای قدرت خودش میداند.
موضوع لبنان، اولین محک جدی برای بررسی پایبندی و عدم پایبندی طرف مقابل به تعهد و تفاهمنامه امضا شده است. اگر ایران بتواند طرف مقابل را به عمل به اولین بند از تفاهمنامه ملزم کند، میتواند امیدوار باشد که طرف فریبکار، دروغگو و عهدشکن آمریکایی، به سایر بندها هم عمل کند.
برای توقف جنگ در لبنان و عقبنشینی ارتش تروریس اسرائیل به پشت مرزهای بینالمللی، ما نباید منتظر پایبندی طرف مقابل به خاطر تعهدش به ایران باشیم (نباید انتظار وفای به عهد داشته باشیم) بلکه باید او را وادار به پایبندی به تعهد و وفای به عهد کنیم.
تفاوت صورت اول با دوم، تفاوت منفعل بودن و فعال بودن است. ما وقتی ابزاری برای اعمال فشار داریم، چرا فقط به امید وفای به عهد طرف مقابل باشیم؟
اینکه تیم مذاکره کننده اعلام کرده برای شروع مذاکرات به ژنو نمیرود، حتما قدم مثبت و کار درستی است، ولی کافی نیست! الان وقت استفاده از ابزار قدرت و تست کردن میزان جدیت طرف مقابل است.
ایران باید اعلام کند، تنگه هرمز کماکان مسدود است و اساسا فرایند بازگشایی تا خروج کامل اسرائیل از لبنان، آغاز نمیشود.
در مرحله بعد، میتوان به سایز گزینهها هم فکر کرد.
نباید اجازه بدهیم کلا گشاد «تفاوت میان آمریکا و اسرائیل» سرمان برود. این دو، از یک آبشخور شرّ تغذیه میشوند و حسابشان کاملا با هم یکی است.
@sokhanesadid
Please open Rubika to view this post
VIEW IN RUBIKA۳۰ خرداد
سخن سدید
x کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی به نقل از یک مقام ارشد اسرائیلی: آتشبس به ما اجازه میدهد تا به تخریب زیرساختها و اقدام علیه تهدیدها ادامه دهیم.
✍ این حرامیان کودککش بزدل، تنها زبان زور را میفهمند. ما هم مجبوریم با همین زبان با اینها گفتگو کنیم.
البته قبلاً هم عرض شد که برای کمک به حزب الله و مقابله با تجاوزات اسرائیل، باید در کنار تنبیه موشکی، گوش آمریکا را پیچاند و منافع آمریکا را به مخاطره انداخت.
فعلا سادهترین و البته یکی از دردآورترین کارها، مسدود کردن تنگه هرمز است.
@sokhanesadid
✍ این حرامیان کودککش بزدل، تنها زبان زور را میفهمند. ما هم مجبوریم با همین زبان با اینها گفتگو کنیم.
البته قبلاً هم عرض شد که برای کمک به حزب الله و مقابله با تجاوزات اسرائیل، باید در کنار تنبیه موشکی، گوش آمریکا را پیچاند و منافع آمریکا را به مخاطره انداخت.
فعلا سادهترین و البته یکی از دردآورترین کارها، مسدود کردن تنگه هرمز است.
@sokhanesadid
Please open Rubika to view this post
VIEW IN RUBIKA۳۱ خرداد
سخن سدید
x بعید میدانم کسی در داخل کشور، معتقد باشد که حساب آمریکا از اسرائیل جداست و اسرائیل با کارشکنی میخواهد مانع توافق ایران و آمریکا شود؛ مگر اینکه دیگر خیلی پرت باشد...
@sokhanesadid
@sokhanesadid
Please open Rubika to view this post
VIEW IN RUBIKA۳۱ خرداد
سخن سدید
beginner یک نقد جدی
مردک متوهم در توئیت جدیدش نوشته که بعد از ۶۰ روز هم تنگه هرمز باز خواهد بود و عوارضی دریافت نمیشود، مگر توسط آمریکا و برای آمریکا.
خب ما که عادت داریم به این اراجیف و تقریبا هیچ کسی در دنیا هم روی حرفهای این مردک حساب نمیکند، ولی...
ولی یک نقد جدی که بنده بارها عرض کردم این است که چرا پاسخ اراجیف این مردک، روشن و صریح و تحقیرکننده داده نمیشود؟
اگر واقعا بناست مدیریت تنگه هرمز بعد از ۶۰ روز طبق حرف این مردک متوهم باشد، که خب بفرمایید تا ما هم بدانیم (میدانیم که این گونه نیست) و اگر نیست، چرا صریح و بدون لکنت پاسخ حرفهای رایگان این مردک داده نمیشود؟!
دستور صریح اسلام این است، در مقابل متکبر، باید با تکبر سخن گفت.
@sokhanessdid
مردک متوهم در توئیت جدیدش نوشته که بعد از ۶۰ روز هم تنگه هرمز باز خواهد بود و عوارضی دریافت نمیشود، مگر توسط آمریکا و برای آمریکا.
خب ما که عادت داریم به این اراجیف و تقریبا هیچ کسی در دنیا هم روی حرفهای این مردک حساب نمیکند، ولی...
ولی یک نقد جدی که بنده بارها عرض کردم این است که چرا پاسخ اراجیف این مردک، روشن و صریح و تحقیرکننده داده نمیشود؟
اگر واقعا بناست مدیریت تنگه هرمز بعد از ۶۰ روز طبق حرف این مردک متوهم باشد، که خب بفرمایید تا ما هم بدانیم (میدانیم که این گونه نیست) و اگر نیست، چرا صریح و بدون لکنت پاسخ حرفهای رایگان این مردک داده نمیشود؟!
دستور صریح اسلام این است، در مقابل متکبر، باید با تکبر سخن گفت.
@sokhanessdid
Please open Rubika to view this post
VIEW IN RUBIKA۳۱ خرداد
سخن سدید
beginner توقف تردد کشتیها در تنگه هرمز
علیرغم ادعای سنتکام مبنی بر بسته نبودن تنگه هرمز و حرکت کشتیهای تجاری در این آبراه، گزارشهای منابع خبری حاکی از توقف حرکت کشتیها در تنگه هرمز، بعد از اعلام ممنوعیت تردد توسط نیروی دریایی سپاه است.
این ابزار قدت ایران، باید باقدرت و بهجا، به کار گرفته شود.
@sokhanesadid
علیرغم ادعای سنتکام مبنی بر بسته نبودن تنگه هرمز و حرکت کشتیهای تجاری در این آبراه، گزارشهای منابع خبری حاکی از توقف حرکت کشتیها در تنگه هرمز، بعد از اعلام ممنوعیت تردد توسط نیروی دریایی سپاه است.
این ابزار قدت ایران، باید باقدرت و بهجا، به کار گرفته شود.
@sokhanesadid
Please open Rubika to view this post
VIEW IN RUBIKA۳۱ خرداد
سخن سدید
#نقشه_راه
#امامِ_شهید
#تلاوت_روزانه_قرآن
seedling شهید امام خامنهای: در همه حال، تلاوت قرآن بکن؛ یعنی در سفری، در حضری، در خانهای، در بیرونی، هر وقتی به صرافت افتادی، قرآن را تلاوت کن.(۱۳۹۲/۰۱/۱۹ )
diamond_shape_with_a_dot_inside ختمهای قرآن توی گروه ختم قران رضوان، به نیت ائمه معصومین ع و امام شهیدمون، انجام میشن.
arrow_left️ گروه ختم قرآن رضوان در ایتا: point_down
https://eitaa.com/joinchat/2367095779C49c80f2491
arrow_left️ گروه ختم قرآن رضوان در بله: point_down
ble.ir/join/Ci3gC4uFCe
@sokhanesadid
#امامِ_شهید
#تلاوت_روزانه_قرآن
seedling شهید امام خامنهای: در همه حال، تلاوت قرآن بکن؛ یعنی در سفری، در حضری، در خانهای، در بیرونی، هر وقتی به صرافت افتادی، قرآن را تلاوت کن.(۱۳۹۲/۰۱/۱۹ )
diamond_shape_with_a_dot_inside ختمهای قرآن توی گروه ختم قران رضوان، به نیت ائمه معصومین ع و امام شهیدمون، انجام میشن.
arrow_left️ گروه ختم قرآن رضوان در ایتا: point_down
https://eitaa.com/joinchat/2367095779C49c80f2491
arrow_left️ گروه ختم قرآن رضوان در بله: point_down
ble.ir/join/Ci3gC4uFCe
@sokhanesadid
Please open Rubika to view this post
VIEW IN RUBIKA۱ تیر
سخن سدید
beginner لطفا کمی افق نگاهتان را بلندتر کنید...
آن بخش از صحبتهای دیروز آقای پزشکیان که ناظر به کمبودها و مشکلات کشور در اثر جنگ بود، هرچند قابل کتمان نیست، ولی بیانش در چنین شرایطی از زبان رئیس جمهور حتما به صلاح کشور نیست، ولی به نظر حقیر بدتر از آنها این بخش از صحبتهای ایشان بود: (نقل به مضمون)
آمریکا با ما مشکلی ندارد، فقط میخواهد ما بمب اتم نداشته باشیم که ما هم نوشتیم و امضا کردیم که دنبال بمب اتم نیستیم...
واقعا تا وقتی سطح درگیری ما با آمریکا همین قدر سخیف و نازل درک بشود، اوضاع همین است که هست.
مرد مؤمن، شما رئیس جمهور مملکتی هستی که بیش از ۴ دهه است که پنجه در پنجه تمدن پوسیده غرب انداخته و دارد بینی این تمدن پوسیده را به زمین میمالد.
لطفا یک کم افق نگاهتان را بلندتر کنید...
@sokhanesadid
آن بخش از صحبتهای دیروز آقای پزشکیان که ناظر به کمبودها و مشکلات کشور در اثر جنگ بود، هرچند قابل کتمان نیست، ولی بیانش در چنین شرایطی از زبان رئیس جمهور حتما به صلاح کشور نیست، ولی به نظر حقیر بدتر از آنها این بخش از صحبتهای ایشان بود: (نقل به مضمون)
آمریکا با ما مشکلی ندارد، فقط میخواهد ما بمب اتم نداشته باشیم که ما هم نوشتیم و امضا کردیم که دنبال بمب اتم نیستیم...
واقعا تا وقتی سطح درگیری ما با آمریکا همین قدر سخیف و نازل درک بشود، اوضاع همین است که هست.
مرد مؤمن، شما رئیس جمهور مملکتی هستی که بیش از ۴ دهه است که پنجه در پنجه تمدن پوسیده غرب انداخته و دارد بینی این تمدن پوسیده را به زمین میمالد.
لطفا یک کم افق نگاهتان را بلندتر کنید...
@sokhanesadid
Please open Rubika to view this post
VIEW IN RUBIKA۱ تیر
سخن سدید
x مردک متوهم پدوفیل در گفتگو با فاکسنیوز:
"اگر ایران تنگه هرمز را ببندد، کشورش نابود خواهد شد
اگر مجبور شویم، ممکن است بر تنگه هرمز مسلط شویم.
اگر ایران تنگه هرمز را ببندد، مذاکرهکنندگان ایرانی نمیتوانند به کشورشان بازگردند."
✍ توی میدان که جواب این یارو رو به خوبی دادهایم، ولی چرا یک نفر در کشور ما در سطوح بالا، با زبان خودش(شفاف و بدون ملاحظه) جواب این اراجیف را نمیدهد؟
@sokhanesadid
"اگر ایران تنگه هرمز را ببندد، کشورش نابود خواهد شد
اگر مجبور شویم، ممکن است بر تنگه هرمز مسلط شویم.
اگر ایران تنگه هرمز را ببندد، مذاکرهکنندگان ایرانی نمیتوانند به کشورشان بازگردند."
✍ توی میدان که جواب این یارو رو به خوبی دادهایم، ولی چرا یک نفر در کشور ما در سطوح بالا، با زبان خودش(شفاف و بدون ملاحظه) جواب این اراجیف را نمیدهد؟
@sokhanesadid
Please open Rubika to view this post
VIEW IN RUBIKA۱ تیر
سخن سدید
با مردکی که نماینده یک کشور وحشی و یک تمدن ضدانسانی است و با همه دنیا از موضع بالا و متکبرانه سخن میگوید، نباید طبق عرف دیپلماتیک سخن گفت، باید تحقیرش کرد...
@sokhanesadid
@sokhanesadid
Please open Rubika to view this post
VIEW IN RUBIKA۴ تیر
سخن سدید
چه کنم
دلم از سنگ که نیست
گریه بر تنگی دل
ننگ که نیست...
broken_heart 9 روز تا بزرگترین تشییع جنازه تاریخ بشری
@sokhanesadid
دلم از سنگ که نیست
گریه بر تنگی دل
ننگ که نیست...
broken_heart 9 روز تا بزرگترین تشییع جنازه تاریخ بشری
@sokhanesadid
Please open Rubika to view this post
VIEW IN RUBIKA۴ تیر
سخن سدید
beginner چله زیارت عاشورا
نمیدونم امروز زیارت عاشورا با صد لعن و سلام رو خوندی، یا نخوندی؟!
ولی فرقی نمیکنه
امروز رو آغاز یک اتفاق مبارک قرار بده و نیت کن که از امروز تا 40 روز هر روز زیارت عاشورا بخونی (نیازی نیست حتما با صد لعن و سلام باشه)
ان شاءالله نورانیتش رو ایام اربعین میبینیseedling
@sokhanesadid
نمیدونم امروز زیارت عاشورا با صد لعن و سلام رو خوندی، یا نخوندی؟!
ولی فرقی نمیکنه
امروز رو آغاز یک اتفاق مبارک قرار بده و نیت کن که از امروز تا 40 روز هر روز زیارت عاشورا بخونی (نیازی نیست حتما با صد لعن و سلام باشه)
ان شاءالله نورانیتش رو ایام اربعین میبینیseedling
@sokhanesadid
Please open Rubika to view this post
VIEW IN RUBIKA2Kدنبال کننده
وَ لا تَهِنُوا وَ لا تَحْزَنُوا وَ أَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِين
envelope_with_arrow ادمین
@sokhanesadid1
headphones پیغامگیر
@sokhanesadid_pg
satellite کانال خبری
@negahesadid
high_brightness جمعیت و فرزندآوری
@javanesho_ir
☘️ فروشگاه ارگانیک
@tzendegi_ir
globe_with_meridians سایت
sokhanesadid.ir
مشاهده کانال پیامرسانenvelope_with_arrow ادمین
@sokhanesadid1
headphones پیغامگیر
@sokhanesadid_pg
satellite کانال خبری
@negahesadid
high_brightness جمعیت و فرزندآوری
@javanesho_ir
☘️ فروشگاه ارگانیک
@tzendegi_ir
globe_with_meridians سایت
sokhanesadid.ir